Vigtigste > De Bedste Svar > Trek fuel ex review - varige løsninger

Trek fuel ex review - varige løsninger

Hvad er Trek Fuel EX?

Brændstof EXer en alsidig mountainbike med fuld affjedring, der er hurtig på singletrack, i stand til at være hård og sjov, uanset hvor du kører. Hvis du leder efter en mountainbike, der gør det hele, er du på vej ned ad den rette sti medBrændstof EX.



Hej, jeg er Ariane fra BIKE24, og i dag er vi i Ulm på TREK. Ved siden af ​​mig er Fabienne - hej! Hej Ariane og velkommen til TREK World! Ved siden af ​​os er en cool ny cykel - Fuel EX. Fabienne, måske kan du fortælle mig, hvad der er nyt på cyklen.

På den ene side er Fuel EX vores perfekte all-round trailcykel til langdags ture. Det fik et par opgraderinger i år. På den ene side har vi mere vandring - 140 mm vandring foran.

Det er 130 mm bagpå, ligesom sin forgænger, og en Fox 34 gaffel foran. Så har noget ved geometrien ændret sig. Vi har en længere rækkevidde og en slankere hovedvinkel + et 1 graders stejlere sæderør, hvilket giver os flere muligheder for forskellige sadelposter.



Vi har et lige nedrør, som giver os mere stivhed til cyklen. Og vi har også denne 'knock block'. Dette er et tandsystem, der beskytter rammen ved at undgå stød på gaffelkronen.

Vi har RE: aktiv-dæmperen, og vi har SRAM GX Eagle. Det er et 1x12 kredsløb. Og vi har også en Shimano 4-stempels bagbremse.

Så du er godt forberedt på stien - og grippy XR4-dæk. Så har vi stadig mulighed for at justere geometrien. Vi har denne lille 'Mino LinK' her.



Du kan vende den om og forfine geometrien lidt. Hvilket materiale er cyklen lavet af? Cyklen er lavet udelukkende af OCLV Mountain Carbon - inklusive kæde- og sadelskinner. Cool, og hvilken vægt vejer den? Det vejer 15 kg og 120 gram - i størrelse medium.

Måske kan du fortælle os om flaskeburet - det ser interessant ud. Ja, det er ikke kun en flaskeholder - den har en lille overraskelse i vente! Jeg har her med dette sikkerhedshåndtag et skjult opbevaringsrum '?! Det er rigtigt! Så her har du - fra Bontrager en polstret skal, så du kan integrere hvert sammenbrudssæt her, folde slangen to gange og indsætte den.

Pak det hele op, læg det i og luk det blot igen. Super praktisk! Så du behøver ikke længere en sadeltaske, du kan endda undvære en rygsæk og have plads til et lys i ryggen! Er der en cykel til både kvinder og mænd? Vi har ikke længere kvinder-specifikke cykler i dette segment, da salgsafdelingen viste os, at kvinder ønsker et komplet udvalg, især i det højere pris segment, og vi har solgt betydeligt flere unisex-cykler, dvs. vi tilbyder model serie i en bred vifte af størrelser.



Vi starter med XS til XL. De meget små størrelser XS og S har en lavere standoverhøjde, og XS-rammerne leveres med et mindre hjulsæt - 27,5 '' hjul.

Med 'S' kan du vælge mellem 27,5 'og 29' hjul og alt derudover kommer 29 'hjul, fordi disse simpelthen er de hurtigste hjul. Vi tilbyder også hver model i 2 farver, så vi har faktisk flere cykler til alle og flere valg for alle.

Så enhver kvinde kan finde den perfekte cykel. Den perfekte størrelse for sig selv, men også en kortere mand har flere valgmuligheder. Så jeg tror, ​​det er en cykel, som du helt sikkert vil nyde, og jeg tror, ​​at det bedste indtryk, du har, er når du bare går et skød.

Så tag en hjelm og sid på den, lyder sejt! Jeg vil helt sikkert gøre det! Tak Fabienne og tak for præsentationen! Min fornøjelse. Det var rart at møde dig! Hvis du har spørgsmål om cyklen, er du velkommen til at skrive dem i kommentarerne! Ellers ser jeg frem til næste gang! Vi ses!

Er Trek Fuel EX en trailecykel?

Brændstof EXer lavet til at ramme hversti, hver dag. Med en afbalancerettrail cykelgeometri og raffineret suspension,Brændstof EXer hurtig på singletrack, i stand til at være hård og sjov, uanset hvor du kører den. Der er ingen fancy blandet hjulopsætning.

Hvilken type cykel er en Trek Fuel Ex 8?

29er trail cykel

Hvad er forskellen mellem Top Fuel og Fuel EX?

Brændstof EX 8er det ideelle 29er-sporcykeltil mountainbikere, der ønsker en alsidig fuldophængt ripper, der kan klatre med XC-publikummet og huck med enduro-besætningen.

Okay, James, jeg kommer til Radio Tower. Og nu prøver jeg at finde ud af, hvor jeg er. (Glad elektronisk musik) (publikum griner i det fjerne) - Trek siger, at de ønskede, at det nye Top Fuel skulle være sjovere, samtidig med at det opretholdt sin lette vægt og konkurrencedygtige natur.

Så det gik fra 100 millimeter bagkørsel til 115 millimeter, og det fik en 120 millimeter gaffel. Som testet koster Top Fuel $ 8.999, men hvis du kan få en aluminiumsversion, kan du få den til så lidt som $ 3.299. Komponenthøjdepunkter er Fox Factory34 trinstøbt gaffel.

SRAM XX1 drivlinje og Bontrager Kovee 30 hjul. Det har også en RockShox-lockout, der låser både gaffel og baghjulsophæng på samme tid. RockShox-lockout, da det er en fuld Fox-bygger på denne cykel.

Denne størrelse, medium, som vi tester her, vejer 26,1 kg, hvilket faktisk er den letteste i hele feltprøven. Top Fuel bruger fortsat Treks ABP-affjedringsdesign, som mærket hævder at forhindre bremsning og affjedring.

Et par nøgledetaljer på rammen er Treks interne Control Freak kabelstyringssystem. Det har også Knock Block til It Det har også Treks Mino Link flip-chip, der giver dig mulighed for at cykle i en højde eller en lav indstilling for at ændre geometri. Topbrændstoffet er kun 1x, og du kan ikke betjene en derailleur på det.

Hvis du vil bruge en kædestyring, har den ikke ISCG-monteringer, så du bliver nødt til at bruge Treks topguide - så det var meget vigtigt for os at have de samme dæk på hver cykel i downcountry-kategorien. Foran bruger vi en Maxxis Minion DHF i 2,5 tommer størrelse, ved 19 psi.

Bagpå kører vi Maxxis Minion DHR II, i 2,4 tommer størrelse, ved 21 psi - Så James og jeg vejer begge 155 kg og ved denne vægt betjente vi gaflen ved 70 psi med 7 klik fra lukket til rebound. Og så for bagdæmperen har vi 25% sag, og med det gjorde vi 7 klik-rebound fra Closed - og ifølge Trek-størrelsestabellen er vi begge i den høje ende af, hvad der anses for passende for en mellemstørrelse.

Nu tænkte vi på at gå med den mellemstore størrelse, men problemet er, at vi ville køre dropperposten med længere rejse og på den mellemstore størrelse ville sæderøret have været lidt for langt, cyklen føltes lidt mere oprejst, end jeg virkelig ønskede det. For mig endte det med at være lidt sværere at holde forhjulet på jorden, end jeg havde ønsket mig - når det er sagt, det var virkelig let at manøvrere rundt tætte sving under klatring - så cyklens smidighed, når man går op ad bakke, er desværre stor det er også hæmmet af Treks Knock Block-headset, som er fantastisk til at forhindre toppen af ​​kronen i at smække ind i underrøret, men det forhindrer din evne til at navigere virkelig superstramme sving. Jeg ramte stopblokstoppet mindst to gange under testen. - Med hensyn til suspensionen fandt jeg, at den var super effektiv.

Det havde også stor trækkraft på vanskelige klima. Selvom det ikke var den mest behagelige cykel - ja, hjælper den degressive kompressionsopsætning, der er specificeret på den bageste støddæmper, meget med fiduciær effektivitet, men ved at gøre det fjerner det meget af den lille køjeoverensstemmelse, hvad føler cyklen slags hårdt. Selvom backend ikke var rigtig smidig i starten, klatrede den virkelig, rigtig godt.

Så geometrien på denne cykel foreslog virkelig, at denne cykel skulle gå rigtig godt ned ad bakke, men på stien føltes det lidt mere nervøs og nervøs, end vi forventede. - Så det kræver meget opmærksomhed i hvert afsnit. Det føles virkelig som om du kører hvert afsnit af stien lidt efter lidt, og hele nedstigningen flyder ikke sammen. - En del af dette kan skyldes, at det mangler lidt overholdelse af små bump, men det er virkelig, rigtig godt midt i skuddet.

Der er meget støtte, og det håndterer bestemt store bump som en mester. - Jeg havde min næst hurtigste tid på Top Fuel; både på c-linket og i den samlede omgang. Med den samlede omgang havde jeg faktisk en tredobling mellem Juliana Joplin, Top Fuel og Pivot for den næsthurtigste samlede rundetid, den hurtigste tid generelt, men jeg kompenserede for det meste af tiden på opstigningen og var bestemt langsommere på nedstigningen - jeg fandt den spec med denne Top Fuelpretty XC smag.

Nå, disse SRAM-niveaubremser havde ikke meget justerbarhed eller meget magt, og 750 mm styret var bare lidt smalt - så jeg tror, ​​trods alt, havde Trek den rigtige idé her. De specificerer en 150 mm Bontrager-sædepost, der fungerede godt, og Kovee Pro 30-kulhjulene har en ret generøs 29 mil intern bredde, som fungerer ret godt med de bredere dæk, vi har kørt. - Og hvis du vil have en lockout, er den på Check Top Fuel en fantastisk, jeg rammer den ikke ved et uheld, men det er også meget let at låse op, hvis du falder på et spor, og du har låst din cykel ud - top Så Fuel er bestemt en super hurtig klatrer, og mens baghjulsophænget ikke føles som om det gør meget i starten, er trækkraften faktisk rigtig god.

Trek er også den letteste cykel, vi har her, kun 26,1 kg, og det er vigtigt at huske på, for husk på, at vi kører temmelig tunge dæk her, så du kan være meget lettere med lageropsætningen. Så generelt set måske den største proffs til denne cykel: det er en hurtig cykel, men i de rigtige hænder - så det er lidt sværere at køre.

Det er ret nervøst, når du svinger. Det har også dårlig overholdelse af små bump, som du bemærker både når du klatrer og ned. Og endelig er der baneblok, som vi begge kæmpede med på stigningerne - det var interessant for os, for mens cyklen var til tider svær at køre, syntes den også mest givende, når du kører den virkelig hårdt kunne.

Især når man sammenligner med Pivot, virkede denne næsten som om den opmuntrede dig til bare at misbruge den, fordi der var mere at give - så jeg vil bestemt ikke anbefale denne cykel til nogen, der ikke er særlig sikker på dens evner. Men hvis du er en person, der er en effektiv cykel på stigningerne og også er en selvsikker afstamning, kan dette være cyklen for dig. - Så det var vores tilgang til Trek Top Fuel.

Hold øje med flere artikler fra dette års Pinkbike-feltprøve, og vi vil også have en rundbordsdiskussion om alle de downcountry-cykler, vi har testet her. (Hip hop klavermusik)

Er Trek Fuel Ex 8 det værd?

Downhill Performance. DetBrændstof EX 8er en bundsolid downhill performer. Det sprang ikke vores testere væk i nedkørslen, men det svigtede dem heller aldrig. Denne cykel var behagelig og sjov at køre på et enormt terrænområde og er i stand til at tackle alt andet end det knasende af stejle og ru stier.26. nov. Dec 2019

Hvor meget koster en Trek Fuel EX?

DetBrændstof EXFamilie

Den nyeTIDLIGEREleveres i seks 'mainline' -modeller til en pris fra $ 2.100 til $ 7.500. DetTIDLIGEREkan også tilpasses igennemTrek'sProject One-program. De tre mindst dyre modeller - $ 2.100, $ 2.900, $ 3.500 - bruger en aluminiumsramme, og de tre dyreste modeller - $ 4.100, $ 5.500, $ 7.500 - bruger rammen med fuld kulstof.
15. aug 2019

Er Trek Fuel EX 5 en god cykel?

DetBrændstof EX 5er enstore29er midtvejsrejser til en rimelig pris. Dens alsidige ydeevne er solid, og det er en glat nedstigning og relativt solid klatrer.15. jan. Feb 2020

Er Trek Fuel Ex 8 en god cykel?

Downhill Performance. DetBrændstof EX 8er en bundsolid downhill performer. Det sprang ikke vores testere væk i nedkørslen, men det svigtede dem heller aldrig. Det hercykelvar behagelig og sjov at køre på et enormt terrænområde og er i stand til at tackle alt andet end det knasende af stejle og uslebne stier.26. nov. Dec 2019

Kommer Trek Fuel Ex 8 rørløs?

Undererspecifikationerne påBrændstof EX 8, siger strimlerne allerede errørløsklar også, ikke kun dækkene.10. dec 2018

Hvor meget koster en Trek Fuel EX?

DetBrændstof EXFamilie

Den nyeTIDLIGEREleveres i seks 'mainline' -modeller til en pris fra $ 2.100 til $ 7.500. DetTIDLIGEREkan også tilpasses igennemTrek'sProject One-program. De tre mindst dyre modeller - $ 2.100, $ 2.900, $ 3.500 - bruger en aluminiumsramme, og de tre dyreste modeller - $ 4.100, $ 5.500, $ 7.500 - bruger rammen med fuld kulstof.
15. aug 2019

Hvordan vælger jeg Trek-cyklen i den rigtige størrelse?

Den nemmeste måde atbestemmedin rammestørrelseer efter højde, men mange ryttere finder ud af, at de er imellemstørrelser.Valgat gå op eller ned astørrelseafhænger af din personlige kørestil og kropsproportioner. ENcykelmed en længere rækkevidde har en længere akselafstand. Det gør det mere stabilt, især på højhastigheds nedkørsler.

Er Trek Fuel EX en trailecykel?

Vinderen af ​​vores årets cykelpris i 2017 imponerede Fuel EX os let med sin hastighed, i stand affjedring og evnen til at udmærke sig på ethvert spor. Tre år senere, og Fuel EX er stadig en 130mm rejse 29er trail cykel, men Trek har igen flyttet tingene fremad.

nyc cykling

Hvilken er den bedste Trek Top Fuel-cykel?

Trek lancerede det nye Top Fuel tidligere på året og omdannede det fra en XC racecykel til en længere rejse (115/120 mm) og mere spororienteret cykel. Det indsnævrede - næsten elimineret - afstanden mellem det og 2019 130 / 130mm Fuel EX. Men 2020 Fuel EX støder også på rejser og bliver lidt burlier.

Hvilken spjæld bruger Trek Fuel EX 29er?

GRIP2-spjældet tilbyder 4-vejs ekstern dæmpningsjustering. 2020 Fuel EX 29er er mere end bare redesignet; det er omplaceret. Trek lancerede det nye Top Fuel tidligere på året og omdannede det fra en XC racecykel til en længere rejse (115/120 mm) og mere spororienteret cykel.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykeltrænerprogrammer - hvordan man løser det

Hvad er den bedste cykeltræner-app? Her er de bedste apps til cykeltræningZwift. Ligesom Microsofts Flight Simulator er grafikken i Zwift ikke helt Hollywood CGI, men vi fandt dem så engagerende, at vi snart glemte, at vi ikke faktisk kørte. BKool Simulator. Sufferfest. Trainerroad. FulGaz. Rouvy. GoldenCheetah.

Langdistance cykel ernæring - hvordan man løser

Hvad skal jeg spise på en 100 mil cykeltur? Inden for denne 48-timers periode skal du holde dig til højt GI-kulhydrat, såsom hvid ris og pasta eller kartofler. De vil fylde musklerne op med brændstof, så når du starter den 100-mile tur, har du 90 minutters brændstof med høj intensitet i tanken.26. 2017.

Cykling til skolen - hvordan man beslutter

Er det sikkert at cykle til skolen? På individuelt niveau kan gå og cykling øge elevernes sundhed, fysiske aktivitet og endda deres koncentration i skolen. Jo flere studerende, der går eller cykler, jo færre biler på vejen omkring skoler, hvilket kan minimere sikkerhedsrisici og mindske luftforurening.

Guide til køb af cykler - pragmatiske løsninger

Hvilken størrelse cykel skal jeg købe til min højde? Bemærk: Når du bruger forskellige metoder, får du forskellige størrelser. Det skyldes primært, at benets sømmål er mere nøjagtige. RELATERET Mellem to cykelstørrelser - Hvordan vælger du? # 1 - Enkel størrelsestabel. Din højde Cykelrammestørrelse 5'11 '- 6'2'17-19 inches6'2' - 6'4'19 - 21inches6 ' 4 'og højere21 + inches

Sweet spot træningscykling - praktisk løsning

Hvad er sweet spot træning i cykling? Kort sagt, sweet spot-træning er en indsats, der spænder omkring 86-95% af din nuværende FTP (Functional Threshold Power) på cyklen. Du kan måske også tænke på disse bestræbelser som en lidt hårdere tempoindsats. Denne indsats er vanskelig og kræver indsats og fokus, men kan håndteres i længere perioder.

Cykelklodsposition - hvordan man løser problemet

Hvordan kender jeg min klapposition? Mere specifikt betyder dette, at klemmen skal placeres, så midten af ​​den første MTP-samling (bundkno af storetåen) er placeret over midten af ​​pedalakslen med krumtaparmen fremad og vandret og sko i pedalniveau, som dette er konventionen til måling af klampeposition. 20.04.2011