Vigtigste > Cykling > Børnecykeludstyr - levedygtige løsninger

Børnecykeludstyr - levedygtige løsninger

Hvornår skal børn få gear på cykler?

Den mindstebørnecyklerbehøver ikkegearda de forvirrer unge ryttere og bare tilføjer vægt. Vores rådville væreat undgågearindtil de når mindst 20 ″ hjulstørrelse - og overvej selv om de virkelig er nødvendige. Når dinbarntackler bakkede terræn, så selvfølgeliggear blivervigtig.7. apr 2020





I dag taler vi om cykeltransmissioner. Dette lyder måske kompliceret, men hvis du lærer at bruge det korrekt, kan det gøre en verden til forskel. - Vent, Heather.

Jeg er virkelig ked af det, men hvad i alverden er så kompliceret ved cykeltransmissioner? - Mark, jeg vil ikke være den, der påpeger dette, men du er i krydskæde lige nu, og der er en bakke, vi skal op, så skulle du måske ændre det. - Det er lidt hårdt Heather. Jeg var lige ved at lægge det i min lille ring. - Nå, hvis du ikke ved nøjagtigt, hvad vi laver her, skal du ikke bekymre dig, vi forklarer alt om gear til dig. Hjælper dig med at køre (glad musik) Lad os starte med et nærmere kig på gearene.

Nå, de forreste gear her på højre pedal er dem, der kan gøre en væsentlig forskel. Normalt kaldes de kæderinge, og en cykel kan have en, to eller nogle gange endda tre kæder. Og kæden bevæges derefter af den forreste mech mellem kæderinge, som er fjerde her oppe, og som derefter styres af skiftere, normalt på venstre side af aero-styret, basestangen eller styret, jo mindre kæderingen er, lettere på gearet. - Men bag på cyklen har vi kassetten, der har flere gear, hvilket betyder flere gearvalg og derfor mindre skift mellem gearene.



Nu har jeg i øjeblikket et 11-trins hjul på min cykel, hvilket betyder 11 gear, men du har muligvis en 10-trins, en ni-trins, en otte-trins eller måske endda en 12-trins, hvis du har et fancy hjul på din cykel. I modsætning til kædehjulene er det mindre gear, vi har her, faktisk det hårdeste gear, så mest modstand, og det største gear her er det nemmeste gear, hvilket betyder den nemmeste modstand. Så har vi bagskifteren eller skifteren nedenunder, som vi kan skifte mellem disse gear og gear, højre styr eller aero-styr. (glad musik) - Okay, lad os se, hvordan du rent faktisk skifter gear, fordi der er noget talent.

Jeg mener, du kan arbejde dig fra din største tandhjul til din mindste tandhjul på få sekunder, men dine cykelkomponenter takker dig ikke - nej, de er det ikke, og du risikerer at låse dine gear i proces også. I stedet skal du prøve at skifte gear ad gangen, langsomt bevæge dig op eller ned gennem gearene og sørge for at træde i mellem disse ændringer. Du vil også bemærke en ret stor forskel, hvis du faktisk tager pedalerne af så let, når du skifter.

Og jeg ved, at dette måske lyder virkelig underligt, især når du prøver at skubbe hårdt og gå op ad en bakke, men du vil virkelig bemærke forskellen med lidt øvelse. Nu siger jeg ikke, at du slukker helt for gas eller pedaler, men bare at frigøre trykket på pedalerne i tide vil gøre en verden af ​​forskel. - Ja, og den bedste måde at finde ud af er at gå og eksperimentere.



Så find en dejlig stille gade bølgende, og øv dig i at skifte og derefter ændre det pres, du lægger forskellige steder. (fræk musik) Mens vi handler om at skifte, er der noget, du vil undgå, og det er tværbinding, hvilket Mark pænt demonstrerede i introen. Nu er det ikke kun et stort forbrug med cykling, det er faktisk fordi det er for ødelagt komponenterne på din cykel. - Ja det er det.

Vær foran på din største klinge og derefter bag på din største tandhjul, hvilket naturligvis er dit nemmeste udstyr. Eller tværtimod, du kan være i din mindste kædehjul foran og derefter i din mindste tandhjul bagpå, hvilket er din hårdeste, så i det væsentlige det modsatte. Så hvad der sker her er, at du kører din kæde gennem en temmelig vidvinkel, som potentielt vil strække den, du kan beskadige komponenterne og også risikoen for, at din kæde falder eller glider.

Nu har vi dækket det grundlæggende og de grundlæggende regler, det er på tide at se, hvordan vi kan optimere vores gear, og det fører mig til kadence. Kadence måles i omdrejninger pr. Minut, også kendt som RPM. Og at finde den rigtige omdrejningstal hjælper dig igen med at køre bedre - Ja, kort sagt, jo højere eller hårdere gearet er, jo højere modstand.



Og generelt betyder det, at vores ben drejer langsommere, medmindre du absolut flyver med færre benomdrejninger pr. Minut og derfor en lavere kadence, når du falder ned. Men når vi er i et lavere eller lettere gear, har vi svagere modstand, og derfor drejer vores ben generelt hurtigere, vi går med en højere kadence - ja, kadence er en meget personlig ting. Nogle cyklister foretrækker en højere kadence, andre er lavere.

Men generelt er en god slags mål mellem 80 og 95 RPM, du finder ud af, at gode sportsure eller cykelcomputere kan måle dette og derefter vise det, så du ved, at du er på rette vej. - Ja, over tid vil du vænne dig til det og lære din kadence selv, og du behøver ikke længere ty til sportsure eller computere så ofte. Og kan endda komme til det punkt, hvor du kan tilpasse dig, så du muligvis hurtigt kan skifte til et lettere gear ved en lavere kadence, eller hvis din kadence bliver højere, og du begynder at dreje, skift til et lidt hårdere gear (optimistisk musik ) Nå, i teorien er det hele meget godt, men vi ved alle sammen, at ting i den virkelige verden, ude på gaden, kan føle sig lidt forhastet.

er søde kartofler inflammatoriske

Vi ser ikke tingene komme, vi er ikke helt klar over, hvor lang en stigning er, eller måske endda hvor stejl en stigning er, så det er her, vi skal begynde at se fremad og være opmærksomme og næsten forudse disse gearskift. Tag denne bakke for eksempel, du skal ikke bare komme op ad denne bakke, køre i samme gear som du var på fladen og bare håbe på det bedste, for hvad der skal ske, får din kadence til at falde, og så vil du ende grib op og skift gennem mange gear meget hurtigt og ineffektivt og muligvis endda blokere gearene, som vi nævnte tidligere. I stedet for vil du gå ind i den bakke, slå den og din.

Først og fremmest, når du nærmer dig bakken, skal du skifte gear. Det kan endda betyde, at du skifter ind i din mindre kædehjul, mens du lægger mindre pres på pedalerne. Og når du når stigningen, kan du gå gennem den bageste kassette og gradvist skifte de mindre gear, når bakken bliver stejlere. - Nå, at skifte gennem gearene er ikke kun for bakkerne, du skal også overveje det, når du ankommer til et kryds eller trafiklys, fordi de siger, at du fordamper et ret stort gear, så kommer du til standen.

At komme ind i et stort gear bliver utrolig svært, så tænk på det på forhånd, og skift et par gear ned - dette gælder nu også for kurverne for at læse vejen foran dig og for at skifte i overensstemmelse hermed i stedet for bare at gå ind i en kurve i samme gear og derefter kæmper for at accelerere ud af hjørnet. I stedet for, når du svinger som jeg vil gøre nu, skal du bare skifte et par gear ned, gå rundt om hjørnet og gøre mit liv meget lettere. - Da vi talte om at vælge dine gear før, er valget din din kadence er meget en personlig præference.

Det er ikke en størrelse, der passer til alle. Så det handler om at finde ud af, hvad der passer dig. - Ja, det kan virkelig tage lidt prøve og fejl, så jeg foreslår, at du går ud og prøver en række forskellige kadenser, indtil du finder ud af, hvilken der passer dig.

Og hvad gør du? Jeg vil sandsynligvis finde ud af, at nogle kadenser føles meget mere anstrengende end andre. I så fald vil du sandsynligvis undgå dem. - Ja, og glem ikke, at du også kan ændre gearets udvekslingsforhold for at forblive med, hvad det kom fra butikken.

Og sig, at du har en kuperet off-road racing-tegneserie, hvis du holder op med at ændre din oversættelse. Den nemmeste ting at gøre er at skifte kassette. Ikke at jeg gjorde det personligt, men Mark gjorde det, og vi har faktisk en artikel om, hvordan du ændrer din kassette hernede. - Ja, og hvis du vil føje til det og lære lidt mere om oversættelse, se vores Se oversættelsesartikel ved blot at klikke nedenfor, og glem ikke at kunne lide denne artikel og abonnere på kanalen, hvis du ikke allerede gør det.

Hvad er de 7 gear på en cykel?

elleve7-fartcykel, det nederstegeargør det lettere at træde og højeregearmuliggør bedre bevægelse ned ad bakke. Sammenlignet med en 3-trinscykel, til7-hastighed foretrækkes for en rytter, der rejser på varierende terræn.23. aug 2017

Hvordan forklarer du et cykeludstyr til et barn?

Forklareigen hvilken vejgeargå. Lavt gear, lavt antal = hurtigere ben, lavere indsats, op ad bakker. Højt gear, højere antal = hårdere på benene, mere indsats, ned ad bakke. N'ergearhar også et op og ned symbol, så du kanforklaredet også, hvis dinbørns cykelhar det.28. december 2018

Har en 7-årig brug for en cykel med gear?

De fleste børn 9år gammelog ældre viljekræve en cykelmed 24-tommer hjul. Mest entry-level, multi-speedcyklerfor børn spænder fra 6-speed til 10-speed og efterlign voksen bjergcykler. De tykkere dæk og affjedringssystemet hjælper med trækkraft og balance, når en ung bliver vant til at skiftegear.

Hvilket cykeludstyr bruger du til at gå op ad bakke?

Når man kørerop ad bakkeeller i modvind er det bedst atbrugden lille eller midterste frontring og større baghjul. Når man kører ned ad bakke, er det bedst atbrugden større forreste kædehjul og en række mindre baghjul.3. december 2020

Er 21-speed cykel hurtig?

Med hensyn til effektivitet erenogtyve-speedcykeler mere effektiv, da den har flere gear, og på grund af flere gear erfartforhold og komfort vil være mere. Pedalerne ienogtyve-speedcykeler mere glatte på grund af tilstedeværelsen af ​​flere kædesæt og tandhjul.11. jan. 2021

1x motorcykel

Hvilket gear er 1. på en cykel?

Nedskiftning eller formindskelse af modstanden giver mulighed for hurtigere og lettere pedaler; opskiftning eller øget modstand kræver mere indsats og bygger udholdenhed. På dit gearstang er det laveste tal, nr.1, repræsentererførste gear.16. nov. Okt 2018

Er gear 1 højt eller lavt på en cykel?

Cyklergenerelt har1, 3, 18, 21, 24 eller 27 hastigheder. (10- og 15-hastigheder er forældede, og du kan ikke se dem på nyecyklerlængere.)Nederstenumre erlave gear, og højere tal erhøje gear. Førstgearer enlavt gear.

Har 18 tommer cykler gear?

18″ Hjulcyklermedgear

Nogle børn kan klaregearpå en18″ Hjulcykel, andre vil ikkebrug fordem.Geartilføj vægt og kompleksitet og dukker normalt ikke op før et 20 ″ hjulcykel.
21. maj 2021

Har du brug for en cykel med gear?

Dubehøver ikke at ridecykel med gear- nogle mennesker vælger at køre singlespeedcykler. De bruges også af nogle racere, dervil haveat tabe sig og skære ned på ekstra komplikationer, der kommer fra skifteprocessen - i dette tilfælde at vælge det rigtigegearforholdet er afgørende.

Hvor kan jeg købe snavscykeludstyr til børn?

For en optimal og sikker køreoplevelse har din søn eller datter brug for det rigtige ungdomsudstyr til snavs. Dette inkluderer alt fra ungdoms snavs cykelhjelme og støvler til ungdoms snavs cykel bukser og trøjer. Du kan finde disse varer og meget mere på ChapMoto.com.

Hvilken er den bedste cykel til børn med gear?

Med sin legeringsramme, hjul og bremser, sine 7 gear og udløserskiftere er Vitus 20 et godt skridt op fra det grundlæggende, mens man forbliver til en overkommelig pris. Det ville være en god cykel for en dreng eller en pige at ride og lære at bruge gear. The Guardian Ethos er en stålindrammet cykel med 6 gear.

Hvad skal jeg købe mit barn til en cykeltur?

Uanset hvad - det fungerer. Når børn begynder at køre mere seriøst, bliver cykelspecifikke tøj imidlertid vigtigere. Polstret cykelshorts kan gøre lange ture meget mere behagelige. Cykeltrøjer giver lommeopbevaring og vædesved. Men den største grund til at købe dit barn cykelspecifikke tøj er, at de er KØLE.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Yt mountainbike - anførte spørgsmål og svar

Er YT mountainbikes gode? YT Industries, der er producent direkte til forbruger, sælger mesterskabsvindende, rekordindstillede og dyrebare mountainbikes. Flytningen har måske rystet nogle fjer i cykelindustrien, men det er svært at argumentere med resultaterne: YT tilbyder nogle af de bedste 'bang for your buck' mountainbikes på markedet. г.

Cykel kalorieberegner - den ultimative guide

Hvor mange kalorier forbrænder jeg cykling? Ifølge Harvard University vil cykling med en moderat hastighed på 12 til 13,9 miles i timen få en 155 pund person til at forbrænde 298 kalorier på 30 minutter. I en hurtigere hastighed på 14 til 15,9 miles i timen forbrænder en person med samme vægt 372 kalorier.

Er cykling cardio - mulige løsninger

Er cykling eller kører bedre cardio? Mens løb i gennemsnit forbrænder flere kalorier, er cykling blidere på leddene, hvilket muligvis giver dig mulighed for at træne længere og samlet forbrænde flere kalorier. г.

Cykling og vægtløftning - hvordan man håndterer

Kan jeg cykle og løfte vægte? Begynd med meget lette vægte til alle øvelser den første session eller to. Efter et par sessioner kan du øge vægten, så øvelserne føles lette til moderat tunge. I denne fase løfter cyklister typisk vægte en til tre dage om ugen.

Cykling om natten - handlingsorienterede løsninger

Er det sikkert at cykle om natten? Så længe din cykel er udstyret med gode lys (se vores guide), er cykelpendling helt sikkert i mørket. Chauffører behandler dig faktisk med mere respekt og giver dig en bredere kaj, når du overhaler. Dine hvide forreste og røde bagcykluslys minder dem om, at du også er trafik.17 окт. 2011 г.