Vigtigste > Tour De France > Tour de france watt - hvordan man løser det

Tour de france watt - hvordan man løser det

Hvor mange watt genererer en Tour de France-rytter?

Hvorimod et gennemsnitcyklist kanproducerer 100watt, en professionelcyklist kangennemsnit 400watti løbet af den sidste time af enTour de Francescene. Træningsintensiteterden hårdeste variabel at måle.



Hvis du ser nøje på denne rytterpakke i Tour de France, vil du se nogle af de bedste cyklister i verden. Du er tilbage her. De holder op, men hviler også, mens deres holdkammerater foran gør det meste af arbejdet.

Denne teknik kaldes drafting, og det hjælper dem med at overleve det tre ugers løb gennem Frankrig. Men kun på disse strækninger gør udkastet en stor forskel: de lange, flade og kuperede etaper. I sidste ende når disse chauffører faser, hvor de ikke kan stole på andre.

Du skal stole på din egen styrke og udholdenhed for at vinde løbet. Det sker her på klemmerne. De er de mest brutale og spændende dele af løbet og gør Tour de France til den mest berømte cykeltur i verden



Tour de France startede som et desperat forsøg på at få flere eksemplarer af sportsavisen L. til salg. Avisen var i problemer, så i 1903 organiserede dens redaktør, Henri Desgranges, et 19-dages, 2.400 kilometer cykelløb over hele landet.

Det blev en sådan succes, at L'Auto gjorde det til en årlig begivenhed. År efter år tilføjede de nye ruter for at gøre turen mere udfordrende og interessant for folk. I 1908 var L'Autos salg mere end fordoblet.

I 1910 foreslog Alphonse Steines, en af ​​Desgranges 'forfattere, at tilføje et nyt twist til ruten: tourmalet. Det var en brutal 19 kilometer stigning med 1400 meter til topmødet. For at se om det overhovedet var muligt, hoppede Steines ind i sin bil for at klatre.



Han kørte op, men hans bil sad fast i sneen, led af hypotermi og døde næsten. Ikke desto mindre sendte han et telegram, der lyder: Tourmalet er krydset. Meget god vej.

Perfekt acceptabel. Tourmalet debuterede på Touren i 1910. Den franske cyklist Octave Lapize var den første, der med succes klatrede op.

Men han måtte gå nogle dele op og var kendt for at kalde embedsmændene snigmordere, da han nåede topmødet. Men han vandt hele turen, og hans statue blev placeret oven på tourmalet. Siden da har stigninger været en integreret del af Tour deFrance.

hvordan man installerer en dropper-post



I år består ruten af ​​21 etaper over 23 dage. Det har 30 store stigninger; syv af dem hører til den sværeste kategori på turen. Herunder Tourmalet, som er der for 86. gang.

Mere end nogen anden stigning i turens historie. På disse stigninger vil turen i sidste ende blive vundet eller tabt. Dette er de lange, flade og kuperede etaper, der normalt er omkring 200 kilometer.

Her kører cyklister sammen i en formation kaldet et peloton. Det gør det muligt for cyklister at spare energi ved at sidde bag en anden rytter eller køre slipstream. Ved høje hastigheder bruger chauffører det meste af deres energi til at sparke mod vindmodstand.

Men når en chauffør forbliver tæt bag en anden, er du beskyttet mod meget af det. Dette gør det lettere at træde i pedalerne, og du kan holde trit med kørerne foran. For at måle dette skal du se på, hvor meget kraft en cyklist genererer.

Her på toppen af ​​pelotonet producerer en Tour deFrance-rytter mindst 300 watt. Jeg sprang på en cykel for at se, hvordan det føles, og kun to kilometer ved 300 watt var virkelig hård. Til sammenligning: hvis en chauffør er bag fronten i pelotonet, behøver han kun generere omkring 240 watt for at bevæge sig i samme hastighed.

At holde 240 watt i to kilometer føltes bemærkelsesværdigt lettere. Selvom disse to måske afslutter en 200 kilometer flad etape på samme tid, vil den ene være betydeligt mindre træt end den anden. Derfor kan du se nogle af de bedste chauffører på turen herhen.

De samler deres holdkammerater, hvis job det nu er at udføre det hårde arbejde, så den bedste cyklist på holdet får hvile for den hårdeste del, bjergene. Hvor de har brug for at være alene. Når pelotonet begynder at træde op ad bakke, sænkes det.

I denne fase handler løbet mindre om at bekæmpe vindmodstand end tyngdekraften, hvilket påvirker alle førere i pelotonet ens. Så nu er hver chauffør nødt til at udøve en ekstraordinær mængde magt foran og bag for at være i stand til at følge med i tempoet. I 2010 tog den danske cyklist Chris Anker Sorensen sig til tops i Tourmalet-stigningen. 'Se på ansigtet til Chris Anker Sorenesen.

Han distribuerede smerten i forenden. Som leder dikterede han tempoet i hele gruppen. Denne graf viser hans præstation ved den sidste stigning.

Han havde et gennemsnit på 415 watt i over 11 minutter. '... ansigt til Chris Anker Sorensen nu, som virkelig deler ud smerten.

Og her nåede det utrolige 590 watt. 'God kørsel fra Chris Anker Sorenson, men hvor længe kan han holde det op?' Se nu på den amerikanske cyklist Chris Horner. Selvom han var flere stillinger bag Sorenson, var hans præstation næsten den samme.

Jo hurtigere Sorenson klatrede, jo sværere var det for resten af ​​pelotonet at følge med. Og så begyndte formationen at bryde op, da svagere ryttere kom bagud. Dette er øjeblikket i løbet, hvor Tourens bedste kørere skifter fra træk til deres egen styrke for at komme videre.

Andy Schleck angreb endelig, og Alberto Contador rejste med ham. Løbet kollapser bag dem som to af de bedste kørere her: Andy Schleck fra Luxembourg og Alberto Contador fra Spanien, der rullede ud bag på pelotonet under de lange flade etaper. Men her er de halvvejs op ad Tourmalet og begiver sig ud til sejr. i de sidste otte kilometer skal alle generere langt over 400 watt.

Contador i den gule trøje var den samlede leder af Tour de France, men kun otte sekunder foran. På andenpladsen er Schleck, som vil forsøge at miste ham på denne stigning. 'Andy Schleck kører som en mand besat' Det var hoved mod hoved helt til toppen

Det er Schleck rigtigt. Kontador! Schleck vinder! Contador kommer på andenpladsen! Schleck afsatte Contador i spidsen for Tourmalet med en hårs bredde for at vinde etappen. Men da han ikke mistede det, beholdt Contador sin samlede føring og vandt Tour de France.

er korn sund

Denne type drama er kun mulig i bjergene, og dette års rute gør stigninger særligt vigtige. Årets turné kaldes historiens højeste på grund af de mange stigninger på tre uger. Der er syv stigninger på bare en dag.

Selv efter mere end to uger i løbet klatrer rytterne til 2.770 meter over havets overflade, hvor den tynde luft gør klatringen endnu vanskeligere. Det gør Tour de France til det mest anstrengende og prestigefyldte løb i denne sport. Vinderen er ikke kun den stærkeste rytter, men den, der kan udholde mest smerte, og som i sidste ende har det, der kræves for at erobre bjergene.

Hvad er en god effekt for en cyklist?

Mest procyklisterproducere ca. 200 til 300watti gennemsnit i løbet af en fire timers turné. På den anden side er den rekreative rytter muligvis kun i stand til at opretholde detteeffekti løbet af en 45 minutter eller times lang spin-klasse.28. 2015.

Det antages ofte, at cykelydelse er en virkelig simpel ligning. Det handler om styrke til vægt. Så bare træne din FTP, stoppe snacking, gå hurtigere, let.

Nå, faktisk nej, det er lidt mere kompliceret end at finde magt til vægt nonsens. Jeg mener, åbenbart, ikke helt affald, bare overbelastet. (optimistisk musik) Vi kender alle disse cyklister, som måske ikke er slanke.

cykling kompression sokker

Eller du kan endda kalde dem generøse, der stadig er ekstremt stærke på cyklen. Dette er super irriterende nu hvor du har en salat til middag, en snack på selleri og en slurk sort kaffe. Hvordan gør de det? Nå, det er vigtigt at huske, at vægten kun er en hindring for dig på cyklen, når du går op ad bakke eller accelererer.

Så hvis du løber jævnt på fladen, betyder det ikke noget, om du vejer meget. Det der betyder noget er din absolutte magt. Selvom vejen begynder at gå op ad bakke, og din vægt tæller med den, skal du huske, at tyngdekraften ikke er det eneste h.

Du skal stadig overvinde løbemodstand og aerodynamisk træk. Så hvis du klatrer fem procent og ruller med 20-30 km i timen, skal du gå dybt, blive aerodynamisk og sidde på rattet, det hjælper virkelig. Jo hurtigere du går, jo vigtigere er aerodynamisk træk, jo vigtigere.

Så på stejlere stigninger holder din vægt dig mere tilbage. Jo stejlere stigningen er, jo mere tæller ydeevnen. Derfor på Angeroo I ville jeg virkelig have ønsket at have været lidt mere disciplineret med mit chokoladeforbrug. (blød musik) Hvad der går op, kommer normalt også ned.

Ned ad bakke, tyngdekraften går på din side. Jo mere vægt du har, jo mere hjælper det dig, når det er så hurtigt, at du ikke behøver at træde. Nå så betyder ikke styrken noget, og vægten er bestemt meningsløs.

Tungere kørere har en reel fordel ved hurtige nedkørsler. (blød musik) En anden ting at huske, når det kommer til at droppe folk på cykler, eller når du er i den modtagende ende om at droppe ped, det handler meget sjældent om dit FTP til- Vægtforhold, medmindre du kører en lang, stabil stigning. Det, der betyder noget, er, hvor godt du kan angribe eller maskere angreb, og det er meget korte udbrud af magt.

Du kan have fantastiske FTP-til-vægt-forhold og stadig kan du muligvis ikke generere korte kraftudbrud. Så nogle gange er dit styrke / vægt-forhold over 15 sekunder eller et minut vigtigere for dig end ved lange stigninger, vægten af ​​dig, din cykel og din hjelm og sko og dit tøj, der tæller mod dig. Så hvis du er en mindre, lettere rytter med en bedre FTP, udgør denne vægt en større andel af den samlede vægt.

Så du kan faktisk sige, at lettere drivere med bedre FTP faktisk straffes. Det lyder som den lille chaufførs vinge, der måtte køre med indsatserne med en minimumsvægt på 6,8 kg, så har du ret, jeg svinger, og jeg er meget glad for, at jeg nu har en dag, jeg ikke behøver vær mere bekymret over denne vægt. (Glædemusik) Endelig kommer vi til det, jeg anser for at være den vigtigste faktor i cykelydelse, fysiologi.

De bedste cyklister er ikke kun dem med et godt forhold mellem vægt og vægt. Det er dem, der kan skubbe dig selv mod den hårde kabine, som det virkelig er meget vanskeligt at måle i et laboratorium og give dig et nummer. Dybest set, hvis du lider længere og kan holde fast på denne cykel, så kan du gøre det bedre end en person, der bare har et bedre forhold mellem vægt og vægt end dig.

Så der går du, at forholdet mellem magt og vægt ikke er for bi eller enden, eller selvom det er ret vigtigt. Fortæl os i kommentarerne, hvis du ved, hvad dit styrke / vægtforhold er. Du kan klikke nedenfor for at abonnere på mere godt indhold, og hvis du vil se nogle GCN-artikler om, hvordan du forbedrer din styrke, selvom du måske ikke har din vægt, skal du klikke her.

Er 400 watt meget strømcykling?

En lightercyklistder kan lægge rå højt udeffektnumre vil gå enmassehurtigere. Artiklen hævder, at en typisk pasformcyklistmuligvis være i stand til at skrue 250 til 300 udwattsom et gennemsnit for en 20 minutters FTP-test (funktionelt tærskelpunkt), mens profferne normalt er gennemsnitlige400 watt.

Hvor hurtigt kører de i Tour de France?

I løbet af de sidste mange år har vinderen afturhar sendt en samlet gennemsnitshastighed på lige omkring 25 km / t (40 km / t), men det omfatter en heltur. Op ad bakke, ned ad bakke, tidsforsøg, flatland, det hele er gennemsnitligt 25 km / t.16. 2015.

Har du nogensinde siddet hjemme og set Tour de France, og hvordan rejste disse ryttere sig så hurtigt op? - Det har jeg bestemt. Heldigvis har vi også lidt erfaring at dele med dig. - Åh, ja det gør vi. (afslappet elektronisk musik) - Hvis du vil klatre som en bjergged på Tour de France, skal du leve hvert sekund hver dag med lidt koncentration i hovedet.

Stig op, hurtigt. - Ja, du skal være ansvarlig for hver eneste del af dig, du kan ikke sætte dig ned og holde dig i en kæmpestor chokolade i februar, som vi alle elsker at gøre, og så vil du hurtigt op ad bakke i juli . Jeg tror, ​​en sprinter til en vis grad, nogen mindre? Hvis du fokuserer på at gå op ad bakke hurtigt, kan du slippe af med denne adfærd.

dødscykling

Men hvis du vil gå hurtigt i Tour de France i juli, skal du være ansvarlig for hver bid, der kommer ud af din mund. Og det samme gælder for hver handling, du også tager. Hver handling har en kumulativ virkning på den menneskelige krop.

Forestil dig f.eks. At du bor på tredje sal i en flerfamiliehus, og at du kører op og ned mindst to gange om dagen. Det er 28.800 trin, før du overhovedet tog Tour de France. Så ville det være bedre at tage elevatoren efter de hårde syv timers træningsture? en Tour de France-professionel.

Når vi taler om mad, havde jeg engang en holdkammerat, der kun spiste havre og vand i to uger forud for de store bakker. Så usundt at have en sådan begrænset diæt, men han gjorde det op ad bakke ret hurtigt. - Havre og vand? - Ja, dystre. - Det lyder forfærdeligt.

Mens Chris og jeg bestiger Col Madeleine, går det op. Så det er sandsynligvis et godt tidspunkt at fortælle dig lidt om højdetræning. Højdeuddannelse er vokset i popularitet de seneste år Tour Proshave har eksperimenteret med en eller anden form for højhøjdelejr eller højdetræning på et tidspunkt i løbet af deres karriere. - Forudsætningen er nu at sove højt og træne lavt.

I det væsentlige, når vi sover i højden, mens vi indånder den deoxygenerede luft, er vores krop tvunget til at tilpasse sig ved at producere flere røde blodlegemer, som derefter fører iltet til vores muskler, hvilket er grundstenen i den aerobe ydeevne. Og ja, du kan foretage de samme justeringer fra komforten i dit eget hjem ved hjælp af et hyperbarkammer eller et højtelt, der er meget mere vægt på faktisk at rejse til disse fjerntliggende steder. Dette skyldes, at atlet generelt er mindre distraheret, hvilket betyder, at de kan fokusere på den aktuelle opgave.

Det er svært i højden, ikke? - Det er ved denne hastighed. - Træning i højden er ikke for alle og kan bestemt tage et stykke tid at vænne sig til, men ryttere er citeret for at sige, at det var deres bæredygtige styrkeforøgelser med op til 10%. Hvilket normalt kan tage to år eller mere at gennemføre.

Disse er dog højt responderende, og i modsætning til normale fitnessgevinster varer disse ikke for evigt. Kun 10 til 20 dage, hvilket betyder, at der kræves en anden tripto-højde - Uanset hvor fit du er Som amatørcyklist er det simpelthen urealistisk at klatre så hurtigt som en Tour de France-pro af en enkel grund. Du får et forspring - ja, aerodynamik hjælper med at klatre med jævne hastigheder på omkring 20 kilometer i timen.

Ikke kun hjælper det med tempoet, men det hjælper også med at øge hastigheden ved opstigningen. Når hver rytter forlader, bliver hastigheden hurtigere, og din rytter bagpå kan blive i hjulene så længe som muligt. Okay, skål ven! - Nu undrer du dig måske over, at alle, der sidder på en cykel, helt sikkert har gavn af dette.

Men det er bare ikke sandt. Bjerge er ofte kurvede og tekniske af en grund. Det betyder, at den første driver kører gennem kurven, accelererer lidt, og denne effekt forstærkes af gruppen tilbage.

Når det er sagt, hvis rytter nummer 10 forlader hjørnet, sprinter de enten for at fange hjulet, eller gummiet klikker, og de slipper hjulet for livet, spiser rigtigt og tager sig af al din taktik og positionering, bare perfekt gå ind i løbet. Men der er stadig noget, der holder dig tilbage - og det er din genetik! Nogle drivere er bare genetiske freaks. Kan behandle mere ilt og samtidig producere mere producerende kraft, og alt imens vi er mere effektive end resten af ​​os - og disse fyre er den komplette pakke.

Du har den mentale sejhed og den fysiske evne til at støtte det også. Det er bare uretfærdigt - Kan lige så godt gå hjem nu, tror jeg. - Ja. - Uanset hvad et mediefirma eller dine pubvenner får dig til at tro, er cykling faktisk en meget renere sport i disse dage, end det var for 20 år siden.

Dengang var de hastigheder, de kunne køre på de cykler, de var nødt til at køre, ærligt fænomenal - grunden til dette var simpelthen doping. Jeg antager, at hvis du ville klatre som en Tour de France-proff for 20 år siden, ville du være nødt til at få en cocktail af stimulanser og blodforstærkere fra din Chopson, og det er noget, vi naturligvis ikke anbefaler. Og undersøgelser har vist, at du ikke kan gøre et æsel til en løbshest.

Så jeg gætter på, at jeg ikke ville spilde din tid som en Tour de France-proff. - Hvis du nød denne artikel, så giv den store tommelfinger. For flere instruktioner, klik på min smukke Orbea.

Er der en grund til, at du kan lide den Stand up hill? - Få mig til at se højere ud (James sukker)

Er 3,5 watt pr. Kilo godt?

For eksempel en 80 kg rytter med en maksimal bæredygtig effekt på 280watthar et effekt / vægt-forhold på3,5 watt pr. Kilo(almindeligvis forkortet som3.5I/kgeller3.5W. Effekt / vægt-forhold betyder noget, fordi det er etstoreforudsigelse for ydeevne.

Hvor mange watt er 25 mph?

Kl. 12.5mphgenererer du omkring 75wattgennemsnitlig. Brug disse gennemsnit: 95watttil 14mph, 120watttil 15.6mph, 148watttil 17.2mph180watttil 18.7mph, 218watti 20.3mph262watttil 21.9mph311watttil 23.4mphog 366watttil25 mph.

Hvad var Lance Armstrongs FTP?

Lance Armstrongsagde, at han plejede at være i gennemsnit 495 watt i 30-40 minutter.

Er 400 watt på en cykel god?

Som du kan se,bedstmenneskelig indsats for at producere magt i løbet af en time på encykeler omkring 300-400 watt.07/19/2009

Er 4 watt pr. Kg godt?

Så det er, at mange cyklister på klubniveau har som mål at være i stand til at opnå en funktionel tærskelstyrke (FTP) på 4W /kg. Dog 4W /kger stadig bedre end de fleste cyklister på klubniveau, og lapper bogstaveligt talt alle i sofaen. Så det er enstoremål at målrette.04/15/2020

Er 20 mph hurtigt på en cykel?

Gennemsnitlig hastighed - indikationer

De fleste cyklister kan nå 10-12mphgennemsnit megethurtigtmed begrænset træning. Rimelig oplevelse, medium (for eksempel 40 miles): gennemsnit omkring 16-19mph. Ganske kompetent klubrytter, sandsynligvis regelmæssig træning, mellemlange afstande (siger 50-60 miles):tyve-24mph.

canyon cykler

Hvor mange watt producerer en Tour de France-rytter?

Disse tal betyder, at han producerede godt over 4 watt pr. Kg over hele scenen. Og det var kun godt nok til at få ham til den 63. plads! I starten af ​​Col de la Core producerede Navarro faktisk et gennemsnit på 371 watt over 4 minutter (grafen nedenfor er den grønne linje magt, men igen skal du stole på os på tallene).

Hvor mange watt har Peter Sagan i Tour de France?

En rytter som Bora – Hansgrohes Peter Sagan kan ramme 1.500 watt i slutningen af ​​en flad marksprint. Tour de France har ofte mindst en sektion af brosten, kendt lokalt som pavé (men i år er det blevet byttet mod en grusstrækning).

Hvor mange watt tager det at bestige Col du Tourmalet?

Hvor lang tid tager det at bestige Col du Tourmalet. En pro-klatrer vil sandsynligvis have et gennemsnit på omkring 350 til 375 watt på denne sidste stigning i etape 14. En almindelig rytter ville generere tættere på 175 til 200 - hvilket betyder, at Tourens topklatrere kunne stige Col næsten to gange under din rejse til toppen.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Nyc-cykling - almindelige svar

Er New York City cykelvenlig? Hvis vejen er for smal til, at en cykel og en bil kan køre sikkert side om side, har du ret til at køre midt i kørebanen. Cykling er tilladt på alle hovedgader og lokale gader i hele byen, selv når der ikke findes en bestemt rute.

Udholdenhedscykling - hvordan man løser det

Hvad er en udholdenhedscykling? Enhver tur på cirka en time eller mere i et samtaletempo er en udholdenhedstur. Overbelaste. For at forbedre din udholdenhed skal du køre længere ture, end du er vant til.

Sådan repareres en bulet cykelfælg - hvordan man håndterer

Hvor meget koster det at fastgøre en bøjet cykelfælg? Hvis hjulet kan fastgøres - det ser generelt godt ud, men har en wobble - kan du forvente, at din lokale cykelbutik opkræver $ 20 - $ 30 for at sande det ved hjælp af professionelt udstyr som en truing-stativ til den perfekte linje og rundhed. 10 авг. 2019 г.

Fitbit og cykling - hvordan man håndterer det

Kan Fitbit banecykling? Mens de cykler, kan brugerne se deres afstand, varighed, gennemsnitshastighed, puls og forbrændte kalorier. På skrivebordet kan brugerne se et kort over deres rute og sammenligne statistikken fra tidligere forlystelser for at se, hvordan de klarer sig over tid. г.

Cyklistben - hvordan løser du det?

Hvilken cykling gør med dine ben? Benstyrke Cykling forbedrer den generelle funktion i underkroppen og styrker dine benmuskler uden at overbelaste dem. Det retter sig mod dine quads, glutes, hamstrings og kalve. 21. januar 2020

Vaast-cykler - hvordan man løser det

Er magnesiumcykler gode? Magnesium kan bruges til at konstruere cykelrammer, der er lettere end aluminium og samtidig opretholde høj trækstyrke og dæmpningsevne. Alt dette fører til en meget glattere og mere effektiv tur. Magnesium kommer også ind til et lavere prispunkt end populære letvægtsmaterialer som kulfiber.8 авг. 2018 г.