Vigtigste > Cykling > Cykelløb 2019 - besvare spørgsmålene

Cykelløb 2019 - besvare spørgsmålene

Hvad er det sværeste cykelløb?

TOUR DE FRANCE





Jeg ved ikke om dig, men en af ​​mine yndlingsdele i cykling er at se profferne klatre virkelig brutale stigninger. Så vi troede, at vi ville se på 10 af de hårdeste stigninger, der er kørt i professionelle cykelløb. Zoncolan Hvis du spørger de fleste cyklister, hvad den sværeste stigning i professionel cykling er, ville jeg være ret sikker på, at flertallet ville navngive Monte Zoncolan, og det er ret svært at argumentere for ellers.

Statistisk set er det ret skandaløst, 10,5 km med et gennemsnit på 11,5%, hvilket er hårdt som det er, men de sidste 8 km gennemsnitligt 15% !! Den sværere side af Ovaras Zoncolan var fem gange i Giro d 'Italia og en gang i Giro Rosa, senest vandt Chris Froome og Annemiek Van Vleuten.

Angliru Med hensyn til europæiske stigninger i cykling er dette sandsynligvis den eneste klatring, der udfordrer Zoncolans påstand om at være den mest brutale cyklingklatring. Vi fik alle chancen for at køre på Angliru sidste år, så jeg kan fortælle dig førstehånds, at denne stigning er latterligt vanskeligt. På en eller anden måde tror jeg ikke, at vi kom tæt på tidspunktet for KOM-indehaveren Roberto Heras, han tog opstigningen på kun 41 minutter og 55 sekunder. Muro di Sormano Muro di Sormano blev set i Il Lombardia mellem 1960 og 1962, men i 1962 blev det besluttet, at stigningen faktisk var for hård til racercykler! Stigningen blev ikke gendannet til løbet før i 2012, efter at vejen var helt brolagt.



Interessant nok er vejen nu malet med citater og tider fra chauffører fra 1960'erne. Hvad med statistikken så? Nå er Muro kun 1, 7 km lang, men i gennemsnit 17,5% og maksimalt 25%! KOM afholdes i øjeblikket af Vincenzo Nibali og Thibaut Pinot med tiden 8min16.Ventoux Kæmpen i Provence skal være et af de mest ikoniske stigninger i cykling, men han er ikke her på grund af de ikoniske øjeblikke, der skete i skråningerne, men fordi det bare er virkelig svært på listen! Stigningen, hvoraf flere kun kørte på Bedoin-siden, kan virkelig opdeles i tre sektioner.

De første 5,5 km er et ret konstant gennemsnit på 4,4% bare for at varme dig op.

Derefter vil de næste 9,5 km virkelig knække dine ben, i gennemsnit over 9%. De sidste 6 km var kun i gennemsnit lidt over 7%, men på dette tidspunkt udsættes du for den brutale varme og vilde vinde, der kan slå Mont Ventoux! Koppenberg Hvis det var en normal, asfalteret vej, ville Koppenberg være en temmelig hård klatring. Den er 600 m lang, et gennemsnit på 11,6% og maksimalt 22%.



Men Koppenberg er ikke en normal gade. I stedet er fortovet en af ​​de hårdeste og mest glatte brosten, der køres på Tour of Flanders, en præstation i sig selv, og hvert år på Tour of Flanders afslutter flere professionelle det meste af stigningen! Alto de Letras Efterladt af Alto de Letras er vi nu Europa. Dette kunne ikke være mere anderledes end den korte og stejle Koppenberg, fra afstanden er Alto de Letras i le Der Letras 80,7 km lang! Over denne afstand klatrer førerne 3187 m, hvilket svarer til et gennemsnit på 3,95% og maksimalt 11%.

Alto de Letras blev kørt i Vuelta a Colombia, og for at være ærlig kan jeg bare ikke forestille mig, hvor svært det skal være i et cykelløb! Mount Wuling Dette er ikke en stigning, som mange mennesker kender ved navn, men du har måske har du hørt om løbet, der klatrer Mount Wuling, TaiwanKOM Challenge. Uden tvivl er Taiwan KOM Challenge en af ​​de hårdeste dage på en cykel, som nogen kan have, eller i det mindste er det, hvad Simon altid siger. Over 105 km klatrer rytterne 3275 m, hvilket gør den lidt mindre stejl end Alto de Letras, men denne stigning handler virkelig om de sidste 8 km, de sidste 8 km GENNEMSNIT 17%, med en maksimal stigning på 27,3%. Mortirolo Vi er nu i Alperne med Passo Mortirolo, en anden af ​​de mest brutale klatringer i Giro d'Italia, Mortirolo har i gennemsnit 10,5% i 12,4 km med en maksimal stigning på 18%.

Mortirolo var 10 gange ved Giro fra Mazzo di Va. Klatrede op på ltellina-siden. Det inkluderer Contadors utrolige kørsel på Stage 16 i 2015 Giro, hvor han havde et fladt dæk i bunden af ​​stigningen, jagede alene og droppede sin nærmeste rival, Fabio Aru, foran toppen, Plateau de Solaison En anden ikke-meget -kendt stigning Nå, men en der virkelig burde være på flere folks radar, Plateau de Solaison.

hvordan man måler indersøm til cykelpasning



Solaison blev kun kørt et par gange, bedst kendt på den sidste etape af Criterium du Dauphine 2017, hvor Jakob Fuglsang greb sejren fra Richie Porte. Solasæsonen er i gennemsnit 9,2% i 11,3 km, hvoraf to kilometer med over 11%, når vejen klatrer op ad en klippe fra den lille landsby Thuet.

Alto de los Machucos Alto de los Machucos er stejl selv efter standarderne for Vuelta a Espana. Den gennemsnitlige hældning af Machucos er lidt vildledende og ligger i gennemsnit 8,7% i 7,2 km.

Men den sidste kilometer er ned ad bakke! På cirka 2,5 km op ad bakke bakker vejen op til 28%, og på dette tidspunkt er vejen så stejl, at den ikke engang er brolagt. I stedet bruges betonplader til at give bilerne bedre trækkraft, for at gøre det til toppen er det bare vanvittigt !! Lad os gå, 10 af de hårdeste stigninger i professionel cykling, hvilke stigninger skulle youngink have lavet på listen? Fortæl os det i kommentarfeltet nedenfor

Hvilken cyklus er bedst til racing?

Tour de France betragtes som verdens “mest prestigefyldte ogsværeste'cykelløb. Det er en årlig mænds begivenhed, der primært afholdes i Frankrig. Detracepasserer også lejlighedsvis gennem nabolandene.

Du har besluttet at købe din første landevejscykel, forbløffende har du taget dit første skridt ind i en meget større verden, men at købe din første cykel kan føles lidt overvældende og forvirrende, da de ser ud til at være mange forskellige typer lavet af forskellige materialer med forskellige komponenter pass, så vi er i denne artikel-artikel, jeg vil give dig en praktisk guide og fortælle dig præcis, hvad du skal se efter, og hvad forskellene er, jeg er virkelig lidenskabelig for cykling, så alt, hvad der får flere mennesker på cyklen og den lidenskab hele bedre Splits. Derfor slog vi os sammen med Decathlon, de har en rigtig omfattende cykel med mange forskellige funktioner, og de har også god værdi for pengene, hvilket betyder, at dette er det ideelle sted for mig at vise dig alt, hvad du kan gøre, og jeg har også brug for en ny kitesurf-drage plus en tanke, der dræber to fugle i en sten. Den første ting du skal gøre er at bestemme, hvor mange penge du vil bruge, men hvor mange penge skal du bruge godt, der er ikke noget rigtigt svar um på det spørgsmål, når det kommer til at købe en landevejscykel, men hvad du kan vide er, at Landevejscykler af høj kvalitet starter normalt ved omkring 260 oro eller £ 250 som denne, og når du fortsætter med de flere penge, er rammerne normalt lettere og stivere, og komponenterne på disse rammer er lettere og mere sofistikerede til omkring 600 euro du kan få en masse cykelfrygt penge, typisk noget m det en aluminiumsramme nogle gode indgangskomponenter, da måske endda skivebremser og cykler med denne slags udstyr er utroligt dygtige, du kan helt sikkert vide, at bjerge eller alper måske du og kør et par løb på en cykel med denne slags spektrum, jeg ved, at fordi der er alle de ting, jeg gjorde på min første landevejscykel, vil jeg anbefale, at du ikke bruger alle dine penge på cyklen alene, budget på al den vigtige adgang ories som sko og pedaler, tøj og alt det, du får først, skal du overveje, når du vælger din cykel, de komponenter, der er fastgjort til den fra samlebetegnelsen for bremser og gear er gruppen, nu er der forskellige producenter af gruppesæt Campagnolo, SRAM mikrochip og måske den mest berømte Shimano, som er uafhængige af mærkegruppesættene i hierarkier eller niveauer, når du bevæger dig op i gruppehierarkierne, de bliver dyrere, og komponenterne bliver lettere, du får normalt flere gear mere funktionalitet de er lavet af mere eksotiske materialer, og skiftende gear vil også være glattere nu startcykler og entry level roadcykler leveres normalt med gruppesæt, der er lavere i hierarkiet, fremragende eksempel på denne Shimano Sora, som er et Shimano-gruppesæt i anden klasse og findes ofte på cykler omkring prisen på £ 500, Shimano Sora kunne bevæge sig op i gruppets hierarki længere nede på sin cykel havde Shimano og jeg skrev det bjerge i mig o r Carall over det sted, jeg har endda kørt det et par løb, men en af ​​de ting, man skal huske på, er gruppesætets udvekslingsforhold. Denne cykel har en 1132 kassette på bagsiden, som jeg vil anbefale til din første landevejscykel og grunden det vil sige, at dette 32-tandhjul på bagsiden af ​​kassetten er virkelig nyttigt for Hill er.

Dette betyder, at ved at vride dine ben mere, kan du få en højere kadence, og det vil kun gøre bakker snappier. Dette er i modsætning til nogle cykler, der kommer med en lidt hårdere kassette: 28 vær opmærksom, og kædesættet har nu også forskellige størrelser kæderinge, hvad jeg vil anbefale til din første landevejscykel er et kompakt kædesæt med en 50:34 ligesom vi har det her, og af samme grund vil jeg anbefale 32'erne, backit gør bare bakkerne lidt lettere, hvis du er nybegynder. Simpelthen hvis du er en nybegyndercykling og ønsker at have gear, der kan hjælpe dig med at klatre op i bakker, du vil have, større bageste og mindre bageste ntas nævnte bremser er også en del af gruppen, og generelt er der to forskellige typer fælgbremser eller som du kan se på denne cykel skivebremser, og disse bremser koster lidt mere end fælgbremser, men hvad hvis du bor eller vil køre i et kuperet område? i bjergrigt terræn vil jeg sige, at de er ekstra værd, fordi de tilbyder meget kraftigere bremser, som er mere konstante især under våde forhold og generelt bare har bedre kontrol. Jeg må understrege, at fælgbremserne, der bruger dem, er helt passende har for at vinde Tour de France i 100 år, og de har den fordel, at de er lidt lettere end disse bremser, da materialet rammen er lavet af har en massiv indflydelse på cykelens samlede kørekvalitet med de mest populære materialer Aluminium Stål og kulstof fiber fra omkring 250 til 1.000 pund euro og dollars, de fleste af de cykler, du kan finde, er lavet af aluminiumslegeringer, og det er godt, fordi aluminium er et meget alsidigt materiale, der er let og har et godt forhold mellem vægt og vægt, det er derfor, når det bruges inden for luftfart er det også meget korrosionsbestandigt og kan fremstilles til en meget lavere pris end kulfiber, hvilket betyder, at cyklerne kan blive over tusind euro mere overkommelige. du begynder at se kulfibercykler på indgangsniveau som disse vanreisel edr 105 eller sang Sang, som de siger foran, hvor vi er lige nu.

Kulfiber er normalt lettere og stivere end aluminium og stål for en bedre kørekvalitet kulfiber er et fantastisk materiale til fremstilling af cykler, men hvis dit budget ikke er fuldt kulfiber, skal du ikke bekymre dig, min første landevejscykel var aluminium, men en god funktion er en aluminiumcykel med en kulfibergaffel, dette reducerer vægten, dette gør gafflen meget stivere, og det reducerer også vejvibrationer, og det summende gennem styret at vælge et velrenommeret mærke er tilrådeligt på denne måde. en solid garanti ender ved rammen, der er værd at se efter er dækafstand, jo mere desto bedre vil jeg sige, da dette giver dig større alsidighed. Du kan montere bredere dæk, hvis du vil, hvis du kan lide omstrejfede veje og har et lille eventyr, kan du tilføje ting som mudderbeskyttere, bagagerammer og en lang række andet tilbehør, og en sidste detalje på rammen er bundbeslaget - disse er lejer, hvor kædesættet på hver cykel med en ydre leje i et gevind med indre leje får bonuspoint i min bog, fordi disse har tendens til at kræve mindre vedligeholdelse og holder længere. Jeg fortæller dig nu om Imean-hjul som en slags nøglekomponent på hver cykel, nu kommer entry-level cykler Normalt med entry-level hjul, fordi det er den mest populære komponent, som cyklister opgraderer lavere ned på linjen. De kommer mere ind i sporten og bytter dem normalt ud til noget, der er lettere, stivere, og måske mere aerodynamisk, men med disse forbedrede ydeevneområder tilføjer hjulene omkostningerne og holder derfor d. Den lave pris eller entry-level cykler leveres med et enklere hjul, men hvis du leder efter hjulene, er din bi ke leder efter med det, jeg foreslår, et rigtig højt røgnummer, da dette hjælper med at gøre hjulet stærkere og mere robust. Jeg vil også foreslå, at du ser på fælgbredden. Ideelt set vil du have fælge, der er mere velegnede til bredere dæk, så en lidt bredere fælgbredde som 25mm eller 28mm dæk giver lidt mere komfort, lidt mere greb, og de har også lidt lavere rullemodstand, hvilket betyder at du kan køre den samme hastighed med lidt mindre indsats.

Nu vil jeg give dig nogle andre hurtige oplysninger, du har brug for at vide, når du køber din første landevejscykel. Vejcykler er designet til at blive brugt med polstrede shorts, hvilket betyder, at det er normalt for dem at føle sig ubehagelige uden polstret shorts og sadel komfort er også meget personlig Så det er normalt for ryttere at ændre ting ofte. De fleste racercykler kommer ikke med pedaler, selvom nogle low-end cykler har flade pedalshows.

Hvis du har lange forlystelser eller gør EOBs-sport, anbefaler vi, at du opgraderer nogle clipless pedaler og sko, da disse giver dig mulighed for at glide ned og trække op med pedalbevægelsen for at gøre dig lidt mere effektiv. Du kan også få kvinders specifikke cykler, vip den samme ramme, men forskellige kontaktpunkter for at imødekomme de anatomiske forskelle mellem kønnene, så du får en specifik sidesadel, der har lidt kortere stilke, smallere styr og lidt kortere krumtap, men det er ikke strengt nødvendigt. Vi anbefaler, at du går efter det, der er mest behageligt for dig. Du kan være interesseret i grus- eller blandede cykler. Disse er i det væsentlige racercykler med nogle få ændringer for at gøre dem mere alsidige, så du får mere dækafstand med større volumen end er meget mere kraftfulde off-road lettere gear, du kan se det massive kædehjul på kassetten her og skivebremser, og det betyder, at du i det væsentlige har en roadcykel med drop barer, der er meget hurtigere på vejen end en mountainbike, men også på grus eller ride brudeskrot, som du ikke vil gøre på en standardcykel, er fantastisk til blandede terrænfolk, der leder efter eventyr, måske pakker et par cykler eller måske bare en pendler, der ikke bare vil holde sig til vejen .

Du kan også bytte de gamle dæk ud til nogle tynde, glatte roadones, og du har stort set en landevejscykel, jeg er en stor fan af disse typer cykler, en gruscykel på niveau-niveau går til omkring fem hundrede pund eller seks hundrede euro. Flokke af katte gjorde et glimrende stykke arbejde med at finde min nye drage, men også masser af andre ting, men jeg glemte helt, at jeg har brug for det alligevel, hvis du kan lide, at jeg nød denne artikel og fandt den informativ, og giv os en lignende og en opfølgning og nu har du besluttet dig for den cykel, du vil have, du bliver sandsynligvis nødt til at vide, hvordan du får den størrelse, du har brug for, heldigvis har vi artikler om dette og masser af andet virkelig nyttigt begynderindhold. Jeg skal hjem nu og lege med mine legetøj

Hvad er cykelløbskategorier?

Den 13Bedste racercyklertil Nab alle sejre
  • BedstGrusCykel. Viathon G.1 RØDE AKSER. viathonbicycles.com.
  • BedstCyclocrossCykel. Cannondale Super X. cannondale.com.
  • BedstEnduroCykel. Mondraker Foxy Carbon RR. mondraker.com.
  • BedstAeroRacecykel. Canyon Aeroad CF SLX Disc 9.0 Di2. canyon.com.
  • BedstFuld suspension MTB. Specialiseret Epic Pro.
14. apr 2020

Det er klart, at vi er partiske, men cykling er bestemt en af ​​de mest spændende sportsgrene, der bruges til at forfølge sprintmålene, bjergdueller og hurtige skøre løb, det er til tider en vild sport, hvilket er en del af dens charme, og det er ikke som noget andet derude Der er et par væsentlige ting, men hvis du virkelig vil forstå racing, skal vi i dag gennemgå et par detaljer, så du virkelig kan sætte pris på skønheden ved at cykle i al sin herlighed, det forklarer hvorfor racing udvikler sig på en bestemt måde, Drafting, også kendt som at køre bag en anden rytter, når de dybest set bryder vinden i slipstream, reduceres rytterens træk bag dem med 25 til 50 procent. Kort sagt, at følge en anden cyklist sparer dig masser af energi, og det er derfor, du ser chauffører, der deler hjørner foran i løbet af et løb, og det er derfor, hold har så mange ri at beskytte deres leder under et racercykelløb er dybest set en konstant kamp for at gemme sig for vinden og spare din energi mere end dine konkurrenter, så du kan bruge dem, når du har dem har brug for det meste af det, der normalt er i målet. Forskellige taktikker og teknikker bruges til at skjule dybt i pelotonet, at dit hold er i spidsen, så du kan sidde bag dem i et konstant tempo eller simpelthen nægte at komme frem og lade som om du er for træt eller bliver nødt til at tage lidt mere tid til at spise eller drikke er en almindelig taktik bag en anden rytter sparer masser af energi. Du vil hurtigt forstå en masse af cyklingens indvikling, sprint ser vildt ud på tv og det er endnu skræmmere i det virkelige liv Ryttere overalt rigtig høje hastigheder give en masse prestige til målstregen berømmelse, og der er bare en masse grrr, når du er derude, sprinten starter nogle gange længe før målstregen op til 50 miles fra mål, når holdene begynder at rejse sig for at organisere og få en god position til den sidste kilometer Hver chauffør har et specifikt job, hvor han vil være i front K, et hold ønsker at starte for tidligt, fordi enhver indsats tæller, så alle prøver at vente så længe som muligt, før de når målstregen i orden t o holde så mange kørere som muligt friske til målstregen, da tempoet bliver de sidste par kilometer før målstregen hurtigere og hurtigere, det er som stormende ulve i spidsen for pakkteamet, dets chauffører går helt ud ved 10. at kunne at være på toppen i 20 måske endda 30 sekunder, da de falder af og brænder en efter en, indtil deres sprinter er den eneste tilbage, når de starter til målstregen.

Forhåbentlig tidsbestemte holdet tiden perfekt, ikke for langt til målstregen, så her bliver det meget mere kompliceret tegning til fordel for føreren bagpå, vi gik over det, men i sidevind her kommer luften fra siden og chaufførerne begynder at blande, de kalder denne sæson og dybest set betyder det, at hvis du vil have ly, skal du sidde lidt bag føreren foran dig, men til siden, fordi vinden kommer fra siden, så vejen er lige så bred, og det betyder, at når vejen er helt åben, søger måske 10 måske 15 chauffører ly, men så skal resten af ​​besætningen lægge en enorm mængde styrke ellers vil de blive droppet, eller de kan gå og køre fra en ny tempolinje bag denne tempolinje, så de dybest set er nødt til at arbejde sammen for at holde trit, og når de er ude af lykke, og så bliver tingene hårde meget hurtigt, derfor kommer lidelsen i tagrenden med det Næste gang du ser et løb opdele for at fuldføre dele, du ved, hvorfor f inish line er naturligvis det punkt, hvor vinderne vinder, men i starten af ​​løbet er der nøglepunkter, hvor rytterne skal tackle de fire forreste hjørner og alle slags vejrester overalt, der kan endda være et asfalteret spor, disse er alle grunde til, at racere skal være i spidsen for at undgå en ulykke og for at holde sig ude af mængden som en stor lang ledning, der løber bagud i disse nøgle øjeblikke. Ikke kun vil du falde langt bag gruppen, men du får den piskesmæld eller yo -Yo-effekt, hvor pelotonet udvides, og det betyder, at du skal bruge meget energi på at komme tilbage og med disse Holde tempoet i fronten. Derfor starter løbet pludselig midt i løbet eller et trin, hvor hold er imod hver andet Dette er en færdighed for rytterens teamledere, der ved, hvor disse nøglepunkter kan gå under i løbet, hvorfor ældre, mere erfarne ryttere er så værdsatte i professionel cykling, selv når det fysisk ikke er længere tid race vinder er tager selvfølgelig den store præmie hjem, men der er andre præmier e i cykeltrøjer gives ofte til ryttere af forskellige klassifikationer inden for løbet i et flerdages etapeløb, du vil bære en trøje, hvis du fører en bestemt klassificering For eksempel er Tour defrancedas den plettede trøje for topkøreren i bjergklassifikationen, men der er den grønne trøje, punkterne i sprintklassifikationen, der er den hvide trøje for den unge førerklassifikation og så er der den gule trøje , som er lederen af ​​løbet i giro italia skelner tidligere, der var endda en trøje til de l. endelige samlede kørere. vi må ikke glemme de nationale mestre. Dette er specielle trøjer, der gives til kørere, der vinder deres respektive nationale mesterskabstitel, som altid er et endags løb, og kun kørere fra dette land er meget stolte af, hvor de er sammen, derfor er det en prioritet at repræsentere dit land på højeste niveau vilege, der aldrig tages let på. Nu kan vi heller ikke glemme verdensmesterskabet, som sandsynligvis er den mest prestigefyldte trøje i hele pelotonet. Trøjen er altid hvid med regnbuebånd på brystet, at vinde verdensmesterskabet er let og sandsynligvis den mest prestigefyldte pris i alle cykler uden for en stor turné. Alle disse trøjer giver et meget farverigt pelotongiving løb for højttalere og fans noget at se på på og tale om i de kommende år Måske har du nu hørt udtrykket domestique, for eksempel kom den canadiske rytter Michael Woods først for nylig op med. underskrev teamisrael start nation som chris froommere vinder i Tour de France og stageraceras hans super domestique til næste sæson, der ikke betyder, at Woodsy vil løbe rundt og Chris vasker tøjet i huset teamleder har brug for pålidelig hjælp, som de kan stole på i løb og i redningen og derhjemme tager dem ikke ud af vinden og hjælper dem taktisk under løbet, undertiden dækker bevægelser og modbevægelser, for eksempel skal Super Domestiques være en så god chauffør som deres teamleder, de bare ikke er nødt til at stræbe efter sejr i slutningen af ​​den etape, hvor Dodge-presset skal være generelt. En klassifikationsdriver, der til tider kan være enorm, vil forbruge en domestiqueenergi, hvor race direktører gemmer det, de har flasker mad med sig, de stopper endda ved toilet med deres førende gcm-moderatorer på et eller andet tidspunkt, var gode hjemmemarkeder Så vi ved en ting eller to om Besor gen flasker og det hårde arbejde alligevel ære med dette job, men hvis du gør det godt, du vil have en lang og værdsat karriere i pelotonet og sportsbukserne med alt det seriøse racetale om Cycling International, og dette er sportsforeningen, de skriver dybest set alle reglerne og overvåger løbet, der gennemføres, og sørg for det gøres korrekt.

En af deres regler er, at du ikke kan bære sokker, der kommer længere end midten af ​​din kalv. Når du kører, er der en grund til nogle regler, men der er også grunde, der bedst overlades til fantasien, men det understreger bare, at du ikke behøver at forstå nogle af de komplicerede ting ved cykling for at nyde at cykle, tidsbesparende og racing Det er meget vigtigt at forstå, at det ofte er mellem 10 og 25 af vinderens tid, så der er en lille buffer, der normalt er omkring 25 til 50 minutter ekstra tid, efter at løbsvinderen slutter uden for den buffer, du har gjort løb på store ture uden for tiden, derfor får den sidste gruppe så meget opmærksomhed på de store bjergetaper, nogle gange er de tungere kørere og sprintere nødt til at

Det er lige så svært som lederne at komme til mål inden for den tid, ellers er de over løbet og kan ikke længere deltage i sprints senere i etapeløbet. Nu er vi nødt til at tale om løbere, løbere er den lille gruppe ryttere, der flygter i starten af ​​løbet og løber det meste af dagen, før de undertiden fejes af jagteholdet mod målstregen, breakouts sker for en række forskellige grunde, men de fleste af dem Tidsforsøgere og hold søger omtale ved at gå væk fra fronten og få tv-tid, mens kameraerne ruller, og resten af ​​pelotonet i baggrunden hjælper også med at få en løb foran i løbet af løbet i et stykke tid så holdene styrer løbet kan. Angreb afskrækkes normalt, mens en udbrydergruppe er foran, holdene går normalt op foran, men trækker ikke bremserne for tidligt, ingen vil angribe og derefter i ingenmandsland midt i pausen og i pelotonet, fordi det er virkelig bare spild af energi, og selvfølgelig bliver breaka måder nogle gange ikke fanget på linjen, og de tager det til målet for en stor sejr fra en, der normalt ikke havde forventet at vinde på dagene, så vi har for at tale om de uskrevne regler i cykelpelotonet bit godt, lad os teknisk sige ting, der er i modstrid med de regler, vi tidligere har hørt om sokkerne, der er bizarre, men de er i regelbogen, men så er der en række ting, der vi bør holde øje med under omstændighederne Klem når disse ting er et træk bagfra på en teambil, teknisk set er det forbudt, men hvis du er faldet eller et sc. Hvis du havde dårlig mekanik, er det ret retfærdigt og betragtes som okay af hele gruppen Håndhæv reglerne, hvis nødvendigt, men den mest erfarne rytter i peloton eller gruppe bliver den uofficielle stemme i pelotonet, hvis der er et problemnedbrud, denne rytter stopper undertiden et løb for at sikre, at alle bliver behandlet, og okay andre hold vil også nogle gange hjælpe ryttere i problemer enten give dem en ekstra flaske eller trække dem tilbage i gruppen, hvis de er så indadvendte, hvordan hvis du? ridse på ryggen, jeg skraber dine venner i professionel cykling, så forhåbentlig har dette ryddet op på nogle af nuancerne og særegne ved cykling.

Helt ærligt kan det være meget forvirrende, og forhåbentlig ødelagde det ikke tingene. Cykling er en helt vild sport, men hvis du virkelig får det, er det super smukt og sjovt at se, men vi vil meget gerne høre fra dig, så lad os vide i kommentarerne, hvad du lærte af denne artikel, hvad du tror ikke vidste noget du måske vil vide om en fremtidig artikel, vi ses næste gang

Hvem er tidenes største cyklist?

Kort sagt, Eddy Merckx ertidenes største cyklist. Manden med tilnavnet 'Kannibalen' dominerede professionelcyklingsom ingen andre og vandt hvert vigtigt løb, der er at vinde.22. sep 2017

I denne artikel vil vi gennemgå nogle af de bedste klatrere nogensinde. Ryttere med et enormt forhold mellem vægt og vægt, der specialiserer sig i bjergbestigning i betagende hastighed. (Booming) Vi gik ud af vores måde at sammensætte en liste over de syv største klatrere nogensinde, men som du kan forestille dig, er det ret svært at skære det ned til dette antal, så inden vi starter har jeg en ansvarsfraskrivelse om, at jeg læse højt om et øjeblik.

Først og fremmest er der over 100 år med fantastisk racing, enestående udholdenhed og sportslig styrke. Hvis vi holder os til syv chauffører, vil nogle store chauffører uundgåeligt blive udeladt. Derudover er generationssammenligning et minefelt.

Det er umuligt at vide, hvordan Chris Froome ville klare sig mod Eddy Merckxor, hvis Pantani Coppi faldt ud - gear har ændret sig, racing har ændret sig, veje har ændret sig og overfladerne er ofte meget bedre end grusveje i dag 1920'erne. Også for et stort stykke sportshistorie har der ikke været noget stofstik. Når ansvarsfraskrivelsen er færdig, lad os komme i gang. (optimistisk musik) Nummer et på vores liste er Marco Pantani.

En af de mest ekstraordinære klatrere i hans generation. Nu har italienerne et ord for klatrer, og det er Scallatore, et andet navn for klatrere som Pantani, det er Scatista. Dette er et udtryk for klatrere, der kan accelerere igen og igen selv på de stejleste skråninger og grundlæggende decimere deres rivaler.

Nu kunne Pantani altid straks genkendes af det skaldede hoved eller tørklædet, øreringen i øret og denne pippeskæg og hans udseende gav ham et kaldenavn, el pirata eller piraten. Han var også kendt for sin klatrestil næsten altid fra sadlen og i dråberne. Men det var ikke hans udseende eller hans klatrestil.

Det, der gjorde ham så stor, var det faktum, at han kunne bestige bjerge som om han var alene. Og det var denne evne, der gjorde det muligt for ham at opnå den sjældne bedrift, som Tour de France og vinde Giro d'Italia på samme tid, tilbage i 1998. Året efter, i 99, dominerede han igen Giro d'Italia, vinder fire ophold og førte løbet, men derefter, som en bloddoping Efter retssagen kom tilbage, var hans hæmatokrit for høj, og han blev smidt ud af løbet.

Pantani var aldrig helt den samme driver igen og desværre døde han i 2004 af akut kokainforgiftning. (optimistisk musik) I moderne tid har Chris Froom domineret Grand Tours. Indtil videre har han vundet Tour de France fire gange, vundet Giro d'Italia i 2018 og vandt Vuelta a Espana, nu to gange.

Så snart tingene går op, ser Chris Froome ud til at have en fordel. Det var i Kenya, Froome først lærte af sit klatretalent, der siger, at han tilbragte meget tid i Nairobi-bjergene. Lejlighedsvis slog han også lejr der.

Men hans engagement og stædighed kunne ikke kun ses på cyklen, men også uden for den. Tilsyneladende på et tidspunkt brugte han Kenya Cycling Association's Hotmail-konto til at e-maile sportsforeningen UCI og informere dem om, at Kenya ville sende et U23-hold til verdensmesterskabet. Nu kan jeg med sikkerhed sige, at Froomes stil med klatring med hovedet nedad og albuerne er ikke særlig elegant. Dette blev først kendt i Vuelta a España i 2011, hvor han oprindeligt blev nummer to, men for nylig blev vinderen af ​​det løb, der blev forfremmet .

cykelmusette taske

Det følgende år hjalp han Bradley Wiggin med at vinde Tour de France-titlen i 2012 og blev nummer to i processen, men det var i 2013, at han virkelig lavede et navn for sig selv. Han kunne bare ikke stoppe med at vinde turen til Oman fra tidligere i år. Han var på Critérium International, Tour de Rome og gjorde Critérium du Dauphiné og selvfølgelig Tour de France.

Faktisk, hvis du tager Lance Armstrong ud af ligningen, blev han det følgende år den første rytter, der med succes forsvarede sin titel siden Miguel Indurain i 1995. Han har siden vundet yderligere to ture i Frace, og sidste år blev den første rytter til hold alle tre Grand Tour-titler på samme tid siden Bernardino 1983. (optimistisk musik) Kunne muligvis ikke have en liste over verdens største klatrere uden den Federico Bahamontes. Han blev den første rytter i historien til at opnå det karriere-triplein, som han vandt King of the Mountains-konkurrencen og alle tre Grand Tours.

Han vandt Tour de France i 1959, selvfølgelig vandt han Kongen af ​​bjergene, og faktisk vandt han den samlede konge af bjergprisen ikke mindre end seks gange kun i Tour de France. Han havde et kaldenavn, og det var Toledo Eagle. Toledo er den lille provins i det centrale Spanien, hvor en ørn kommer fra, for hver gang vejen gik op ad bakke, ville han flyve som en ørn.

Der er også et monument over Bahamontes i Toledo, doneret af Fundacion Sulest for at skildre og ære alt, hvad han opnåede på en cykel. Det går stadig op ad bakke den dag i dag. Hvilken absolut klatrelegende. (optimistisk musik) Kun to ryttere i cykelhistorien har vundet King of the Mountains-klassifikationen på alle tre Grand Tours, så det ville give meget mening at have dem begge her.

Gå fremad, Luis Lucho Herrera. Han var i stand til at overgå nogle af tidens store, herunder Sean Kelly, Bernardino og Laurent Fignon. Og i 1984 tog han det, der næsten utvivlsomt var den vigtigste sejr for colombiansk cykling, det var hans første Tour de France, det var den 17. etape, og den sluttede i Alp d'Huez.

Der angreb han og faldt nogle af tidens store. Vignon, Ena og Robert Miller også, og dybest set så de ham aldrig igen. I 1987 cementerede han imidlertid sin status som en legendarisk bjergbestiger ved at blive den første sydamerikanske, der vandt en Grand Tour, som var Vuelta.

Selvom han var tre minutter mod Sean. Kelly tabte i den individuelle tidsforsøg. Men så snart vejen skrånede op, ville han aldrig se tilbage og angribe sine rivaler ved næsten enhver lejlighed, selv på den 11. etape, som Lagos de Covadonga sluttede.

Der angreb han sine rivaler igen, vandt etappen og tog også tid nok til at blive den første colombianske rytter til at tage føringen på en Grand Tour. Det er virkelig svært at overvurdere, hvor vigtig Herrera var for colombiansk cykling. I det væsentlige følger den nuværende gruppe colombianske klatretalenter den vej, han tog for dem i 1980'erne. (Glad musik) Denne mand kan være et godt argument for at være den bedste spanske cyklist gennem alle tider, men det er ikke for hans 1973 Tour de France-sejre eller Vuelta 1970, at Ocana lavede vores liste.

Mere på grund af hans bedrifter, da han angreb med Jose Manuel Fuente via Col du Galibier og Col du Télégraph og fik syv minutter på deres hårdeste rivaler. For mig var det dog i 1971, at han cementerede sin status som klatringlegende, og til sidst måtte han bryde væk i den gule trøje.

Men hans bedrifter begyndte først på den ottende etape, som sluttede Puy de Dôme. Der fornemmede han noget, som de fleste andre chauffører sjældent så, at Eddy Merckx var sårbar. Han angreb og gik på Windsor-scenen, og selvom han kun sluttede 15 sekunder i Merckx, var det dybest set et tegn på fremtiden.

Det var dog på fase 11, hvor han virkelig viste sin klasse. En kort bjergetape på 134 kilometer. Dagens første opstigning af Joaquim Agostinho.

Forbløffende var de i stand til at droppe Eddy Merckx næsten øjeblikkeligt. Men en Ocana var ikke tilfreds med det, angreb igen og kørte alene 60 kilometer fra mål. På toppen af ​​dagens næstsidste stigning var hans føring over den næste rytter på vejen fire minutter, og det var seks til mål.

Tre gange Tour de France-vinder Louison Bobet hævdede, at hans bedrifter på denne scene er lige så gode som nogen af ​​Fausto Coppis legendariske solo-raids. Dette er en anstændig klatrer nu. (optimistisk musik) Efter min mening fortjener enhver rytter, der fortjener kaldenavnet 'Angel of the Mountains' en plads på denne liste.

Charly Gaul var en cyklist fra Luxembourg, der red i bjergene for første gang i 1950 på Tour of Austria. Han var kun 17 år gammel, men han vandt en etape på Grossglockner går virkelig efter planen, han svigtede de fleste af dem, men det var 1955, at han placerede katten blandt duer. Han var ikke god i lejligheden, delvis på grund af et ret svagt hold, men når han først gik til bjergene og Alperne, kom han virkelig til sin fordel.

Der var en etape, der gik over Galibier og Col Du Télégraphe, og der kørte han 14 minutter og 47 sekunder på alle sine rivaler. Det bragte ham fra 37. GC til tredjeplads. Og da løbet ramte Pyrenæerne, begyndte at angribe igen og vandt den 17.

Vinderen Louis Bobet. Disse præstationer gav ham den samlede sejr i King of the Mountains-konkurrencen og tredje trin på podiet, og det var virkelig kun et eksempel på, hvordan Charly Gaul ville gøre et stort comeback, da han gik til bjergene for rekorden for bestigning af Mont Ventoux, en time to minutter og ni sekunder, og i betragtning af at overfladen ikke var stor på det tidspunkt, er det ret utroligt, at det tog Jonathan Vaughters 31 år at bryde den tid. Vi har en chauffør, der har vundet bjergklassificeringen tre gange kl. Gira Rosa og har også vundet Grand Booke og er langt den hurtigste GCN-præsentator nogensinde. Selvfølgelig taler jeg om Emma Pooley.

Nu kom en af ​​hendes mest imponerende klatresucceser på Giro Rosa 2014 tilbage. Der var tre bjergrige etaper dette år, inklusive fortløbende topmøder på etaper otte og ni, og Emma vandt dem alle. Hun har også vundet Taiwan KOM Challenge to gange, som ender ved 3.275 meter over A-niveau på Wuling Pass.

Og i 2017 investerede hun faktisk 16 minutter i sin nærmeste rival og 20 minutter i Si 'Richardson, selvom det ikke nødvendigvis gør hende til en fantastisk klatrer. Selvom hun ikke er tilfreds med bare at være en stor klatrer på en cykel, er hun også ret god på sin cykel. Hun deltager regelmæssigt i bjergtriatlon og har vundet Alpe d'Huez langdistanceløb tidligere og deltager også i bjergløbshændelser.

Som vi sagde i ansvarsfraskrivelsen i begyndelsen af ​​denne artikel, er det meget svært at sammensætte en liste over de syv bedste klatrere nogensinde. Jeg er sikker på, at vi har udeladt nogle af dine favoritter, og hvis vi får chancen, så lad os det vide i kommentarerne nedenfor. Men det er bare meget svært at sammenligne drivere fra forskellige epoker.

Vi har dog nu GPS-data. Om 50 år kan vi sandsynligvis sammenligne alle chauffører i de næste 50 år, hvilket ville være rart. Okay, hvis du kan lide stilen med denne spanskinspirerede sweatshirt, jeg har på mig lige nu, kan du forudbestille den nu via atshop.globalcyclingnetwork.com Der er et link til den i beskrivelsen lige under denne artikel, og hvis du gerne vil lære at gøre det Du kan lære at klatre meget bedre selv fra Emma Pooley! Din artikel er lige hernede.

Hvad er det største cykelløb i verden?

Tour de France er den hårdesteraceicykling, men selv det ikoniske franske skuespil er nødt til at aflevere sin hætte til den transsibiriske ekstreme - den længstecykelløb i verden.13. aug 2018

Hvad er en Cat 3-cyklist?

At flytte fraKat. 4 tilKat.3, kan en rytter gøre et af følgende: Konkurrer i 25 kvalificerende løb med mindst 10 top-10 finish med felter på 30 eller flere ryttere, eller 20 pack finish med felter på mere end 50 ryttere. Kompilér 20 opgraderingspoint i en 12-måneders periode.

Hvorfor fortsætter cyklister med at cykle efter et løb?

Og det øger spredningen af ​​varme. 'Ud over det fysiske opsving giver nedkøling mulighed for mentalt at slappe af fra stresset fraracingog personligt reflektere overrace. ' 'Anvendelsen af ​​en struktureret nedkøling er også meget kontekstuel,' sagde Flory.13. jul. 2017 nov.

Hvem er den bedste italienske cyklist gennem tidene?

1. Fausto Coppi (1919 - 1960) Med en HPI på 73,19 er Fausto Coppi den mestberømt italiensk cyklist. Hans biografi er blevet oversat til 49 forskellige sprog på wikipedia.

Hvilket land er berømt for cykling?

Danmark. Danmark tager ofte kronen for at være den bedsteLandi verden tilcyklister, da det fortsætter med at tage betydelige skridt for at placere styr over rattet. Den lilleLandkan prale med over 12.000 kmcyklusruter sammen med dedikeredecyklingbroer i byer som hovedstaden, København.31.05.2018

Hvad er det farligste løb?

The International Isle of Man TT (Tourist Trophy)Raceer en motorcykelracingbegivenhed afholdt på Isle of Man, der var i mange årmestprestigefyldte motorcykelracei verden og forbliver statistiskfarligste løbi verden.

Reducerer cykling mave?

Ja,cykel kanHjælpmister mavefedt, men detviljetage tid. En nylig undersøgelse viste regelmæssigtcyklingkan forbedre det samlede fedt tab og fremme en sund vægt. Tilreduceresamlet setbugomkreds, aerobe øvelser med moderat intensitet, såsomcykling(enten indendørs eller udendørs), er effektive til at sænkebugfed.02.02.2021

cykling vs løb

Hvor lang er en enkelt dags cykelløb?

Flere dages, ettrins løb 1 Race Across America, United States 9 dages enkelt etape 4.800 km (3.000 mi) 2 TransAm Bicycle Race, USA 17-dages enkelt etape, ikke understøttet 7.100 km (4.400 mi) 3 Transcontinental Race, Den Europæiske Union 7 -10 dages enkelt etape, ikke understøttet 3.200 til 4.200 km (2.000 til 2.600 mi)

Er der nogen mænds landevejscykelløb i verden?

Dette er en liste over vigtige mænds racercykelracing-begivenheder. Listen inkluderer kun landevejsløb, og ingen løb, bjerg- eller cykelcrossløb. Monuments, Elite og 1.HC One Day Races inkluderer løb, der enten er en del af UCI World Tour samt løb, der er organiseret af ASO, RCS og Unipublic. GP de Quebec.

Hvilket er årets mest populære cykelløb?

'. $ baseTitle.' Hele året rundt dækker Cyclingstage.com de løb, vi har en passion for. Selvfølgelig med Giro d'Italia, Tour de France og Vuelta a España, men der er så meget mere

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Hvordan ændres ernæringsbehov over tid? - en løsning på

Hvorfor ændrer ernæringskravene sig med alderen? Aldringsprocessen påvirker kroppens absorption af mange næringsstoffer. For eksempel er du mindre i stand til at absorbere næringsstoffer som calcium. Denne ændring opstår, fordi din mave udskiller mindre saltsyre, når du bliver ældre, hvilket kan reducere mængden af ​​absorberet calcium.

Vejcykelstyrets højde - handlingsorienterede løsninger

Skal sadlen være højere end styret? Som en generel tommelfingerregel vil du have toppen af ​​styret omtrent lige så højt (eller højere end) sadlen, medmindre du er en sporty rytter, der ønsker at køre hurtigt. Prøv at røre albuen mod sadlen og strække dig fremad mod styret med din hånd.

Super effektiv i mørke - en løsning på

Hvad er jorden super effektiv mod? Jordbevægelser er supereffektive mod: Fire Electric Poison Rock Steel.Grass Bug.Flying.

Afskåret halspulsåren - typiske svar og spørgsmål

Kan du overleve en afskåret halspulsår? I tilfælde af devaskularisering i hjernen på grund af skade på halspulsåren er det centrale neurologiske underskud et hovedanliggende efter operationen, og revaskularisering kan også forårsage slagtilfælde. Hos patienter med gennemtrængende ekstrakraniel halspulsåretrauma var dødeligheden 21,2% og slagtilfælde efter overlevelse 15,1%.

Valerian rodmål - omfattende håndbog

Er valerianrod god til angst? Folk bruger valerian til at lindre angst, depression og dårlig søvn og også for at lette menstruations- og mavekramper. Valerian har en mild beroligende virkning, der normalt ikke resulterer i søvnighed næste dag.

Token hjul - finde løsninger

Er symbolhjul noget godt? Token har produceret nogle fremragende sæt i årenes løb, og Prime Ventous Carbon Disc Road hjulsættet er ingen undtagelse. Bygningskvalitet er fremragende, de ser godt ud, fungerer rigtig godt og er også ret gode.