Vigtigste > Hjul > Specialiserede slangeløse dæk - handlingsorienterede løsninger

Specialiserede slangeløse dæk - handlingsorienterede løsninger

Er specialdæk slangeløse?

Lavet som ingen anden, at ride som ingen anden.Dæksagen vedSpecialiseret. VORES MÅL VAR IKKE AT UDVIKLE ARØRLÆST DÆK, MEN ADÆKDET ER HURTIGERE, MERE KOMFORT, BEDRE HÅNDTERING OG SELVTÆTNING.





Hvis du ser mange GMBN-artikler, hvor mange gange har vi sandsynligvis fortalt dig, at tubeless er bedre? Det er lettere, og du får ikke så mange flade dæk, ja i denne artikel skal vi derude, og vi skal bevise det. Vi ser, om det er lettere, og du får færre punkteringer med nogle test. Så lad os komme i gang med det samme.

Så hvis du ikke ved, hvad slangeløs er, er det dybest set, at du giver op på slangen. Du har brug for noget tape, du har brug for din ventil, noget tætningsmiddel, bundt det sammen med dit hjul og dæk og hej presto! Du er slangeløs og klar til at gå. Hvis du vil vide, hvordan du gør det, har vi en komplet og dybtgående artikel, der viser dig, hvordan du gør det.

Men lad os komme til det første eksempel. Først er slangeløs lettere. Lad os bare bevise det til de skalaer, jeg har oprettet her på min super-lette carbon FSA-kant.



Så sætter vi dækket på. Okay, det vejer 1.615. Og endelig kommer vi til det indre kar på.

Så til denne opsætning kommer den ind på 1.855. Lad os nu tage dette rør af igen. Vi vil sætte ventilen i selve fælgen.

landevejscykelforsøg

Hvis jeg kan finde ventilhullet, lægger jeg det bare i dækket. Så lad os nu tilføje 100 mils rørløs fugemasse. Det bringer mig til denne linje her.



Okay, så det var det sidste stykke af min fugemasse. Jeg har 100 mils i det, det er den rigtige mængde pr. Flaske, og den vejer 1,74 kg.

Det er hele 100 gram lettere. Mythbust One færdig, fordi tubeless er lettere. Okay, så vi har bevist, at den slangeløse opsætning sparer 100 gram pr. Sparhjul.

Men hvad betyder det egentlig på cyklen? Fordi du vil spare noget rotationsmasse. Rotationsmasse er den masse, der faktisk altid bevæger sig, så tingene er, hvordan dine hjul har den største effekt der. Nå, det vil sige som selve rammen eller endda chokket på cyklen.



Men hvordan påvirker det dig, når du kører? Lad det siges, at en rotationsmasse kan gøre op til tre gange så meget som denne stationære masse. Så vi har lige sparet 100 gram, så tre gange så meget. Vi har sparet 300 gram, og så har vi to hjul.

Vi gemte 600 gram til en ret simpel og nem opgradering, der ikke koster dig for meget. Nu gøres alt dette med formlen for inertimomentet. Hvis vi har nogen forskere derude, ville vi elske dig at bevise, at vi har ret, eller endda hvis vi tager fejl.

Du kan give os besked i kommentarfeltet nedenfor, så markerer jeg dit arbejde. Så vi lærte, at tubeless er lettere, du har mindre rotation og vægt, men hvad gør vi? Jeg vil virkelig vide, om du får færre punkteringer? Så lad os teste det. Fordi jeg har hjulet i jiggen.

Jeg tager mit værktøj her, det er en torn. Vi skal stikke dækket og sætte et hul i det og se om det forsegler. Så er du klar til dette? Tre, to, en og jeg får mine værktøjer til at trætte. (Hvæsende lyd) Okay, du kan høre luft komme ud.

Lad os vride det og forhåbentlig forsegle det. Okay, vi får fugemassen ud. Ingen luft undslipper.

Så det beviser fugemassen, rørløs opsætning gjorde sit job. Hvis du nu havde et rør i dette hjul, ville det være et spil, hvis du gennemboret init, da du ikke ville være i stand til at forsegle røret. Luften ville slippe ud, og din tur ville være forbi. det er endnu et kryds for rørløse.

Okay, så fortsæt, vi får en vare i dækket. Lad os tale mere om en indvirkning og noget som en slangebid. Se nu hvad der sker, når du får en slangebid, hvis du har din indflydelse, jeg tager min hånd som et eksempel, og det går lige ind.

Det går gennem dækket og rammer røret på fælgen. Nu er denne indvirkning, fordi den kombineres mod to ting, og røret er midt i det, er røret faktisk klemt, og det forårsager slangebid. Disse to små små huller, næsten som slangetænder, ha jeg gik selv ind i det rør, og det forårsager et fladt dæk.

Nu med tubeless, fordi du ikke har et rør i, får du ikke disse slangebid. Det er en anden grund til, at du vil køre slangeløs, og selvfølgelig betyder færre uheld mere ridetid. Da du har bedre punkteringsbeskyttelse med det rørløse system, betyder det igen, at du faktisk får mere greb.

Og med det mener jeg, at du rent faktisk kan blive deprimeret, fordi hvis du tænker over det, har du mere pres, når du betjener et rørsystem. Fordi du ikke vil komme rigtig hårdt igennem og få en slangebid, eller hvis du ikke vil have noget at komme ind i dækket, er jeg nødt til at lægge lidt mere pres på, men fordi du slipper af med de to problemer med slangeløst system, kan du frigive et lille tryk. Nu taler jeg ikke om et stort beløb her.

Jeg taler om to, tre, fire PSI. Det hele kommer ned til et lille eksperiment, fordi du ikke ønsker, at dækket skal rulle eller bøje under dig. Så tag dette dæk med en knivspids salt.

Eksperimentér lidt. Tag noget PSI ud. Du får mere greb, hvilket betyder, at du vil være i stand til at køre svingene hårdere, og du vil være i stand til at tage et par pauser senere.

Hvilket igen betyder, at du bliver hurtigere og har mere sjov. Okay, så til vores femte og sidste test har jeg to? Hjul her. Fælge er identiske, dækkene er identiske, og trykket indeni er identisk.

Den eneste forskel er, at denne har et rør, og dette, ja, det er rørløst. Jeg laver en lille trykprøve for at vise dig, når de faktisk deformeres under tryk. Så når jeg klemmer denne med røret, kan du faktisk føle, at det er ret svært at deformere dækket. Når jeg tager mit slangeløse dæk, er det faktisk lidt lettere at deformere det dæk.

Bare fordi du ikke har slanger, betyder det, at der er behov for mindre modstand for faktisk at deformere dækket. Det betyder, at du kompenserer for bumpene lidt mere. Det vil absorbere nogle af disse mindre påvirkninger.

Måske hvis du kører over rødder og klodser i et langsommere tempo, vil det bare give dig en jævnere tur. Dette er ikke så mærkbart for langt størstedelen af ​​chauffører. Men når du kører på højeste niveau, hjælper hver lille fordel virkelig.

Fortsætter et par fakta om, hvorfor du vil blive slangeløs. Forhåbentlig ødelagde jeg en hel masse ting og fortalte dig, hvorfor du vil gøre slangeløs. Det er så simpelt, og det er en så god opgradering, at du sandsynligvis aldrig vil have det, hvis du vil se flere artikler fra GMBN, så abonner på dem, så du ikke går glip af mere.

Klik derefter der for at gå Tubeless og klik dernede for at indstille dit dæktryk. Hvis du har fundet denne artikel nyttig, kan du dele den med en ven og give os en tommelfinger b-up ligesom. Skål!

Er Specialized Turbo Pro Dæk slangeløst?

Specialiserederækkevidde afdæker kommet langt, og virksomheden investerer nu meget irørløs. Denne nyeS-Works TurboRapidAir, udviklet til professionelle, tilbyder nem montering og meget god ydelse.

Denne artikel viser dig, hvordan du monterer S-WorksTurbo RapidAir-dæk korrekt på slangeløse hjul i en slangeløs opsætning. Hvis du følger den viste procedure, kan du sikkert og pålideligt montere RapidAir-dæk, som giver mange fordele og forbedrer din cykeltur betydeligt. Det er vigtigt, at der anvendes passende værktøjer og tilbehør.

ebike anmeldelser

Vi anbefaler, at du går til din nærmeste cykelbutik og henter dem, hvis du ikke har dem. De er nemme at bruge, billige og sikrer nem installation. Disse er RapidAir fugemasser; Dæk jern; og en gulvpumpe.

Du kan også bruge en dedikeret AirTool Blast eller luftkompressor, hvis du har brug for hjælp til at forsegle dækket. Når du installerer RapidAir-dæk på Roval-hjul, kræves der dog normalt ingen luftkompressor. Hvis du skal bruge en, skal du sørge for at følge alle sikkerhedsprocedurer beskrevet i brugervejledningen.

Du skal altid inspicere fælgen og sørge for, at den er fri for buler eller revner, der kan beskadige dækket. Ethvert gammelt fugemasse skal også fjernes for optimal limning af perlerne. Hvis du bruger fælgpropper, skal du omhyggeligt inspicere dem for at sikre, at gummi-O-ringen ikke er brudt.

En revnet O-ring er svær at se. Se derfor tæt på hvert stik inden installation. Når du bruger en slangeløs kantbånd, skal du sørge for, at den er omhyggeligt monteret under spænding, og at den dækker hele overfladen på fælgsengen fra hyldens ydre kant til hyldens ydre kant.

Båndet skal ikke have nogen rynker. Hvis du har købt et nyt sæt Roval-hjul eller en specialcykel med Roval-hjul, kommer fælgbåndet med slangeløst klar fælgbånd forudinstalleret. Brug de rørløse ventiler, der fulgte med cyklen eller hjulsættet.

Installer den rørløse ventilspindel, og sørg for, at O-ringen ikke er beskadiget, og at ventilkernen er strammet. Sørg også for, at møtrikken er tæt. Når møtrikken berører fælgen, skal du dreje den yderligere 1/2 til 3/4 omdrejning - undgå at bruge værktøj, da dette kan beskadige din fælg og gøre det vanskeligt at fjerne ventilspindlen.

Vær opmærksom på rotationsretningsindikatoren, så dækkene monteres i den rigtige retning. Centrer det varme plaster over ventilspindlen for at få et showroom-klar look. Start på den modsatte side af ventilspindlen og brug begge tommelfingre til at løfte perlen op på kanten, og sørg for, at perlerne er i midten.

Sørg for at lægge tommelfingrene på perlen og ikke dækhuset; dette gør perleinstallationen meget lettere. Hvis du vil tilføje tætningsmiddel til dækket gennem ventilen, skal du installere den anden side af dækket hele vejen rundt om fælgen. Start overfor ventilen og slut ved ventilen, ellers skal du efterlade et lille stykke perle på ventilstammen fra kanten og lukke den anden perle også der.

Sørg for, at perlerne er placeret i midten af ​​fælgen og ikke klæber til fælgbakken. Typiske fugemasser er ikke designet til højtryksbrug i vejdæk. RapidAirsealant er designet til vejdæk, der er oppustet til højt tryk og er kemisk kompatible med specialiserede dæk, fælge, fælgtape og fælgpropper.

Dette sikrer maksimal ydelse. Sammensætningen indeholder specielle faste filamenter, der sikrer, at snit eller huller straks lukkes og forsegles. Fyld dækket med RapidAir-tætningsmiddel ved at hælde det enten i det åbne dæk eller gennem den rørløse ventil.

Hvis du har hældt fugemasse direkte i dækket, skal du dreje hjulet forsigtigt, så den sidste perlesektion kan justeres uden at spilde nogen fugemasse. Kontroller omkring hjulet, at perlen er centreret i midten af ​​fælgen. Dækperlen skal lægge sig omkring ventilspindlen, og hvis der er brugt stik, skal der ikke være nogen synlige.

Kør fingrene omkring begge sider af kanten, og sørg for, at perlen ikke stikker ud på noget tidspunkt. Giv fire til seks gode slag med din gulvpumpe for at løfte perlerne. Fortsæt med at pumpe dækket op til det maksimale tryk som angivet på sidevæggen eller på hjulet, alt efter hvad der er lavere.

Om nødvendigt kan ventilkernen fjernes for at øge luftstrømmen ind i dækket. Vi anbefaler ikke at bruge CO2 til den første installation af dækket, men du er velkommen til at bruge det, hvis det er nødvendigt med reparationer på vejene. Dækket hæver sig på perlen og forsegler sig omkring perleområdet.

Hvis dækket ikke løfter let og forbliver i midterfaldet, skal du dæmpe det midterste faldområde med tætningsmiddel, så perlen glider mod kroge. Sæbevand fungerer, selvom du ikke vil bruge fugemasse. Ryst hjulet, før du kører på dækket for at sikre, at fugemassen fordeles jævnt.

Når du sætter dækket i, skal du også sørge for, at afstanden mellem fælglinjen og kanten af ​​fælgen omkring dækket er den samme på begge sider af fælgen. Kør cyklen ved maksimalt tryk i fem minutter for at fordele fugemassen jævnt i hele dækket. Juster derefter dit dæk til dit foretrukne kørselstryk.

Kontroller altid dæktrykket, inden du tager afsted. Hvis du monterer et brugt dæk på en tidligere monteret fælg, skal du rengøre fælgbunden og dækperlen. Gammel fugemasserest reducerer risikoen for en vellykket rørløs opsætning.

Nye dæk er tørstige; Når du er færdig med opsætningen, fylder RapidAir-fugemassen de mikroskopiske huller i dækket. En vis mængde fugemasse anvendes til denne proces. Vi anbefaler at kontrollere tætningsniveauet efter 10 timers kørsel og om nødvendigt fylde op for optimal ydelse og punkteringsbeskyttelse.

Nyd din tur!

Hvad er det bedste slangeløse dæk?

Bedste rørløsevejdæk2021, vurderet og gennemgået
  • Goodyear Eagle F1.
  • WTB-eksponering.
  • Schwalbe Pro One TLE.
  • Bontrager R3.
  • Continental Grand Prix 5000 TL.
  • Hutchinson-sektor 28.
  • Pirelli P Zero Race TLR.
  • Specialiseret S-Works Turbo 2Bliss.

Ok her i garagen i eftermiddags for at vente lidt, det er et stykke tid siden vi har været herude, så jeg troede, jeg ville give dig min mening om levetiden og oplevelsen af ​​mine GP5000 rørløse dæk i dag. Nu er der mange anmeldelser derude på GP5000, for da y blev frigivet, fik de vidt og bredt anmeldelserne dækker specifikationerne, rullemodstanden. De er et hurtigt sæt dæk.

Vægten hvor man kan købe Men jeg har ledt efter langsigtede ratings, og der er ikke mange af dem. Så i dag er livet og døden for to GP5000 TL-dæk. Så hvis du har spillet det lange spil her på GP Lama Channel, ved du min erfaring med slangeløse dæk, især forsamlingen var lidt op og ned, så at sige, monteringen af ​​disse dæk var helt ny! Otte minutter foran, otte minutter bagud.

Intet problem Helt nye rørløse fælge på vej, slet ingen problemer.Det er senere på banen, når du prøver at ordne eller bytte dem, ja det bliver lidt af en gener for mig, men ingen af ​​disse problemer med GP5000 TL'er. De fortsatte uden problemer. Når de er monteret på vejen. Ikke meget at rapportere, der er virkelig et sæt dæk.

Kørsel i sving, greb, kørefølelse, alt sammen ret godt, for at være ærlig. Jeg kunne ikke mærke de få watt besparelser foran og bag med disse overlegne dæk, for for at være ærlig handler det mere om, hvor meget kaffe jeg spiser før turen, hvilket hjælper mig med at få hurtigere ben end med den hurtigere cykel, se hvad jeg er her vil sige. Gør ikke installation af disse dæk et æsel til en væddeløbshest? Jeg taler om dækkene her.

Ikke føreren. Du har måske bemærket, at forhjulet faktisk ikke er en GP5000 TL. Der er en grund til dette efter kun et par ugers kørsel og kun omkring 400 kilometer.

Her er hvad der skete der Da jeg inspicerede mit dæk efter et par forlystelser, fandt jeg dette: En episk sidevægssnit, der går gennem slagtekroppen og også gennem stoffet. Så dette er spillet slut.

Så hvad gør vi Nå, vi kunne lige have skiftet dæk, men før jeg skiftede dæk, troede jeg, at jeg ville skubbe det til det yderste. Pump dækket op til 140 PSI. Lad det stå i solen bare for at se, hvor meget vi kan skubbe det fremad.

Så det er, hvad der sker i langsom-moSå, ja en skam, at dette dæk ikke engang havde mulighed for at bære centerrillen ud af fabrikken, så en stor skuffelse for at være ærlig. Jeg følte ikke dette snit, eller NICI kørte ikke over snavs på siden af ​​vejen. Vejene jeg kører her er naturligvis ret gode, men dagens gennemgang, den langsigtede test af denne GP5000, vil være en langsigtet test af Just the Rear.

Da den forreste GP5000 TL ikke længere er en mulighed, går jeg videre til min rapport om den langsigtede test af baghjulet. Det var okay. Ingen flade dæk.

Med hensyn til ydeevne opfører det sig som et dæk. Det var ok Ingen problemer, men efter 4.500 kilometer eller 2.800 miles begynder det nu at skrælle af på overfladen, hvilket overraskede mig i går aftes Da jeg først fandt dette ved en generel cykelinspektion Men så tilbage til træstammerne og så, at jeg havde kørt det indtil videre, det er sandsynligvis, hvad du ville forvente af et racerdæk. For at opsummere min langsigtede erfaringsrapport og mine erfaringer med GP5000 TL var især halen svinget for et par måneder siden.

Installation: Ingen problemer. Præstationsmæssigt: Alt er godt. Punkteringsmodstand: bortset fra skråstreg.

Det var strålende. Ingen punkteringer på dette baghjul. Først var jeg lidt bekymret for, hvor hurtigt dette ville slides, indtil jeg gik gennem mine logfiler og fandt ud af, at jeg havde kørt så mange miles.

Så for mig er de rides, jeg kører, det tryk, jeg kører, og den stil, jeg kører på. Det er sandsynligvis ikke så slemt. Din kilometertal vil bogstaveligt talt variere med disse dæk.

Når du er en lettere rytter, når du er på forskellige tryk og veje. Når du cykler på en træner, er din levetid for disse dæk virkelig ukendt. Jeg er på udkig efter en femstjerners vurdering fra mig på denne skala, hvor den er på denne skala, den vurderer den med * meh * min erfaring er lidt blandet, især med den forreste skråstreg i begyndelsen.

Så se sandsynligvis på fire - fire og en halv ud af fem. Det er stadig et slangeløst dæk. Jeg har ikke haft hele oplevelsen af ​​at bytte dem tilbage foran.

Jeg havde kun en efter et par uger. Jeg behøvede ikke at ordne det, hvilket kan være lidt af en opgave med slangeløs, men alt i alt ikke et dårligt dæk. Jeg ville ikke pendle med dette, hvis du er heldig nok til at have et træningssæt og et racersæt.

Opbevar disse med racersættet. Bare rolig med at træne dem. Og hvis du ikke har gode penge at brænde, har jeg nogle gode dæk på træningshjulene.

Det er ikke alle dårlige nyheder for Continental, når man ser på dette. Jeg skal til GP5000 clincher-dæk. Så jeg har nogle parenteser. 25mm Clincher Jeg lægger nogle latexrør på det, som dataene viser er ret praktisk med hensyn til rullemodstand, så hold øje om et par måneder (krydsede fingre) til en langvarig test af clincher-versionen af ​​disse dæk med en lang sommer forude.

Tour Down Under vil køre mange kilometer imellem, inklusive Festive 500. Lad os se, om det varer. Okay.

Tak for at kigge og have en dejlig weekend. Åh, og husk at tjekke dine dæk !! Det blev lidt farligt!

Bruger proffer slangeløse dæk?

I en verden af ​​professionel racerløb,slangeløse dækforblive en nyhed. Det store flertal affordeleride traditionelle rørformededæklimet til rørspecifikke fælge, og mens der har været bemærkelsesværdige forekomster affordelekører vidererørløs, der har været lidt bevis for en havændring i holdning tilderesteknologi.

I højtydende kørsel har der altid været en debat mellem rørformede og clincher-dæk. Næsten alle fagfolk bruger nu rørformede dæk. Hvorfor? Er der nogen form for ydelsesfordel? - Ja.

Lad os opklare situationen, inden vi går andre steder. Hvad er egentlig et rørformet dæk? Nå, det er en, hvor dækket sys lukket, pakket ind i et rør, og derefter limes det hele på en rørformet kant. Nå, det er en meget traditionel metode, og tør jeg sige, lidt arkaisk - måske.

Nå, clincher-dæk, som vi er langt mere fortrolige med. Det er dybest set et dæk, der holdes fast på fælgen ved at trykke krogperlen på indersiden af ​​fælgen. - Ja.

For at tilføje endnu et twist til vores ligning sammenligner vi også slangeløse dæk. Nå, et slangeløst dæk ligner meget et clincher-dæk, bortset fra at det ikke har et rør. I stedet er det baseret på et lidt andet dæk med en lidt tykkere perle og noget flydende fugemasse indeni, der holder det hele lufttæt. - Da vi var professionelle, kørte vi næsten udelukkende rørformede dæk.

Men siden vi gik på pension, har vi heldigvis kørt clincher-dæk hele tiden, hvilket får os til at spekulere på, hvorfor vi har brug for kar? Så lad os prøve at besvare dette spørgsmål - Ja. Så vores lille eksperiment. Vi har tre par identiske ReynoldsAssault SLG hjul.

Nå, jeg siger identisk, selvfølgelig er der et par rørformede dæk. Så du har ikke nogen kroge på fælgen til at holde dækket på plads - Nå, hvis du ser meget tydeligt på det, Si, det er en skive. Så de er slet ikke de samme.

Hvorfor i alverden har vi en vaskemaskine? - Jeg ville have et skinnende par hjul til at køre cyklocross i vinter - Så du kompromitterer med glæde vores eksperiment, bare fordi du vil have et skinnende par hjul til vinteren. Og selvfølgelig er Dan den eneste med en cykel med skivebremser, så jeg skal sidde på Dan's cykel. - Undskyld, Matt.

Jeg har lyst til, at jeg har svigtet dig - Du gjorde det, men én ting. Men vi må hellere fortsætte med eksperimentet, ikke? - Ja. ♪ ♪ - Hvilke parametre påvirker så valget af dæk? Lad os først tackle vægten.

I dette tilfælde vejer mit rørhjul 1.365 gram sammenlignet med et clincher-dæk, der er 1.515 gram. Ikke mindre imponerende, men meget sværere. Men husk at dette er et skivespecifikt hjul og kun 50 gram tungere for navet.

Så hvis vi sammenligner identiske clincher-dæk i dette tilfælde, ville de rørformede dæk være 200 gram lettere. Men hvad sker der så, når vi tilføjer dæk til blandingen? Et rørformet dæk er normalt omkring 50 gram tungere end et clincher-dæk. Men tænk igen, at slangen allerede er i.

På den måde kommer han lettere ud. Og når du lægger slangeløst i blandingen, har slangeløs og klipning tendens til at være ens i øjeblikket. Så i dette tilfælde er der ingen vægtstraf for at køre rørløs - så vi kan se, at karret eller det rørformede dæk som helhed er meget lettere.

hvor lang er svinghjulsklasser

Og virkelig en lille fjer i min kasket. Og sådan bruger de professionelle dem. Nu giver tubeless kun nogle få gram væk sammenlignet med clincher-dæk - men sandsynligvis er det vigtigste af alt, hvordan det føles på vejen.

hvordan man sender en cykel

Så lad os gå på vores cykler, Matt, og se om vi kan teste det. Vil du gerne køre tubeless først? - Jeg er på Dan's cykel, ikke? - Ja, talte som en abe på en. Jeg går efter clincher-dæk. ♪ ♪ - Jeg elsker absolut et godt rørformet dæk.

Selvom jeg ikke forventer, at du virkelig har brug for dem til at køre, tror jeg, at hvis du er seriøs omkring ydeevne, er kar virkelig vejen at gå. Ja, først og fremmest er de meget lettere, men for mig er det bare køreoplevelsen, der gør forskellen. Jeg mener, på glat asfalt synger de næsten for dig.

Og de er så lydhøre. Selvom jeg er nødt til at acceptere, at fordelen ved at pumpe dem til 180 PSI nu faktisk ses som en ulempe, da dæk ruller bedre ved lidt lavere tryk. Men selv når disse er oppustet til 100 PSI, føler de sig helt fantastiske.

Jeg har lyst til at flyve - Nå, det er godt at have et smukt sæt rørformede dæk kun til racing, og misforstå mig ikke, jeg synes det er vigtigt at spare 200 gram i vægt. Men virkeligheden er, at limning af dæk er utrolig kedeligt. Og hvis du får et fladt dæk, er det også meget dyrt at udskifte dit dæk.

At prøve at ordne det er endnu mere besvær end at lime det i første omgang. Ikke underligt, at fagfolk virkelig elsker dem. Jeg mener, du behøver aldrig at lime rørdæk, så du vil sandsynligvis virkelig nyde at tænke på dem.

Virkeligheden er, at clincher-dæk bare er så enkle. Men ud over det finder jeg, at et virkelig meget kraftigt clincher-dæk med et latexrør på et rigtig flot sæt kulhjul er lige så godt. Ærligt talt tror jeg, jeg kan se forskellen. - Jeg tror jeg bare - Jeg er ikke helt sikker på, at dette er en god idé, Matt. - Se? - Ikke godt.

Det er det der betyder noget her - Nej. Jeg er helt sikker på det. Jeg tror ikke, jeg kunne se forskellen, undtagen måske hvis jeg accelererede rigtig hårdt.

Nej, selv da tror jeg ikke, jeg kunne se forskellen. ♪ Nå, det kan ikke benægtes, da jeg så en artikel til GCN Før jeg brugte slangeløse dæk, var jeg lidt overvældet af deres præstationer. De følte sig lidt reagerer ude på vejen, lidt døde.

Men det skal siges, da jeg har sat et andet par dæk på et smukt par kulhjul, føler jeg mig lidt anderledes. Det er stadig ubestrideligt, at den fantastiske punkteringssikkerhed fra både fjernelse af en slange og dermed eliminering af klemmepunkter og brug af fugemasse til at udfylde små huller, men kørekvaliteten er meget bedre. Jeg er ikke helt sikker på, om de er på niveau med rørformede dæk, stadig guldstandarden, men jeg synes, de er gode.

Plus, disse er meget lettere at tage på end før. Jeg kunne undvære dækhåndtagene, ingen stress, intet rod - betyder det, at tiden for rørformede dæk er nær? Det tror jeg ikke. De føler sig stadig forbløffende på trods af resultatet af rullemodstanden og er uden tvivl det eneste dæk at vælge, når man kører cyklocross.

Og selvfølgelig, når du er på farten, har du mulighed for at køre på dem, før din teambil når dig. Derudover fører de dig til de vigtigste sidste 3 kilometer - ja. Hvad så med tubeless? Nå, hvis du har mange flade dæk, så er de en absolut brise, bare en genial idé.

Min personlige holdning til dette er også blødgørende, især med den nye tendens mod bredere dæk. Hvis du kører noget som 27 mils eller større, er tubeless strålende. Et større dæk med mindre tryk ruller rigtig godt og er også utroligt behageligt.

Men de åbner også nye kørselsmuligheder. Uanset om du har en sporty all-road udholdenhedscykel med grus eller bare en almindelig racercykel, vil et større slangeløst dæk efterlade dig mindre på vejen. Uanset hvad det kan være for dig. - Godt.

Men kar, jeg tror, ​​de bliver der, der er ingen tvivl om. Og tubeless bliver endnu mere populær, da folk foretrækker bredere dæk og bredere fælge. Men jeg tror, ​​at det valgte dæk stadig vil være et solidt hjul og rør i et anstændigt dæk. - Jeg tror, ​​det er det.

Så fortsæt Matt, af dette udvalg af cykler, hvilke skal du tage? - Nå, lad os sige, at jeg begyndte at køre igen, og uden tvivl ville jeg bruge kar. Jeg har brugt dem før, de føler sig hurtige og af praktiske grunde, som vi lige har beskrevet, hjælper de dig i nogle hårde mekaniske situationer. - Jeg tror, ​​at selvom jeg kørte, ville jeg bruge et clincher-dæk.

Jeg tror ikke nogen vil sætte mine dæk på mig mere. Og en højtydende clincher, som vi har set, er størrelsen på et kar. Tubeless? Jeg vil virkelig, virkelig gå derhen, men for mig er der bare ikke den mængde producenter, der kommer på det rørløse tog lige nu.

Jeg har ikke det valg, jeg vil vælge de dæk, jeg vil ride. Men på et tidspunkt kører jeg slangeløse dæk. Ja.

Nu, hvis du vil vide, hvordan du monterer slangeløse dæk, fordi det er eller kan være lidt fiddly, så har vi en artikel, der viser dig nøjagtigt, hvordan du gør det deroppe. Eller hvis du vil vide, hvordan du limer rørdæk på som en professionel, der var ligesom en professionel som mig, kan du bare klikke dernede og komme igennem - og abonnere på GCN, hvad med det? Klik på Dan's skivebremsehjul? - Med en sadel - Den er lidt lav - Vil du udelade den - Og de hjul, som du faktisk bestilte dig selv til cyklocross sæsonen. Du ved, hvor meget dette vil irritere ham nu, da du flyttede sit sæde og ikke markerede det. - Jeg ved heller ikke, at jeg ikke har markeret det? Sig ikke til ham, lad det bare være sådan. - Åh, ja. - Det går fint. - Det er ret strålende. - Vil han se på det? - Ja, det vil han. - Det vil han sandsynligvis, ikke? ? - Men vi filmer hans reaktion, når han finder på det igen. - Ja helt sikkert. - Det bliver fantastisk.

Guld. Det bliver en hel artikel i sig selv. - Jeg ved det. - Dan Lloyd smider sit legetøj ud af klapvognen som en professionel. - Nu er vi her på det slangeløse dæk.

Jeg vil fortælle dig en lille hemmelighed, jeg har faktisk kørt dem i de sidste par måneder, og den anden lille hemmelighed, jeg vil fortælle dig, er det faktum, at jeg først ikke engang er klar over, at jeg kørte på dem. Jeg troede, jeg ville køre på traditionelle clincher-dæk. Først da jeg åbnede låseringen, troede jeg, at den så lidt ubrugelig ud og ikke meget professionel, og al mælken lækkede, at jeg indså, at der var noget galt, og det faktum, at jeg faktisk kørte på dette og ikke dækkede.

Er GP5000 slangeløs klar?

GP TT kommer ikke i enrørløsmulighed. Det betyder, at mens den taber på hastighed,GP5000 rørløsdæk giver overlegen punkteringsbeskyttelse, hvor fugemasse kan forsegle små snit og punkteringer. For os er vi trods de interessante resultater dog sikre på, at fugemasse og lufttæt gummi er fremtiden.

Er specialiserede kraftige fælge Tubeless Ready?

BestandenSpecialiseretbånd erslangeløs klar.

Er slangeløse dæk mere behagelige?

Slangeløse dækhar det samme generelle tværsnit som en konventionel clincher, men uden et indre rør.Slangeløse dæktilbyder også muligheden for at køre lavere lufttryk for et bedre greb ogmere behageligride, er megetmeremodstandsdygtig over for lejligheder, ogdæker mindre tilbøjelige til at adskille sig fra kanten, hvis du gør det fladt.14. 2020.

Hvor meget hurtigere er slangeløse dæk?

TILdækuden et rør måtte værehurtigere, selvom kun med en lille mængde! En stor producent annoncerede deresslangeløse dækmed sloganet Intet er altidhurtigereend noget. Dette viste sig at være en anden myte.Slangeløse dækhar reelle fordele, men hastighed er ikke en af ​​dem.

Hvor længe holder slangeløse dæk?

STAN'S: To til syv måneder afhængigt af varme og fugtighed. Jo varmere og tørre forhold, desto hurtigere fordamper det. ORANGE SEAL: Afhængigt af temperatur og fugtighed, køretid og geografi, digskulle gernefå en til tre måneder tilrørløsopsætninger og op til seks måneder i et rør.02/19/2014

Hvad er hurtigere tubeless eller clincher?

Da de ikke har et indre rør, er de lettere, og endelig og mest overbevisende er de hurtige! Vejrørløsdækkets rullemodstand er lavereenddet af beggeclinchersog rør på grund af friktionen mellem det indre rør og huset fjernes.

Hvilket er bedre specialiseret slangeløst dæk eller rørformet dæk?

Specialist hævder, at det nye slangeløse dæk er både hurtigere og gribere end et sammenligneligt rør. På et påstået 260 g til et 700 × 26 mm dæk er det med rimelighed, hvis ikke usædvanligt let.

Hvem er direktør for specialiserede dæk og rør?

Specialists pressemeddelelse om den nye Turbo RapidAir citerer Wolf Vorm Walde, direktør for dæk og rør: 'Vores mål var ikke at udvikle et slangeløst dæk, men et dæk, der er hurtigere, mere behageligt, bedre håndtering og selvforsegling' .

Hvor stor er et specialiseret s-works turbodæk?

Glem ikke at kigge på oversigtssiderne for at gøre det nemmere at sammenligne alle testede cykeldæk: Den specificerede vægt på 700x24 S-Works Turbo er 210 gram; min prøve kommer lidt højere på 215 gram. Den målte bredde og højde på en 17C fælg ved et lufttryk på 100 psi / 6,8 bar er henholdsvis 25 og 22 mm.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Genopbygning af madpyramiden - brugbare løsninger

Hvorfor er madpyramiden forkert? Efter 1992 viste mere og mere forskning, at USDA-pyramiden var groft mangelfuld. Ved at fremme forbruget af alle komplekse kulhydrater og undgå alt fedt og olier gav pyramiden vildledende vejledning. Kort sagt, ikke alle fedtstoffer er dårlige for dig, og på ingen måde er alle komplekse kulhydrater gode for dig.

Hvad er kanonkuglen - hvordan man afregner

Er Cannonball Run ulovligt? Er Cannonball et løb? NEJ, kanonkugle er ikke et løb. Det er ulovligt at køre eller overskride den oplagte hastighedsgrænse på offentlige veje. Cannonball er en langdistance-vejrally med rod i eventyr og udforskning, tænk på det som den ultimative ferie med din bil.

Dæktryk for sne - hvordan man håndterer

Er lavt dæktryk bedre i sne? Du sænker dit dæktryk 10 eller 15 pund for at give dig mere trækkraft, når du kører oven på denne sne. Hvis sneen kun er et par centimeter dyb, gør du det normalt bedre med et normalt oppustet, smallere dæk, der kan bide gennem sneen ned til fortovet, hvor dækket kan få noget rigtigt trækkraft.

Gymnast lammet - svar på problemerne

Kan du blive lammet af gymnastik? Når gymnastik bliver for farlig Selvfølgelig er katastrofale skader som lammelse sjældne. Men mange gymnaster lider af en lang række skader, da de tester grænserne for tyngdekraft og fysik. Cirka 100.000 gymnaster lider skader hvert år, ifølge University of Pittsburgh Medical Center.