Vigtigste > Vægt > Emonda SL6 vægt - mulige løsninger

Emonda SL6 vægt - mulige løsninger

Hvor meget koster en trek Emonda?

698 gram





For mange af os, når vi køber en ny cykel, kommer det punkt, hvor vi springer til vores første carbonramme, springet, der ofte ledsages af et let skrig, når vores kreditkort visner til støv i fingrene, ja og vi gør ofte dette spring, fordi kulstof generelt betragtes som et bedre materiale til stel end aluminium, men hvordan føles en carboncykel i det virkelige liv på den åbne vej sammenlignet med en aluminiumscykel? Begge har Bontrager Finishing Kit, ligesom hvad du rent faktisk ville finde, hvis du kigger forbi din lokale Trek-forhandler, ja de er næsten identiske, næsten forbi, fordi den ene er en SL 6, kan have spor lavet af OC og LV kulfiber den anden er en ALR Six lavet af aluminium fra Upalpha-serien. Vi tager dem med på en tur gennem vores lokale sløjfe, og så bytter vi og gentager, hvem der går først, selvom stensaks, okay, vi fortalte dig, at du vil ride først. Jeg vil ride først, lad os starte med For det første bliver vi dyre, og du bruger meget af dine hårdt tjente penge her, så den faktiske forskel i dette tilfælde er mellem omkring otte hundrede og tusind dollars eller mere omkring syv hundrede pund, og det er for en identisk byte. Husk, at forskellen i pris skyldes, at det at lave kulstof er meget mere arbejdskrævende og generelt også dyrere.

Dog kan jeg forestille mig at gå ind i din lokale cykelbutik på udkig efter to forskellige cykler med lignende priser og lignende? I dette tilfælde vil din kulstoframme sandsynligvis have komponenter, der mindst er et niveau eller to lavere end dets aluminiummodstykke, så alt bliver lidt tungere, og du vil sandsynligvis have en lavere kvalitet af kulfiber, som du ellers måske vil have. Det gjorde vi dog ikke i dette tilfælde, fordi du gerne vil være i stand til direkte at sammenligne, hvordan disse to forskellige materialer er rigtige. Dette er et rigtig stort emne, når du snakker ned i din cykelbutik om kulstof er mere behageligt i aluminium, er det ikke rigtig et meget vanskeligt emne, og jeg talte for nylig med en ingeniørven, der har specialiseret sig i noget som dette, og han lavede en analyse den åbne vej? forsøgte at finde nogle forskelle og mislykkedes. Han sagde grundlæggende, at det er næsten umuligt at kvantificere forskelle i komfort mellem to rammer baseret på andre ting som dine dæk, hvor brede de er, hvilket tryk du har kortet godt, hvor meget Har du flex i din sadel eller sadelpind? Alt godt og godt for ham, men vi kan se nogen forskelle, men indtil videre har jeg kørt begge cykler i cirka en time med dækkene, som har nøjagtigt det samme tryk, og jeg mener det samme tryk, for i øjeblikket er mellem de to har byttet cykler fra mit synspunkt, svaret på dette spørgsmål er nej ja, jeg tror, ​​du kan aldrig få så lette kulstoframmer eller gode kulstoframmer, hvis jeg siger, har et meget let mod og føler sig godt på vejen, men jeg gætter sandheden om komfort og cykler er, hvis du faktisk vil have flere af disse, alt hvad du skal gøre er at sætte på bredere dæk og sænke trykket.

Det næste emne er stivhed, hvilket er meget vigtigt for kraftoverførsel som sprint eller acceleration ud af et hjørne, som din cykel føles, men det er også meget vigtigt, når det kommer til håndtering af cyklen, om det tales ikke så meget. Hvis din forreste del ikke er meget stiv, vil det gøre din cykel lidt sværere at forhandle om sving og over ru terræn, nu kan stivhed måles i laboratoriet, men hvad med her og nu, jeg synes det er dyrere kulstoframme er mere lydhør og når det skubbes virkelig hårdt og kurver på ujævne veje, er det efter min mening også mere sammensat, men det er kun i direkte sammenligning, og det er virkelig et virkelig vigtigt punkt, ja forskellene er så subtile, at du virkelig kun føler dem i de første fem minutter efter cykelskiftet a Efter at have indset, at forskellen er meget mindre, men forskellen er der stadig, til venstre okay, så dette er den store forskel ser tydeligvis bortset fra udseendet, lad os naturligvis få disse to hjul på vægten, så kulhjulet kommer til syv point fem ni kilo, dette aluminium kommer til syv point otte syv, så en forskel ed på to hundrede og firs gram, ikke en stor overraskelse i betragtning af, at carbon fr ames kan laves omkring fire hundrede gram lettere, og det er en aluminium, ja, men hvad betyder disse vægtbesparelser egentlig i den virkelige verden? Tesla, der er omkring tredive gram så lang med fem hundrede meters højde, denne carbon cykel var 25 sekunder hurtigere, og det er stort set med den samme ydeevne lyder ikke meget, nej og faktisk er det ikke rigtig meget, Jeg mener, det er ikke vigtigt Nå, det afhænger bare, som jeg sagde, det er hurtigere, det er en kendsgerning, om det er vigtigt, afhænger af dig, og hvad du vil have ud af din cykel, så det vigtigste emne for alt, der ser naturligt ud nu Moderne aluminiumsrammer kan ofte ikke skelnes fra deres kolleger med kulstof. For eksempel er skrivningen på denne ramme næsten sømløs, og de hydroformede rør er lige så yndefulde og smukke og velformede som alle kulstoframmer, selvom de kommer tæt på, og du kan selvfølgelig fortælle forskellen, og hvis det er forvirring, skal du bare gøre banktest og se, at kulstoframmer ikke er pengene værd nej nej vi siger ikke, at bil bon har fordelen i ren ydeevne, forskellen er, selvom så stor som nogle mennesker gør det, nej, det er ikke specielt, hvis du sammenligner det med sprøde små cykler fra samme producent, så her er et spørgsmål, matedo, du får det en aluminiumsrammecykel eller acarbon stelcykel med billigere og komponenter. Jeg ville gå efter aluminiumet med bedre komponenter ja, jeg ville også gøre det, men i dette tilfælde med det samme komponenttræ på en aluminiumsramme vil rammen komme. Jeg ville vælge en kulstoframme Ja, jeg tror, ​​jeg vil også være enig i begge ting, knytnæven er god, okay, nu hvis du vil se lidt mere information om de materialer, vi er taler om her, hvis du bare klikker ovenfor, har vi en artikel om ting, du ikke vidste, en kulfiber og bekvemt heroppe fem ting, som du ikke vidste om aluminium, skal du abonnere på GCN, før du abonnerer på en der gå der gør det bare klik på kloden

Hvor meget koster trek Emonda SL5?



I sidste ende den nyeEmondaSLR er stadig primært en let og stiv maskine i klassisk forstand, og hævdedevægtfor en umalet 56 cm ramme er kun 698 gram, hvor den matchende gaffel tilføjer 365 g (EmondaSL er 1.142 g og 380 g). I begge tilfælde tilføjer maling yderligere 25-100 g afhængigt af design.18. 2020.

(glad guitarmusik) - I 2014, lige før Tour de France, udgav Trek en banebrydende super let cykel kaldet Émonda. Tre år senere, lige før Tour de France, udgav Trek version to, en helt ny disc-specialversion af Émonda, men ikke kun det! Vi har også helt nye versioner af fælgbremser. Er de lette? Oh yeah.

Du er let. Super let. Sidste gang jeg startede, blev jeg bedt om at få alle oplysningerne, men desværre sad jeg fast i en nakkestøtte.



Så jeg kunne ikke rigtig køre Émonda Trek, men tingene har ændret sig over tid. Helt anderledes. (glad guitarmusik) Version 1 af Émonda var utrolig let og vejede kun 690 gram i rammen, og på det tidspunkt var den den letteste serieramme i verden. det er dog endnu nemmere.

cykelcomputer

Skivebremseversionen vejer kun 665 gram for rammen og fælgbremseversion 640 gram, og den for en størrelse 56. Gaflen tilføjer kun 313 gram, dvs. 953 gram for en ramme og gaffel.

Det er skørt. Men Trek siger, at dette heller ikke er en pose våde nudler. Ingeniørerne har arbejdet længe og hårdt for faktisk at øge stivheden i forhold til det forrige modelrør til 88 Newton meter pr. Grad, og bundbeslagets stivhed blev øget fra 52 Newton pr. M. øger millimeter op til 55 Newton pr. millimeter i denne diskversion.



Og versionen med fælgbremse er underligt endnu stivere, det vil sige 56 Newton pr. Millimeter. Så du kan se, at i ren præstation har fælgbremseversionen forrang. Det er lidt lettere, og det er lidt stivere.

Og det er interessant, at Trek sagde, at de stadig er helt bag fælgbremser, ligesom de er helt bag skivebremser. De siger, at begge systemer har fordele, og at du vil lade forbrugeren beslutte, hvad der passer til dem. Og du kan ikke sige mere retfærdigt, kan du? Nå, det handler ikke kun om SLR-serien, som vi nu har ved siden af ​​os, fordi themonda fås til meget billigere priser.

Imidlertid er den oprindelige indgang i Émonda-serien, S-seriens ramme, nu væk. Men det er en god ting, for SL, som var eller er det næste niveau, sælges nu med modeller til priser svarende til den originale S-serie. Med 500-serien af ​​højere kvalitet er det OCLV-kulfiber.

Nu, som du kan forestille dig, er der et lille vægttab i forhold til spejlreflekskameraet, men rammen og gaffelen er stadig super lette, da fælgbremseversionen kun vejer 1091 gram, skiveversionen, 1149 gram og gaffelen kun 436 gram . Men hvor kommer vægtene så lavt fra? For det første har Trek faktisk nu 25 års erfaring med at arbejde med kulfiber, og det er stort set meget for den. Siden Tour de France i 2014 har de brugt stort set hele tiden på at forske og udvikle så godt som prototyping for sig selv at forberede sig på det. Og ved at gøre det siger de, at de lavede en masse virkelig avanceret analyse, herunder to ting: Jeg er ikke helt sikker på, hvad de er.

Parameteriseret optimering og endelig elementanalyse. Så jeg ved lidt mere om det, men ikke meget. Hvad det betyder, er dog, at vi faktisk kigger på rammen lige nu, først blev kulstoffiberlayup gjort fra bunden, og så er vi også tilbage med nogle virkelig iøjnefaldende rørformer.

En af de bedste måder, især for at få en rigtig stiv cykel, er at gøre røret virkelig bredt og derefter tilføje mere materiale til kanterne, hvilket er det sted, hvor det bedst fastgøres mod vridningsbøjning. Som du kan se meget tydeligt på hovedrøret og derefter også på nedrøret. Det er, hvad vi ville forvente under det rigtig flot brugerdefinerede malingsjob fra Project One, det er det, du har et rigtig supertyndt rør, men her har vi et meget tykkere.

Hvis vi ser på sædrøret, kan vi se, at det er ret firkantet, og det er fordi Trek siger, at dets optimeringssoftware har vist, at der er mindre vridningsbelastninger, og derfor er en firkantet form mest effektiv. Og så, mit yndlingsstykke fra Geekery, i slutningen af ​​det øverste rør nær sæderøret, kan vi se en konkav sektion i modsætning til den sædvanlige konvekse rørform, Trek fandt ud af, at de kan forbedre komplet meget ved at tilføje et rør kører ind i stedet for at bøje Iance, hvilket betyder komfort. Nu kan du dog glemme alle problemer med skrøbelighed, da denne cykel leveres med livstidsgaranti og har de samme vægtbegrænsninger som alle Trek-cykler.

Så 275 pund eller 125 kg. Trek sagde også, at dette var fantastisk til grusridning. De udstyrede den med 28 mm brede dæk og diskversionen.

Lidt tyndere til fælgbremseversionen, 25 mm. Men det har det samme spil som denne diskversion, og det er på grund af de direkte monterede bremser. Dette har altid været tilfældet med spejlreflekskameraet, men nu fås det også med SL-modellen.

Og det er fantastisk, de bredere dæk, fordi de giver dig en superkomfortabel kørsel, men du har stadig alle fordelene ved denne vridningsstivhed. Hvad kan jeg så ellers fortælle dig om rammen? Nå, diskversionen leveres med 12 mm aksler. Den har fladmonterede skivebremsekalibre, og den blev udviklet omkring 160 mil skivebremserotorer.

Både fælg- og diskversioner har Treks Control Freak-kabelstyringssystem. På denne måde kan du bruge den interne kabelføring virkelig let og i enhver ønsket permutation. Så hydraulisk, elektronisk eller mekanisk.

Derefter deler både fælg- og diskversioner naturligvis stadig Treks eget bundbeslagdesign. Så dette er BB90, og det er en rigtig god ting. Sandhedens øjeblik.

Skal vi se, hvad hele cyklen kan gøre med mine egne tynde pedaler? Færdig? Det er ret imponerende for en stop-disc-cykel, indit? Nu har jeg tilfældigvis også Alberto Contadors cykel derovre, jeg synes, vi skulle veje det også 6,5, hej! 6,53! Jeg fik at vide, at det allerede havde tilføjet 400 g ballast for at gøre det UCI-lovligt, jeg har en fornemmelse af, at de vil være inden starten af ​​Tour de France med meget mere at tilføje.

Nå, så er der den nye Trek Émonda, den letteste serie rammesæt i verden, med en skiveversion og også en fælgbremseversion. Dette er især folk faktisk med en ret anstændig chance for at vinde Tour de France i de næste tre uger. Hvis du er i tech, når det kommer til cykler, så abonner på GCN.

Det er helt gratis. Klik bare på kloden. Og så, hvis du leder efter mere indhold, skal du tjekke originalen fra Trek Émonda.

En artikel fra for tre år siden, hvor jeg sad fast i en halsbøjle? Det er lige der nede, eller hvis du vil se en artikel med Alberto Contador, der lærer dig at klatre, skal du bare klikke dernede.

Er trek Emonda sl6 behagelig?

Bundbeslaget giver masser af stivhed.Trek'safslappende geometri påEmondahar øget sin evne til at holde digkomfortabelog kørte hårdt på en lang tur, og jeg havde ikke noget problem med at tage nogle udfordrende og lange ruter omkring Dorset og South Wales.

Er Trek cykel pengene værd?

ErTrek pengene værd? Ja,Trek cyklererpengene værd.Trekpakker avancerede teknologier i derescykler, bygge derescykleromkring aluminiums- og kulstoframmer af høj kvalitet og bruger kun pålidelige Shimano- og SRAM-komponenter.

Hvorfor er Trek-cykler så dyre?

De fleste af deres sortiment er lavet til dem af de samme producenter, der fremstillercyklerfor mange andre mærker. Indtil priserne kommer over flere tusinde dollars, derescyklerermegetligesom lignende prisercyklerfra alle deres konkurrenter. Efterhånden som priserne stiger, er der flere forskelle mellem mærkerne.

Hvad er forskellen mellem Trek Emonda og domane?

Madone lægger vægt på aerodynamisk effektivitet,Emondahandler om letvægt,Domanehar fokus på komfort og kørekvalitet, og Checkpoint (skuffende ikke Daemon at følge med anagram-temaet) er til grusveje og blandet ridning.02.24.2021

Hvordan justerer du Bontrager Speed ​​stopbremserne?

skruen med uret (højre) reducerer effekten. Drejning af skruen mod uret øgerbremsestrøm. FælgafstandBontrager Speed ​​StopTilbremsermåskesætop til at imødekomme en række fælgbredder efterjusteringbåde afstandsstykkets placering og magtindstillingafbremse.

Er Trek eller Giant cykel bedre?

Samlet set,kæmpe storer billigere endTrek. På grund af hvor de fremstilles,kæmpe storer i stand til at holde omkostningerne ved sincykelnederste.Trek cyklertilbyder budgetvenlige forlystelser, men derescyklerer i gennemsnit dyrere at købe.

kæmpe cykelhjul

Er en Trek-cykel pengene værd?

ErTrek pengene værd? Ja,Trek cyklererpengene værd.Trekpakker avancerede teknologier i derescykler, bygge derescykleromkring aluminiums- og kulstoframmer af høj kvalitet og bruger kun pålidelige Shimano- og SRAM-komponenter.

Hvordan justerer du Bontrager-bremser?

Bontrager-bremsningStrøm

Du kan ændre styrken i dinbremseved at drejejusteringskrue. Detjusteringskrue er angivet med + og tegn. Drej skruen med uret for at mindskebremsestrøm. Drej skruen mod uret for at øgebremsestrøm.

Hvad er vægten af ​​en trek emonda SL6?

Denne SL6 bruger den nye 500-serie OCLV carbon til at skabe en rammevægt på 1050 g. Det er imponerende nok, især til en cykel til denne pris - den samlede vægt af vores 58 cm testtur er en meget respektabel 7,74 kg - men det handler bestemt ikke kun om gram her. SL6 er en af ​​de bedst udstyrede treks, vi har set i lang tid.

Hvilken stilk har en emonda spejlreflekskamera?

Aero-rørformene på den helt nye Émonda giver dig en fordel, uanset hvor du kører. Plus, Émonda spejlreflekskamera er udstyret med en slank ny Aeolus RSL-stang / stamme til front-aero-ydeevne.

Hvad er prisen på en ny Trek emonda?

Den nye 2021 Trek Emonda ser et skift væk fra en rent klatrerfokuseret cykel til en mere alsidig pakke med de-rigueur aero, der formes til at matche. Vi har to cykler til gennemgang. Min kollega, Warren, har den øverste ende 6,9 ​​kg Emonda SLR 9-model med alle klokker og fløjter og en uhyrlig £ 9.700 pris.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Rundvisning i Spanien - den ultimative guide

Hvornår starter Vuelta i 2021? 14. august 2021

Hvor lang er svinghjulsklasser - besvare spørgsmålene

Hvor meget koster et svinghjulsklasse? Som med ethvert fitnessstudio betaler du et gebyr, der er relativt til det sted, hvor du bor i landet. Flywheel tilbyder enkeltklasseservationer, klassepakker og medlemskaber. I New York City kan du købe en klasse for $ 36 eller 10 for $ 340. I Florida koster en klasse dig $ 28 eller 10 for $ 250.

Slammet blod - hvordan løser du det?

Hvad forårsager slam blod? En række faktorer kan forårsage tykt blod, såsom: overskydende blodlegemer i omløb. sygdomme, der påvirker blodpropper. overskydende koaguleringsproteiner i blodet.

Wada koffein - den ultimative guide

Er koffein et forbudt stof for atleter? Koffein betragtes som et begrænset stof og ikke et forbudt stof. NCAA erklærede, at atleter ikke kan have en koffeinkoncentration, der er højere end 15 mikrogram pr. Milliliter (mcg / ml) i deres krop. Koffein i energidrikke kan forårsage irritabilitet, rastløshed og nervøsitet.

Sådan vedligeholdes en cykel - løsninger på problemerne

Hvordan holder jeg min cykel i god stand? 12 tip til at opretholde cyklen i god stand Kontroller dæk regelmæssigt. Det er vigtigt at kontrollere dine cykeldæk regelmæssigt. Grundigt kig på din cykels tilstand og lufttryk. Kontroller motorolie. Rengør luftfilteret. Koblingsjustering. Motor. Transmissionssystem. Rengøring af overfladen. Vedligehold batteriet.