Vigtigste > Hjul > Slangeløse vejdæk - hvordan man tackler

Slangeløse vejdæk - hvordan man tackler

Er slangeløse vejdæk det værd?

Selvfølgelig,vejsløser ikke for alle. Du er muligvis helt tilfreds med dine rør, og det er OK. Men for dem, der søger en hurtigere, lettere og mere behagelig tur,rørløser en no-brainer. Sikker på, opsætning kan være besværligt, men det er detdet værd.



Der er mange mysterier omkring rørløse veje, som vi har set. Hvad er det? Hvad er pointen, og er det det værd? Så hvad synes vi. ”“ Først og fremmest, hvad er det alligevel? Nå, med et slangeløst specialdæk og en forseglet fælg kan du nemt undvære dine rør.

Nu skal du enten forlade en sådan opsætning, eller normalt tilsættes lidt flydende latexforsegling. Så hvad er meningen med det? Nå, dybest set får du en massivt forbedret sammenbrudssikkerhed. Ved at fjerne slangen helt fjerner du blå mærker og bruger derefter din flydende latexforsegling til at tilslutte små huller i dækket under kørsel, hvilket sikrer minimal tryktabsside på vejen, rørskift.

Hvis du nu har et fladt dæk undervejs, kan du bare tilslutte et rør, så kommer du hjem, hvilket betyder, at du kan reparere dækket med et patch kit, når du kommer tilbage. Derudover hævder nogle mennesker, at fjernelse af slangen hjælper med at forbedre rullemodstanden, og at fjernelse af slangen også hjælper med at gøre systemet lettere. Og det kontrollerer vi i GCNs hovedkvarter.



Hjulene er generelt de samme, slangeløse eller ikke-slangeløse, så enhver vægtforskel vil komme fra dækket og røret eller fra manglen på det. Vi bruger Schwalbe-dæk her, så lad mig først veje det ikke-rørløse dæk sammen med røret minus ventilhætten og låsringen selvfølgelig, og det kommer til 308 g. Gentag for slangeløs.

hjernefødevarer

Først skal vi selvfølgelig anvende vores fugemasse, nul der. Derefter skal dækket, som er betydeligt tungere, fremstilles 100 g sammenlignet med den ikke-rørløse version, og derefter skal ventilen, denne gang med en låsering, laves, og det kommer til 382 gram, de yderligere 74 gram pr. hjul for privilegiet at køre tubeless, hvilket er en betydelig vægtstraf. Hvad med installationen? Nu, hvis du har set vores artikel Sådan oprettes rørløs til vejen, finder du ud af, at vi ikke havde nogen problemer.

elektronisk skift af cykler

Alligevel har jeg stadig forbehold med at montere et standarddæk, især hvis du har en god kombination af fælg-dæk. Nu skal slangeløse dæk naturligvis sidde meget tæt på fælgen, og det kan være en enorm smerte. Selvom det er usandsynligt, at du får et fladt dæk i marken, hvis du gør dette, og du er nødt til at sætte et rør i dækket, så vil du ikke lade dig ligge på kantsten, fordi du ikke kan få fricket fra kant.



Nu kan du selvfølgelig stadig bruge dækhåndtag, men der er stor risiko for at sidde fast. Det er ikke nær en deal breaker, men det er en overvejelse. Det vigtigste er dog, hvordan de faktisk har det, mens de kører.

Nu har jeg haft disse Stan's Alpha 340 fælge med Schwalbe One dæk og butylrør i den sidste uge eller deromkring. De har det godt, ligesom jeg plejer at være vant til, men jeg har nu skiftet til Schwalbe One slangeløse dæk, så vi kan sammenligne hinanden mod hinanden og se, hvordan de forholder sig til hinanden. Lad os tjekke det ud.

Så første indtryk, som du kan forestille dig, kan jeg ikke rigtig se forskellen med 150 g roterende vægt. Det er ikke at sige, at der ikke er nogen forskel, det er bare, at selv en kræsen chauffør som mig ikke rigtig kan gøre det. En ting, som jeg dog bemærkede, er at de kører ved 95 psi, hvilket er hvor jeg normalt kører dæk, er at de ser ud til at transmittere brummen fra vejen, små vibrationer, der normalt absorberes.



Dette kan skyldes, at slagtekroppen i et dæk er lidt stivere. Jeg ved ikke rigtig, om dette er vigtigt for et slangeløst dæk, men ifølge konventionel visdom ville et dæk med et højt trådantal og et rigtig flot fleksibelt ydre føles lidt mere bøjeligt, mens de bare føler sig lidt stive. Så jeg stopper, frigiver et lille pres og ser om det hjælper med at drive det dybere. ”” Det er faktisk meget bedre.

modstandsbånd med håndtag

Vi faldt dæktrykket, så jeg kører sandsynligvis ca. 20 psi mindre, end jeg normalt ville gøre. Og det føles meget pænere og tør jeg sige meget mere normalt. Jeg havde standard clincher-dæk på, da jeg kun kørte 80 psi.

Normalt ville dækkene vride sig lidt, når jeg svingede hårdt. Så vi skal tjekke det ud, gå ned ad bakke hurtigt og se om bare 80 psi på dækkene i 23'erne gør en forskel for cykelens håndtering. ♪ ♪ Så er det det værd? Som med så mange anbefalinger til cykler eller cykeldele afhænger meget af din kørestil og hvor du kører på den.

Og denne tur bekræftede for mig, hvad jeg tænkte på tidligere ture med slangeløse dæk, og det er tænkt. For rene præstationsindstillede ryttere er jeg ikke sikker på, at der er så meget at anbefale. Der er selvfølgelig et lille vægttab, men for mig er det manglen på følelse og smidighed i dækhuset, der får det til at føle sig ikke så livligt som den slags dæk, jeg normalt kører.

Men hvis du kører mere støt eller er en højere driver og er mere tilbøjelig til punkteringer, kan de uden tvivl være en absolut gave. Bestemt, hvis du kører støt, ikke altid accelerere og køre hårdt i hjørner, så vil du helt sikkert aldrig bemærke, at de ikke er helt så glatte. Hvad er min virkelige mening? Nå, hvis jeg skulle få en af ​​de nye udholdenhedscykler, noget med skivebremser og afslappet geometri, tror jeg uden tvivl, at slangeløse dæk er vejen at gå.

Disse cykler er i stand til mere end bare asfalt, men det er standarddæk og -rør, der svigter det. Men hvis du holder et par slangeløse dæk på det og ikke går fladt, kan du tage denne cykel næsten hvor som helst. Og det ville være en seriøs anbefaling for mig.

cannondale synapse sora anmeldelse

Klik her for at se en artikel, der viser dig, hvordan du installerer Road Tubeless, og for at abonnere på GCN for mere teknisk indsigt, klik der.

Er slangeløse vejdæk sikre?

Vej slangeløs: testet, bevist ogsikker

Ligesom bildæk,rørløs vejcykelhjul ogdæker et lufttæt forseglet system, der gør slanger unødvendige. Tætningsmiddel og specielle fælgelister er heller ikke nødvendige.

Bruger proffer slangeløse dæk?

I en verden af ​​professionel racerløb,slangeløse dækforblive en nyhed. Det store flertal affordeleride traditionelle rørformededæklimet til rørspecifikke fælge, og mens der har været bemærkelsesværdige forekomster affordelekører vidererørløs, der har været lidt bevis for en havændring i holdning tilderesteknologi.

Er slangeløse dæk bedre til landevejscykler?

Slangeløse dæktilbudbedretrækkraft, så du kan hjørnebedreog klatre lettere - Fordi du ikke behøver at bekymre dig om at klemme lejligheder, kan du løbeslangeløse dækved et meget lavere lufttryk end rørdæk. Normalt er ca. 10 psi lavere sikkert.tyve. 2020.

Er slangeløse dæk mere behagelige?

Slangeløse dækhar det samme generelle tværsnit som en konventionel clincher, men uden et indre rør.Slangeløse dæktilbyder også muligheden for at køre lavere lufttryk for et bedre greb ogmere behageligride, er megetmeremodstandsdygtig over for lejligheder, ogdæker mindre tilbøjelige til at adskille sig fra kanten, hvis du gør det fladt.07/14/2020

Hvor længe holder slangeløse dæk?

STAN'S: To til syv måneder afhængigt af varme og fugtighed. Jo varmere og tørre forhold, desto hurtigere fordamper det. ORANGE SEAL: Afhængigt af temperatur og fugtighed, køretid og geografi, digskulle gernefå en til tre måneder tilrørløsopsætninger og op til seks måneder i et rør.

motion og abort

Bliver slangeløse dæk flade?

Det er ret sjældent at få enfladt dæknår du har enrørløsOpsætning. Fugemassen inde i dindækforsegler hurtigt små huller og snit for at holde dig rullende på vejen eller stien. Imidlertid,lejlighederer altid mulige selv medrørløs.

Hvorfor bliver mine slangeløse dæk flade?

Derertre hovedårsager til indledenderørløsfiasko: båndkantenerforkert monteret ellerharblevet beskadiget. dækket sidder ikke ordentligt.6. 2020.

Hvornår skal et slangeløst dæk udskiftes?

Alt i alt,slangeløse dæker ikke så anderledes end almindeligdæk. Det skal du kunerstatteditslangeløst dæknår det er nedslidt eller ikke længere holder luft.

Hvad er forskellen mellem slangeløse og slangeløse vejdæk?

Siden umindelige tider har cykelryttere brugt dæk med separate indvendige rør. Og siden da har du set dem stå ved vejkanten, cykelhjulet væk og forsøge at lappe et nålestik hul i den floppy sorte gummiring. Tubeless-dækteknologi fjerner alt (eller i det mindste det meste).

Hvorfor bruges slangeløse dæk i clincher-systemet?

I et clincher-system øger friktionen mellem et rør og et dæk, der bevæger sig mod hinanden, hjulets rullemodstand. Fjern røret, og dækket, der deformeres mod vejen, er den eneste form for meningsfuld rullemodstand.

Har du brug for fælgbånd til slangeløse dæk?

Det er værd at bemærke, at du for at køre slangeløse vejdæk har brug for et sæt slangeløse kompatible fælge. Det er teknisk muligt at konvertere standardfælge til at være slangeløs ved hjælp af specialbånd, men dette anbefales generelt ikke af fælg- eller dækproducenter.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Memphis cykelruter - hvordan man adresserer

Er Memphis cykelvenlig? Siden de uheldige udmærkelser, der blev givet af Bicycling.com, for adecade siden, arbejdede byen for at blive et mere cykelvenligt samfund. I 2019 tilføjede byen 22 miles cykelveje til sine i alt 270 miles stier. I 2010 kunne byen tegne sig for mindre end to miles af cykelstier. 07.01.2020

Raleigh sporcykler - søg efter løsninger

Er Raleigh et godt cykelmærke? Så for at besvare dit spørgsmål er Raleigh lige så god kvalitet som enhver cykelbutik-cykel til en lignende pris. Hvis du sammenligner Raleigh med topklasse mærker som Trek eller Specialized eller Cannondale, vil du generelt opleve, at Raleigh vil have bedre komponenter til samme pris eller lignende komponenter til en lavere pris.

Cykelbalance - hvordan løser du

Hvordan balancerer vi på en cykel? Cykelryttere kan bruge to hovedbalanceringsstrategier: styring og kropsbevægelse i forhold til cyklen. Styring er afgørende for at opretholde balance og gør det muligt for cyklen at bevæge sig for at bringe støttebasen tilbage under centrum af massen. 24 februar. 2016 г.

Dallas cykelhjelm lov - besvare spørgsmålene

Er det ulovligt at cykle uden hjelm i Dallas? Hjelmlov Det er lovligt for alle personer i alle aldre at betjene en cykel uden at bære hjelm, medmindre andet er bestemt i en kommunal forskrift.

Wilier bikes anmeldelser - den ultimative guide

Er Wilier-cykler gode? Wiliers nye nul-SLR er en af ​​de bedste landevejscykler, du kan købe. Wilier Triestinas seneste har præstationen at gå head-to-head med de bedste cykler på markedet. Takeaway: Wiliers nye Zero SLR er en moderne racercykel på alle måder med den præstation, du forventer af en top-of-the-line cykel.24. 2019.

Cykelkultur - hvordan man løser

Hvorfor skal vi udvikle en cykelkultur? Urban cykelkultur er et kraftfuldt instrument til at opbygge bæredygtige, sunde og retfærdige byer. Cykelværktøj til byer og borgere rækker langt ud over transport, rekreation og sport.