Vigtigste > Hjul > Zipp aerodynamiske hjul - anførte spørgsmål og svar

Zipp aerodynamiske hjul - anførte spørgsmål og svar

Er Zipp-hjul det værd?

DetZipp404 er uden tvivl en klassisk aerodynamikhjulsætog et af de bedste valg, når du leder efter aerodynamiske gevinster. Selvom det falder inden for den dyre kategori, er dets kvalitet og funktioner detdet værdhvis du er seriøs omkring en solid, pålidelig aerodynamisk opgradering.



Fortæller: Dette er de helt nye Zipp 303S-hjul, der er mere overkommelige, lettere og tilsyneladende hurtigere end de 302 hjul, de erstatter. Det ser ikke ud til at gøre dem retfærdige, da Zipp siger, at de har forbedret den samlede effektivitet af dette hjulsæt til det punkt, hvor præstationen overgår den klassiske 303Firecrest, der ramte markedet tilbage i 2016 og koster dobbelt så meget. Helt ærligt vil jeg have dig til at vide, hvordan Zipp gjorde det, så lad mig udfylde dig.

For det første, ja, jeg er stadig stort set begrænset til mit hus, men forbløffende har jeg fået fat i noget varm ny teknologi. Mange tak til Zipp for at have sendt mig og også for tålmodigt at besvare alle mine spørgsmål, så jeg kan give dig masser af saftige detaljer. Påmindelse om Zipps balance-cykelsortiment, der dækker hele dybdespektret fra den flade 202-serie til allround 303-serien, 404 til 808 og skivehjulene.

De fleste dybder har forskellige modeller og priser. Jeg fik Firecres t, det er den klassiske lynlås med dens karakteristiske fordybninger, der bruges og misbruges både på og uden for vejen. NSW, der øger ydeevnen yderligere, og så var der 302, der forenklede al kulstof- og aero-viden og destillerede den til et mere overkommeligt hjulsæt.



Nu har vi den endnu billigere, lettere og hurtigere 303 S. Skivespecifik, glad off-road såvel som på og slangeløs klar. Så hvad sker der? For det meste fik de et nyt logo til at begynde med.

Lad os først tale om disse ydelsesrettigheder, skal vi? Zipp siger, at denne 303 S er 10 watt mere effektiv end hvad deres 2016 303 Firecrest er ved 40 km / t. Hvis jeg forlader et øjeblik, at disse er hurtigere end deres dyrere brødre, synes jeg det er også meget vigtigt og interessant at bemærke, at Zipp hurtigt ændrer den måde, det kvantificeres på, og det er fordi Zipp siger, at de er flyttet fra bare vindtunneler til holistiske reelle tests, der ikke kun inkluderer aerodynamik, men også dæk, dynamik. Dens dataindsamlingsteknikker er så avancerede, at du nu kan få nøjagtige og gentagelige resultater udendørs med en aero-stick, der måler vind- og atmosfæriske data i realtid.

Zipp-ingeniørerne var dybest set nødt til at bruge utallige timer på at køre op og ned ad vejstrækninger i 40 km / t. Hvordan stabler disse sig sammen i vindtunnelen? Jeg ved ikke. Zipp siger, at de heller ikke er så hurtige, og i stedet påpeger dem, at det er dine virkelige data, der viser, at du er 10 watt mere effektiv ved 40 km / t på glatte veje, fordi forskellen på ru overflader ser ud til at blive endnu større yderligere.



Hvordan? Zipp designet disse, så de er aerodynamisk optimale til 28 millimeter brede dæk. Det er en rigtig stor del af denne samlede stigning i effektivitet, fordi bredere dæk ruller med lidt modstand og også kan køres ved lavere tryk, hvilket også øger rullende effektivitet. Seerne vil finde ud af, at der er mindre forskel, end der er mellem ydersiden og indersiden, og ja du har ret, fordi disse er krogløse.

En traditionel fælg har en lille krog øverst på indersiden af ​​fælgets sidevæg, men med de nyeste fremskridt inden for dækteknologi har du ikke længere brug for det. Du kan slippe af med det og få en lang række fordele ved det. En af dem er aerodynamik.

Hookless betyder en meget glattere overgang fra dæk til fælg, der skaber mindre turbulens, når du skærer gennem luften. Da den indvendige fælgbredde kan være bredere, blæser dækket mindre over fælgen, hvilket også skaber mindre turbulens. Resten af ​​fælgprofilen har også ændret sig i overensstemmelse hermed, gamle 302, 45 millimeter, men fælgen er meget mindre stump ved næsen end på Zipps forgængere.



Hvad med vægten? De er 165 gram lettere end 302'erne, der kom foran dem, hvilket betyder, at de kun er 1.530 inches i alt til rygsækken. Det er 710 foran og 820 bagpå. Indrømmet, dette er ikke et dumt, dumt lys, men for et hjul af denne dybde, styrke og pris vil jeg sige, at det går ret godt.

Hvordan har du det? Meget lettere så? Zipp siger, at de har været i stand til at være mere effektive med mindre materiale ved at fremme byggeprocessen, formdesignet og kulstofopsætningen. Et af de store skridt fremad var overraskelse, overraskelse, gå uden krog; du kan ændre den måde, de former fælgbunden på. Du skifter fra en blød dorn til en metalform, der giver mulighed for en mere jævn komprimering.

Du kan stort set bruge mindre harpiks og mindre kulstof i denne del af fælgen. Hvis du er bekymret for styrke, behøver du ikke være det. Jeg tror, ​​at Zipp altid har været risikovillig, når det kommer til konstruktion, de er i bump-testen stærke som deres forgængere, men disse har nu en livstidseffekt og skadespolitik, der dækker al skade under kørsel.

Hvordan har du det? gør dem derefter mere overkommelige? Nå, dette er de første Zipp-hjul med kulstof, der fremstilles uden for US SRAM, moderselskabet til Zipps, har sit eget kulstofproduktionsanlæg i Taiwan, og de har fuldstændigt replikeret Zipp Indianapolis-produktionsprocessen derovre, men så siger Zipp også at ved at foretage disse forbedringer i byggeprocessen, som f. eks. krogfri, var de i stand til at gøre det mere effektivt.

De siger også, at fordi de er lettere, er der bare mindre råmateriale herinde. Det er ikke ofte, at producenter siger, at noget er billigere, fordi det er lettere, men high-five rundt. Det tager et stykke tid at komme tilbage til dette, men det er som om der er sket mange seje ting, men en af ​​de mest åbenlyse forskelle fra de nye hjul er de nye klistermærker.

Det klassiske Zipp-logo skifter fra dette til dette. Eagle-entusiaster vil selvfølgelig have bemærket dette ikke kun med mountainbikehjulene, der blev lanceret sidste år, men også med de hjul, som Movistar-teamet brugte tidligere på året. To sidste punkter skal nævnes først navene siger, at de har den samme lejeaksel og frihub som dem, der er brugt på Firecrest-hjulene i de senere år, men her er forskellen faktisk i egerne og den måde, de kommer ind i navet.

Disse bruger J-bend eger, mens Firecrest bruger straight-pull eger. Endelig en meget vigtig note om de dæk, du bruger sammen med dem. Det er vigtigt, at du bruger slangeløse dæk på disse fælge, da de højere tolerancer og stivere perler på slangeløse dæk betyder, at de ikke har brug for det traditionelle krogdesign for at fungere.

Du kan selvfølgelig bruge et rør her, men du har brug for disse dækklare dæk. Vi har snart en anden artikel, som du kan dykke ned i Zipps nye testprotokoller. fordi det er en stor pause for mærket, og de har bestemt fundet nogle super interessante og også super nyttige indsigter, hvoraf nogle faktisk allerede findes på deres nye dæktrykberegner, hvorpå en algoritme er bygget på al deres nylige forskning Jeg havde lidt leg.

pris på pelotoncykel

Jeg synes det er super sejt. Vi inkluderer et link til det i beskrivelsen nedenfor denne artikel. Det er et meget kort kig på den nye 303 S.

De fås i butikkerne til lige under $ 1.300 eller lige under $ 1.000 for parret, hvilket, som jeg sagde i begyndelsen, gør dem til nogle af de billigste kulstof lynlåse endnu. Sørg for at dele dine tanker med os i kommentarfeltet nedenfor, og giv denne artikel store tommelfinger op.

Gør Zipp-hjul en forskel?

I denne video ser du en cyklist, der tester ny aerodynamikhjulfraZipp. Bytte dinhjulkan virke som en lille ændring, men kanlaveen storforskel. Fra sine prøver opdager rytteren: MedZipp808 NSW aerohjulhan kører 51 minutter med en gennemsnitlig hastighed på 41,13 km / t og en gennemsnitlig effekt på 344 watt.6. 2016.

Aero-hjul ser ikke kun seje ud, de gør os også hurtigere. Men hvor meget hurtigere? Vi ønskede at gøre et eksperiment for at se, hvor meget mere hastighed et aero-hjul normalt kan tilbyde. For at gøre dette kørte vi til Herne Hill Velodrome i det sydlige London, hvor vi vil sætte tre forskellige sæt hjul på prøve.

Det første hjulsæt, vi har, er et par Mavic Ksyrium R-SYS SLR clincher-dæk. Vi valgte disse, fordi de repræsenterer det typiske kassesektionshjul, du får på en almindelig landevejscykel, og de fleste landevejscykler kommer med et fladt hjul som dette 40 mm forhjul og 50 mm baghjul. Nu har vi valgt dette, fordi det er en meget klassisk, typisk nuværende professionel opsætning.

Til det sidste sæt hjul fik vi et HED GT3 Trispoke forhjul og en letvægts Autobahn-skive, der er utroligt bling på omkring £ 2500. Nu har vi besluttet os for dette sæt, fordi det angiveligt er den ultimative tidsprøveopsætning og bruges af Alberto Contador, blandt andre. Til vores eksperiment Dr.

Hutch overtager ridningen. For dem der kan lide Dr. Kender ikke Hutch, han er en slags pundbutik Stig.

Og han vil køre hvert sæt cykler gennem velodromen i 10 minutter ved 200 watt og 10 minutter ved 300 watt. Vi gentager dette, fordi vi troede, at 200 watt måske var typisk for en anstændig klubchauffør eller en sportslig chauffør, og 300 watt kunne være mere end et tal til en prøveperiode eller en racerkører. Så vi ser, hvad fordelen kan være, hvis du kører hurtigt, og selv da, hvad fordelen kan være, hvis du måske ikke kører i det hele taget i løbet af racetempoet.

Af konsekvenshensyn starter Hutch hvert løb med en rullende start, og vi bruger Powertap P1-pedaler til at måle ydeevne, og vi bruger også Challenge Record-dæk med latexrør på alle hjul. Jeg kører på den samme Merida Reacto holdcykel og alle testene, og jeg holder en konstant position på faldene og i alle testene gør vi for at holde spillereglerne lige. Inden vi går ind i resultaterne, er Oliver en rigtig videnskabsmand og vil gerne udsende en hurtig ansvarsfraskrivelse.

Ja, så vi er klar over, at dette ikke er den mest nøjagtige test i verden, men med alle de vindtunneldata, der findes omkring cykler og hjul, kører ingen faktisk deres cykel i en vindtunnel. Jeg gør. Bortset fra Hutch.

Baseret på det ønsker vi at se, hvad der faktisk sker, når du kører disse ting udenfor, så det har værdi, og Herne Hill er lige så meget som et kontrolleret miljø, som du kan komme ud udenfor. Så Oliver, hvad var resultaterne? De Mavics, som du først kørte med 200 watt, dækkede 5120 m, en gennemsnitshastighed på 30,7 km / t og ved 300 watt dækkede du 6070 m med en gennemsnitshastighed på 36,4 km / t lidt hurtigere hurtigere - Ja / Ja.

Så på Enves kørte du med 200 watt 5460mat en gennemsnitlig hastighed på 32,7 km / t. Så det er to og lidt kilometer i timen hurtigere? To kilometer i timen hurtigere.

Og ved 300 watt kørte du 6442 med en gennemsnitlig hastighed på 38,6 km / t. Så yderligere to kilometer i timen hurtigere.

Til Super Duper TT-opsætningen med 200 watt har du dækket 5520 m, en gennemsnitlig hastighed på 33,12 km / t. Og ved 300 watt

Littlequicker

Ja, lidt hurtigere. Og ved 300 watt kørte du 6600 m ved 39,6 km / t.

Så det er dybest set 25 mph. Og det går hurtigere igen. Ja, så bare lidt hurtigere end Enves, men jeg tror, ​​at det vigtigste er, at forskellen mellem Enves og tidsforsøgscyklerne var ret lille.

Så det store trin op går fra typen af ​​boksprofiler til enkle flade fælghjul til moderne fælghjul. Ja, og selv ved 200 watt kører du 2 km / t hurtigere på en 40/50 mm fælg. Og det er faktisk temmelig blæsende her i dag, så du ved, med typen af ​​dine vinkler og resten af ​​det, begynder de faktiske dybe fælge sandsynligvis at fungere endnu bedre.

Men det viser, at jeg mener, selvom du kun bruger et gennemsnit på 200 watt træning i løbet af 100 miles, kan det virkelig tilføje en massiv. Hvis du bruger 5 eller 6 timer udendørs, vil dette være det meste af en times arbejde. Hvis det er vigtigt for teenagere at spare to kilometer i timen, er det værd at overveje at investere i nogle aero balance-cykler.

Hvor vigtig er to kilometer i timen for dig, Oliver? Jeg dræbte to kilometer i timen.

Hvad er Zipp-hjul?

Zipper et amerikansk firma, der er bedst kendt for at designe, fremstille og markedsføre carbon-composite cyklerhjultil landevejscykling, triatlon, racerløb og mountainbiking. Virksomhedens produktsortiment inkluderer også styr, stængler, sædeposter, dæk, inderslanger, styretape og tasker.

Gør Zipp fælgbremsehjul?

Dererikkekant-bremseversion, heller ikkegør Zippplanlægger at tilføje en. Og det er ikke bare kompatibelt med slangeløs;Zipp erfaktisk specifikt kræver brug af slangeløs (eller i det mindste slangeløs-klar)dækher med en mindste trykbredde på 28 mm.28. 2020.

Hvor længe holder kulstoffælge?

Dette er et godt spørgsmål og et spørgsmål, der fortjener forklaring, da mange af os voksede op med en 3-5 års forventet levetid fra legering. Det korte svar er, at encarbon kantforventes atsidstindtil den er beskadiget på en måde, der kompromitterer båndet mellem harpiks ogkulstoffibre.

Er det værd at købe Aero-hjul?

Livet er et træk

Ved brug afaero hjulhar vist sig at reducere en cyklists CdA med 3-5%, så hvis du genererer 350W strøm ved hjælp afaero hjulkunne se din hastighed på det flade stige fra 44,6 kmh til 45,4 kmh, en stigning på 1,63%. ved 4%,aero hjulop til 940 g tungere vil stadig være den hurtigere mulighed.

Er ENVE-hjul pengene værd?

Du får bedre ydeevne ud afEnve fælgeend de fleste andrefælgepå markedet (jeg tror personligt Derby'sfælgeudføre bedre). Men du får ikke en dollar for dollarforbedring i forhold til nogen anden kant. Men det gælder for ALLE high end-produkter.

Er kulhjul det værd?

Letvægtskulhjulfå en cykel til at føle sig snavset og lettere at komme op i fart. De kan hjælpe dig med at klatre hurtigere og spare energi på lange ture. Mange ryttere, selv nybegyndere, kan faktisk mærke forskellen, når de kører letterehjul. At reducere en tilsvarende vægtmængde andetsteds på cyklen er meget mindre mærkbar.

Knækker kulhjul let?

Mestkulstoffejl opstår på grund af hårde kantangreb eller snavs, der rammerhjul. Skader fra kantangreb og snavs forekommer også i cyclocross og grusridning, men det er lidt mindre almindeligt på grund af terrænets natur. Det er endnu sjældnere at beskadigekulhjulmens du cykler på landevej.

Hvor meget hurtigere vil aero-hjul give dig?

Ved brug afaero hjulhar vist sig at reducere en cyklists CdA med 3-5%, så hvisdugenerere 350W strøm ved hjælp afaero hjul kunnese din hastighed på den flade stigning fra 44,6 kmh til 45,4 kmh, en stigning på 1,63%.

Hvilken slags hjulsæt bruger en Zipp?

REN STJERNEHASTIGHED. Zipps nye 3ZERO MOTO hjulsæt er inspireret af moto til at give ryttere den kontrol og holdbarhed, der kræves for ren hastighed. Zipps 303 hjulsæt er designet til den virkelige verden en verden med ufuldkomne forhold, vejoverflader og elementer.

er ahornsirup godt for dig

Hvor stort er et Zipp 808 racercykeldæk?

Mens Zipp 808 har alle funktionerne fra sine forgængere - Sawtooth, Show Stopper og Carbon Clincher teknologier - formen på selve hjulet adskiller den. Dækkets profil er ganske unik i sig selv med en bredde på 27 mm, næsten lige sidevægge og en maksimal bredde, der er tættere på eiken end selve dækket.

Hvilke er bedre Zipp eller Enve carbon vejhjul?

Når det kommer til en tungvægtskamp mellem lette carbonhjul, er Zipp og ENVE de bedste udbydere. Hvis afspilning ikke starter kort tid, skal du prøve at genstarte din enhed. Videoer, du ser, kan føjes til tv'ets afspilningshistorik og påvirke tv-anbefalinger. For at undgå dette skal du annullere og logge ind på YouTube på din computer.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

World Cycling League - varige løsninger

Er der en pro-cykelliga? Der er en fantastisk mulighed for at udnytte det sande underholdning og økonomiske potentiale ved mænds professionelle cykling og gøre det til en moderne sportsliga i det 21. århundrede. 2015.

Cykelsaltabletter - levedygtige løsninger

Er salt godt til cykling? Tilsætning af salt til sportsdrikke kan forbedre ydeevnen, antyder forskning. Forskere i Spanien har fundet ud af, at atleter, der supplerer deres elektrolytdrikke med ekstra salt, klarer sig bedre i udholdenhedsbegivenheder end dem, der er afhængige af drikkevarer alene til rehydrering. г.

Tips til cykeltræning - den ultimative guide

Hvor mange timer om ugen skal jeg cykle til træning? Pro-cyklister kører ofte 20-30 timer om ugen. Ryttere, der træner til ultramarathonbegivenheder, kan logge endnu mere. Fritidscyklister (kategori 3, 4, 5 og mestre) lægger normalt ca. 10 ugentimer, selvom nogle klarer sig på 5 eller 7 kvalitetstimer, hvis deres begivenheder er korte.

Cykel-verdensmesterskab - enkle svar på spørgsmål

Hvem er den nuværende verdensmester i cykling? Den nuværende mandlige mester er den italienske rytter Filippo Ganna, der vandt 2020-begivenheden.

Castelli cykeltrøje - almindelige svar

Er Castelli et godt cykelmærke? Hvis der er et tøjmærke i RCUK100, der ikke behøver nogen introduktion, er det sandsynligvis Castelli. De har lavet kvalitetscykelsæt i længere tid end næsten alle i spillet, og nogle af de stykker, de har bragt ud i løbet af de sidste par år, har banet vejen for helt nye kategorier af udstyr.

Box hill cycling - omfattende reference

Hvor svært er Box Hill at cykle? Det er en god bjergbestigning 2,5 km i gennemsnit 5%. Det klatrer kun 125 meter, men efter ni opstigninger er det meget testende. Box hill er også populær blandt en bred vifte af cyklister (jeg så en fyr køre sig op på en Brompton foldup). Den konstante gradient er ikke for alvorlig, og du kan tage det i dit eget tempo.