Vigtigste > Cykling > Mountainbike vs landevejscykel - hvordan beslutter du dig?

Mountainbike vs landevejscykel - hvordan beslutter du dig?

Hvilken er bedre mountainbike eller landevejscykel?

Vejcyklerne er hurtige og lette at træde på fortovet. De er ikke så velegnede til at køre uden forvej.bjergcykler er sværere at træde og langsommere på fortovet. Men de har en cushy ride, en opretstående kørestilling og kan rejse let på en lang række overflader.





Der er en smule venlig rivalisering mellem os og vores venner på GMBN. Dybest set fandt vi ud af, at de er absolut gode til at cykle. Så vi er nødt til at føle os lidt bedre at vide, at hvad vi laver er sværere Roadies er dybest set bare bedre, ikke? Kan du forestille dig, at en mountainbiker vinder noget som Tour de France. - Der var faktisk Cadel Evans i 2011. (kameraklik) - Ja, det er et godt undtagelsespunkt.

Men kan du forestille dig, at hvis en road rider dukkede op på et mountainbike-løb, ville de absolut ødelægge det. - Peter Sagan, han afsluttede kun det olympiske mountainbike-løb i 35 sidste år - men han havde punkteret dæk tre gange, Si. Kom ja, giv ham en chance. - ja det gjorde han, han havde et fladt dæk tre gange, så vi regnede med, at vi sandsynligvis hellere ville prøve at sætte denne på prøve - men hvilket sted at gøre det.

Her i de smukke Dolomitter i Alta Badia-regionen. Vi har planlagt to forlystelser, som begge uploades til vores Wahoo ELEMNT. Vi starter her ved opstigningen af ​​Passo Campolongo lige uden for Arabba efter en dejlig cappuccino.



Ja selvfølgelig. - Nu har jeg planlagt en 35-kilometer rute. Det er ikke længe.

Men det tager opstigningen af ​​Pordoian og også Fedaia, som ender ved den smukke sø. - Det er korrekt, nu laver jeg mindre end halvdelen af ​​afstanden. Men jeg lytter lige over dette bjerg.

Sandsynligvis ikke op. Det ser lidt ugæstfrit ud deroppe. Men selvfølgelig har jeg et nedstigningsbælte på den anden side.



Sværhedsgrad kan ikke rigtig måles i kilometer. - Måske tid. - Ja. - Så det handler om kraft og puls, som vi måler på vores power2max effektmålere og også vores Wahoo TICKR'er.

Hvad er sværere? Offroad eller hvad det nu er eller asfalt? Og mens jeg er ved det, Si, er du på mountainbike og iført Lycra. Hvad er det? - Det er tilladt. Jeg får særlig tilladelse. - Er du sikker? - Ja. (Knækkende bremser) (rockmusik) - Kom igen, Si, fortsæt det (rockmusik) - Nu spekulerer du måske på, hvad alt dette har at gøre med GCN, bortset fra potentielle skryterettigheder.

Faktum er, at vej og off-road bevæger sig tættere sammen igen. Indrømmet, de fleste af de ting, som GMBN-fyrene gør, er så langt fra asfalt, som de kan komme. Men glem ikke, at mange, mange moderne racercykler med deres skivebremser og bevægelsesfriheden for store, brede dæk bliver mere og mere alsidige.



Faktisk bruger mange eventyrcykler kun lige mountainbikehjul og -dæk for at give korrekt off-road kapacitet. Vi troede, du virkelig ville vide, hvordan? det er svært at køre off-road. Ganske vist tester vi det på en 29er mountainbike.

Som vi for nylig lærte om de brostensbelagte gader i Paris-Roubaix, gør det ikke meget af en forskel. Hvad kan jeg sige, jeg føler bare, at vi langsomt gør fremskridt her. Jeg må hellere se, hvor Matt er. (funky techno musik) - Nå, den sjove ting ved at sige, hvad der er sværere, afhænger naturligvis af hvor hårdt du faktisk prøver, hvad er i det mindste hvor på en landevejscykel? Skønheden ligger i, at du kan gå så let eller så svært som du vil. (Bukser) Men rolig.

Jeg ved, at vejkørernes ære står på spil, så jeg vil arbejde hårdt. (Pants) (funky technomusik) - Åh min dag. Det er en hård klatring.

Næsten meget bare på min cykel. Det skubber mig til det yderste. Du kan se ELEMNT viser mig, at jeg er nødt til at gå deroppe, hvad der ser endnu sværere ud.

For at være ærlig kan du med et øjeblik se, hvor svært det faktisk er. (Bukser) Disse sidelygter er forbundet til mine strømzoner. Grøn er tærsklen.

Men i marken er jeg nødt til at træde op ganske ofte og se gul og endda rød. Det er selvfølgelig rødt ved havoverfladen. Det er ikke ved havets overflade.

Vi er på 2.409 meter. (Bukser) Ah. (Udånder) Nederlag. 100 meter fra topmødet.

Dumme kunstige sne kanoner. - Nå, jeg er næsten i slutningen af ​​en opstigning, bare en stigning mere. Jeg kan fortælle dig, at luften er temmelig tynd her oppe nogen som mig, der ikke er vant til højden.

Hvis jeg kun ser på de foregående 2.058 meter højde, har jeg stadig omkring 160 meter til toppen af ​​Pordoi. Jeg er næsten der. (funky technomusik) (trækker vejret tungt) Okay, den anden og sidste stigning på dagen, Passo Fedaia.

Nu har jeg ikke kørt denne, så jeg er ikke sikker på, hvad jeg kan forvente. Men hvad jeg ved er, at det er omkring 7 1/2 kilometer i længde, gennemsnitlig 7% hældning, hvilket er ret hårdt for enhver. Jeg holder det bare i det blå, en dejlig kontrolleret og stabil indsats, prøv at nyde det så meget som muligt. (udånder) Det skal se smukt ud - (bukser) Ah.

Lad hårdheden være til side i et minut. (Bukser) Det er utroligt. Kan vi se, hvor vi skal hen? Åh ja, åh ja! Det er her vi skal hen. (Sejrsmusik) (Wheels crunch) - Endelig op på Passo Fedaia.

Tid til en kop kaffe. (udånder) - Nu skal jeg indrømme, at i begyndelsen af ​​dagen antog jeg stort set, at da vi skulle være mindre end halvdelen af ​​afstanden, ville jeg sandsynligvis være den første til at krydse målstregen. Men desværre kan jeg se fra mit live-spor, at Matt faktisk allerede er der.

På den positive side betyder det forhåbentlig dog, at han faktisk har chancen. Der vil dog nu være et problem med hele vores eksperiment, fordi jeg om nogle få meter sandsynligvis ikke vil træde igen, før jeg kommer til målstregen. Derfor får vi ingen præstationsdata.

Men jeg vil arbejde hårdt alligevel, for selvom jeg ikke har mange muskler, vil det, jeg har, forblive hos mig resten af ​​mit liv, og det at gå ujævne nedstigninger betyder virkelig noget. Jeg ved, det er meget mountainbiking. Du kan helt sikkert få en motorcykel hernede.

Men princippet forbliver det samme selv på grus. Det betyder, at vibrationer virkelig slides af dig, og derfor kan off-road definitivt være mere udmattende end at køre længere. Jo sværere stien er, jo hårdere arbejder du. (Pyschedelic musik) - Si, din cappuccino er næsten kold.

mountainbike lys

Det er næsten men --- jeg håbede, du ville få mig en ind. Tak, kammerat. - Se, du ser lidt slidt ud, lidt slidt. - Ja, det var ret hårdt. - Nå, lad os komme til pointen. - Ja. - Lad os se, hvilke data du har. - Okay. - Jeg er interesseret i, hvad du har der. - Okay, så jeg var ude i lidt over to timer.

Min gennemsnitlige effekt er kun 152 watt, hvilket slet ikke er meget for mig på papir. Jeg har arbejdet meget hårdere, hvis jeg er helt ærlig. Som du siger, jeg ser lidt træt ud.

Men jeg må sige, jeg har et stort grin i ansigtet. Det var sjovt. - Du ser ud til at have haft det godt.

Mine statistikker ligner meget din. Ydelsen er ret lav. Men hvis du borer lidt dybere, havde jeg to vedvarende klatreblokke.

Naturligvis klatrer begge der. Jeg startede zone fire og fem i cirka 30 minutter hver. Så har jeg selvfølgelig også de duftstoffer - hvilket faktisk er interessant, hvis du ser på disse grafer af dine præstationsdata på stigninger, er det en ret glat indsats, er det ikke? Mens du sammenligner det med, hvad jeg var nødt til at gøre, gør du en masse gentagne anstrengelser langt over sveller.

Så selvom min gennemsnitlige præstation trods alt ikke er så høj, er jeg nødt til at arbejde hårdt for at holde min fremdrift på den virkelig stejle grusvej, og jeg tør sige, at jeg gennem et par snedråber arbejder ret hårdt, jeg gør det stadig ikke tro at denne kraft fortæller hele historien. Det er min overkrop, der sandsynligvis gør mest ondt. En masse vibrationer skal absorberes. - Ja, men i sidste ende, Si, hvad er sværere? Det skal køres off-road i kilometer.

Du har den ekstra rullemodstand, så du kommer ikke så hurtigt eller så langt. Men med hensyn til hvor svært det er i timen, går jeg tilbage til mit oprindelige punkt. Jeg synes, det er så svært, som du vil have det. - Jeg tror, ​​du måske har ret.

Jeg synes, det er så svært, som du vil, men jeg siger, at off roading er en anden måde at arbejde på din krop på - jeg vil gerne være enig i det - jeg tror måske, jeg bliver nødt til at gå i gymnastiksalen, Matt - Nå, vi talte op, men hvad synes du? Hvad er sværere? Offroad eller Road? - Ja, kom med i kommentarfeltet nedenfor. Før du sidder fast, skal du sørge for at have et abonnement på GCN. Det er meget hurtigt.

Klik bare på kloden. Og hvis du vil have mere indhold, kom og se dig selv, hvordan Matt formåede at vise GMBN-fyrene, hvordan man cykler på mountainbike lige dernede i de seks måneder af deres pro-karriere - det behøvede du ikke at fortælle dem alt om. Eller du kan bare klikke nedenfor for at lære at cykle på grus. - Det var en oplevelse, ikke? - Kørsel på vej, off-road. - Oh yeah.

Glem ikke at kunne lide og dele.

Kan en mountainbike bruges som en cykel?

Det hurtige og enkle svar er: Ja, dukanride dinmountainbikepå gaden.Mountainbikeser primært designet tilcykelstier, og fungerer ikke næsten lige så godt, når man kører påvej, men digkanhelt sikkert gøre det.

Jeg lavede netop en artikel til GMBN om, hvordan du bruger din bypendling, det være sig til college, skole, arbejde, uanset hvad det er for at få den bedste effekt, i det væsentlige med det. Du har mere tid på din mountainbike. Jeg øgede min puls af fitnessårsager og havde selvfølgelig bare det sjovt. Da jeg lavede denne artikel, indså jeg, at jeg var nødt til at foretage et par tilpasninger af min cykel for at gøre den lidt mere egnet til den. ”Fordi jeg ikke rigtig har en anden cykel i øjeblikket.

Dette er min hovedcykel, så det er bestemt ikke så sjovt at køre på en 29er-cykel med seks tommer rejse i bymæssigt terræn - det er godt for en smule urban thrashing. (Intro lydeffekter) (ubekymret musik) For at sætte min cykel ordentligt op, foretog jeg et par justeringer. Nu begynder vi at se på dækkene.

På forhånd kører jeg en Trail King ligesom mit normale dæktryk. Jeg kører normalt mellem 26 og 28 psi. Lige nu kører jeg 50 psi, når jeg kører til arbejde. når jeg gør min daglige pendling til arbejde.

Og hvis jeg bare laver nogle urbane ting, der får mig til at falde ned ad trappen. Det siger sig selv, at du ikke har så meget trækkraft, det er ikke så behageligt. Imidlertid betyder det, at det er Vil hjælpe mig med at beskytte mine fælge lidt mere, og det ruller meget hurtigere.

Nu har jeg altid tendens til at køre et hurtigere rullende dæk alligevel. Nu er Mountain King-dækket et godt dæk, det ruller hurtigt, men har ingen toppunkt. Sagen, som Trail King laver, er meget lettere, hvilket betyder at nedbrydning af trapper ikke gør meget godt. Så jeg får dem til at gå omkring 50 pund. Jeg kører ikke dette foran, jeg kører bare dette bagpå.

Så dette er Nukeproof ARD-systemet. Så dette er en fælgindsats, der er flere på markedet, der er CushCore. Dette er virkelig et meget specialiseret produkt, fordi det kun passer og tager af, når du har brug for at tage det af, lidt nig htmare, så hvis du er en seriøs downhill-racer, kan CushCore muligvis være en mulighed for dig.

Men Nukeproof ARD-systemet fungerer rigtig godt og har også stor værdi eller i 29 tommer, og de kommer med ventilspindler, der er designet til det, og de absorberer ikke dit dækforsegling inde i dit dæk, så opgive det Din normale mængde For at være retfærdig hælder jeg altid lidt mere alligevel. Og det hjælper dækket med at forblive på fælgen, det hjælper med at beskytte dækkets sidevægge mod at klemme, hvad der sker, når du smadrer ned ad trapper og lignende, og selvfølgelig giver det dig lidt mere greb og beskytter fælgen. En win-win-situation på alle niveauer.

Og de er også så lette. Nu har min Nukeproof Mega290 selvfølgelig 29 tommer hjul. Og den har 150 mm rejse Fox X2 Shock.

Nu er Fox X2 helt klart et meget, meget godt, meget kapabelt chok. Men han er ikke ligefrem mands bedste ven, når du kører rundt i byen. Selvfølgelig er dette ikke en bycykel, den er ikke designet til det.

Men du kan stadig bruge det til din fordel. Nu kan jeg godt lide omkring en tredjedel af min ledige rejseslap. Jeg har en tendens til at foretrække, at mine dæk er fastere og min affjedring på den blødere side bare for at få en rigtig god fornemmelse på cyklen.

Og det tillader det, fordi det er meget kontrolleret med firevejsdæmpning, komprimering med lav hastighed og rebound med høj og lav hastighed. Den har også en separat klatrekontakt, et separat kredsløb til denne komprimering med lav hastighed. Og det giver det effektivt en platform, så den ikke bobler for meget, mens du træder på pedalerne.

Det er fantastisk, men jeg vil heller ikke bryde denne funktion. Det er et shim-baseret system indeni, og når du kører det effektivt låst, ligesom ethvert stød, hvis du kører det så i det lange løb, vil du dybest set bøje skiverne på indersiden, og det fungerer ikke som det gjorde Så hvad jeg kan lide at gøre med mit chok og det samme med min gaffel, som jeg kommer til et øjeblik til bykørsel, er at foretage et par ændringer, så først lægger jeg presset derinde, så jeg normalt løb også her med en 3. slæk, og jeg løber under en fjerdedel slap her for min daglige kørsel. Jeg foretager kun mine ændringer i weekenden og henviser altid tilbage til min base. Derfor siger jeg altid i vores artikler om suspension af undervisningen, at når du har fundet din gode holdning, din base for kørsel i hele vejen, skal du notere det.

Kend dit pres, kend dine klik, hvad enten det er helt åbent eller helt lukket. På den måde kan du altid henvise til dem med lethed. Nu har jeg komprimeringen med lav hastighed fuldt indpakket i spjældet, jeg vil dybest set ikke bevæge sig, når jeg træder og sprinter gennem trafikken, og det, men jeg vil stadig have, at spjældet gør sine egne ting.

Så jeg vil ikke rigtig bruge denne opstigningsafbryder, medmindre jeg absolut skal. Nu er der selvfølgelig nogle brutale bakker, og det hjælper, fordi din kropsvægt flyttes så ekstremt baglæns, uanset hvilken affjedringsplatform du har, nogle gange hjælper det bare med at stå cyklen lidt bedre. Men så kan jeg godt lide at øge reboundet også.

Nu tænker du måske på, at kompressionen med lav hastighed, når du træder, gør alt arbejdet for at undgå, at cyklen ruller rundt, men faktisk bremser cyklens rebound ved at gøre den samme indstilling med din lavhastigheds rebound dæmpning enkelt drejeknap, men det fungerer endnu bedre, hvis du kun kan gøre det ved lav hastighed. Hvis du skruer op for det, vil du opdage, at cyklen næppe bevæger sig. Du bevæger dig stadig, når du begynder at støde på bump og trin og gøre ting, men gør det virkelig? Tag cyklen op sikkert.

I modsætning til det bageste spjæld, som kræver lidt mere arbejde, har gafler ikke en tendens til det, fordi det afhænger af, om du har en dialor, om du har en lås eller noget lignende på din gaffel. Du har måske noget som den ældre CTD, Climb Trail Decent. Hvis du har Fox eller Rocks, har du trevejsklikeren ovenfor.

Når du har det, gør det en verden af ​​forskel at køre stien på mediumindstillingen og derefter justere din komprimering med lav hastighed, som du ser det. Du får det til at føle sig ligesom, hvordan jeg beskrev det med dette spjæld, men desværre for mig, ja, ikke desværre, jeg har den bedre FOX-gaffel, den har faktisk den Grip2-spjæld derinde, men det betyder, at den ikke har drejeknap med tre positioner. I stedet får jeg en lavhastighed og en højhastighedskompressionshjul ovenpå, og du gættede det, lavhastighedshjulene roterer virkelig trykket i gaflen, hvilket jeg kun gør i den bageste dæmper.

Fordi jeg virkelig synes, at en indstilling og lidt højere hastighed virkelig beroliger gaffelen. Gør mig ikke forkert, det er intet at gøre, da jeg løber dette off road, off road, jeg kan godt lide det meget følsomt, kører godt og hurtigt, men i et bymiljø kan jeg lide det lidt langsommere, mindre reaktivt, jeg vil have det det gør bare sine ting stille. Og som du kan se, rejste jeg ikke så meget, selvom jeg brød ned en af ​​disse trapper.

Normalt når det kommer til vinterkørsel, vil jeg gerne skifte til flade pedaler så meget som muligt, fordi det gør tingene lettere og meget sjovere, men til bykørsel pendler jeg til arbejde, jeg vil bare gøre det jobpedal og sprint, jeg sætter klip som standard på, det er det, jeg kører for det meste, og det giver perfekt mening, det betyder også, at jeg kan drage fordel af de store, vandtætte, reflekterende vinterstøvler, jeg har helt fantastisk til pendlen til arbejde gør naturligvis deres arbejde off-road, og de har masser af reflekterende ting på dem, så det er bare en god solid combo der. Nu kan ridning rundt i byen naturligvis få din cykel til at lave forfærdelige lyde med kæden, der slår overalt. Især når du kører din affjedring strammere og mindre reaktiv, og dine dæk kører meget mere fast.

Dette betyder, at du vil bemærke, at kæden slår mere. Nu kan kædeslap være irriterende, men det fjerner også klumper af maling fra din ramme, så sørg for at du har en dejlig gummibelagt kædestikbeskytter som denne. Hvad vil også hjælpe dig nu, hvis du får noget på bagsiden af ​​vasken, skal du blive der, hvor kæden rent faktisk rammer, når den er helt løs.

Du vil miste en masse farve, hvis du ikke har det beskyttet, og selvfølgelig er det tabt, det bliver irriterende, når du ikke har noget der. Nu vil jeg gerne anbefale Scotch Mastik Tape til folk. Jeg tror, ​​det er 2228, jeg har brugt det mange gange af artikler om GMBN og GMBN Tech, det er ikke det billigste materiale derude, men det fungerer fantastisk godt.

Og det er virkelig seriøst, kraftigt gummi, der stikker lige ud, så du kan skære det i størrelse og lime det overalt. Ganske diskret, du ved ikke engang, at det er der, men det betyder, at jeg ikke får en kædeklappe, jeg får ikke kæden til at skrælle klumper af maling af. Og der er en ekstra fordel ved at have din cykel også lydisoleret.

Nu i den artikel, jeg lige har lavet til GMBN, går jeg gennem bagsiden af ​​mange boligudviklinger, gyder, trapper, den slags ting, som nogle mennesker måske ikke kan lide. Det er sjovt, og selvfølgelig vil jeg aldrig køre for hurtigt i et område, hvor der sandsynligvis er mennesker. Sørg altid for, at kystlinjen er klar, men nogle gange kan folk ikke lide det, når du er der, og hvis din cykel er lidt stille, kan du slippe af sted med denne tøffe tur uden at nogen bemærker det.

Og den sidste er sund fornuft. Hvis du kører i bymæssige omgivelser, skal du få nogle lys, i det mindste få nogle grundlæggende LED-lys foran og bag på cyklen, så du kan ses. Og du kan oplade dem ved dit skrivebord på arbejde eller skole, eller hvor du end er, opladning vil ikke være et problem, og de mest moderne, du får nu, kan du tilslutte dem via USB, så du kan gå direkte ind på din computer eller noget lignende, dette er ikke noget problem. Der er ingen undskyldninger for ikke at have lys af sikkerhedsmæssige årsager.

Og hvis du insisterer på at bære mørkt tøj, skal du sørge for, at nogle af dem har reflekterende paneler på, fordi du måske tror, ​​du kan ses, men chauffører vil ofte ikke se dig. Så tag ikke risikoen. Okay, det er de ændringer, jeg har foretaget på min totalt uegnede bycykel, og ved du hvad? Det går ret godt, jeg kan endda udfordre et par roadies, så jeg vil meget gerne se, om du kan foretage ændringer på dine cykler for at gøre dem mere egnede til denne type ting, og glem ikke, hvis du gør dette type tur, send et par klip på Dirt Shed Show, og jeg er sikker på, at Martin og fyrene ville elske at se de ting.

Klik nu på en anden byartikel, hvis du vil se, hvad jeg gjorde med Chris Smiths cykel for at sætte den op til Gibb. Dette er også en rigtig cool artikel, der kommer til at falde når som helst Nu på GMBN, så hold øje med denne. Og selvfølgelig, hvis du kan lide hvad vi gør her på GMBN Tech, så giv os store tommelfingre og tryk på abonnementsknappen.

Hvorfor er mountainbikes bedre end landevejscykler?

En sværere træning

Ikke kun kører du en rimelig afstand, men du bruger flere muskeltyperenden normal langdistancelandevejscyklingdag. Medmountainbikingder er flere forhindringer, som kræver både brud, energibrystning ogcyklerer typisk tungere, hvilket generelt giver en meget sværere træning.
21. januar 2020

Hvor meget lettere er en landevejscykel end en mountainbike?

Baseret på de faktorer, jeg var i stand til at teste, fandt jeg en stigning på 51% i den nødvendige indsats for at køre enmountainbikepå en græsklædt, løvret sti med forhindringer sammenlignet med enlandevejscykelpå en brolagt overflade. Husk, det forudsætter enmountainbikekursus med karakterer og sving, der ligner det, man ville køre påvej.19. juli 2016

Er vejcykler lettere at køre op ad bakke?

Cykling op ad bakkeer tydeligvisletterehvis du er bedre og har mindre vægt - kropsvægt,cykelvægt og bagagevægt - men med lave gear og praksis med at bruge dem, er bakker ikke et stort problem for den gennemsnitlige cyklist.

Er vejcykler dårlige for ryg?

Er vejcykler dårligetil dintilbage? Svaret er nej, men kun hvis du sørger for dincykeler korrekt monteret og passer til den måde, du kører på. En dårligt monteretcykeler den hurtigste måde at kommetilbagesmerter og mere alvorlige konsekvenser for dit langsigtede helbred.

Er hybridcykler hurtigere end mountainbikes?

Fritidscyklister og pendlere foretrækker enhybridcykelover enmountainbikefordihybrider lettere oghurtigere.Mountainbikeser normalt højere priserenden standardhybridog de er designet til at håndtere en hårdere tur.

Er cykling mere farligt end mountainbike?

Hvad er der?mere farlig-landevejscyklingellermountainbiking? Men det kan overraske mange at vide, at en nylig undersøgelse har antydet, at mensmountainbikingfaktisk fører tilmereskaderend landevejscykling, hovedskader er faktisk forholdsmæssigt langtmerealmindelig hos dem, der cykler påvej.1. april 2016

Er mountainbiking farligere end roadcykling?

I bund og grundmountainbikinger begge delemere farligog sikrereend road cyklinger. Ned ad bakkemountainbikingerfarligste, efterfulgt afcyklingpå denvej, med ridning på enkle stier på enmountainbikeer den sikreste mulighed for alle.

Hvorfor er landevejscykler så dyre?

En af de største faktorer i omkostningerne vedcyklerer materialer. Kulfiber kommer i forskellige former og kvaliteter. Jo højere kvaliteten af ​​kulstof er, desto større er producenternes omkostninger ved indkøb. Hvis encykelproducenten fremstiller også sit eget kulstof, skal disse omkostninger tilbagebetales i salgsprisen på encykel.

Hvad gør en mountainbike bedre end en road bike?

Mountainbikes er generelt lavet af tungere komponenter end landevejscykler, hvilket gør det sværere for dem at komme videre. Slanke racercykler har ingen problemer med at accelerere, mens mountainbikecyklister sidder fast og prøver at drive mere vægt over samme afstand. Stel, hjul, dæk og andre komponenter vejer alle mere på mountainbikes.

Hvilken slags terræn bruger en mountainbike?

Terræn brugt. Kørsel på grusveje, over klipper, stejle passager og ikke på asfalterede veje. Anvendes hovedsageligt på asfalterede vejmiljøer. Designfunktioner. Brede knobbede dæk til god trækkraft og stødabsorbering, for- og baghjulsophæng, op til 30 gearhastigheder til en række terræn.

Hvad er forskellen mellem en mountainbike og en gratis cykel?

Der er forskellige designs på cykler til de optimale typer anvendelser. Mountainbikes har brede knobbede dæk til god trækkraft og stødabsorbering, affjedring foran og bagpå og op til 30 gearhastigheder, der skal bruges på en række terræn. Gratis cykler har mindre vægt på vægt og mere på styrke. Downhill-cykler har mere affjedring.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Garmin Edge 810 anmeldelse - omfattende reference

Er Garmin 810 noget godt? Garmin Edge 810 har været en konstant ledsager siden februar: i ni måneder og næsten 4.000 miles. Det er et fremragende træningsværktøj i sig selv med en stor, intuitiv berøringsskærm, der præsenterer et væld af brugerdefinerede data og sving-for-sving-navigation.

Wilier gtr anmeldelser - pragmatiske løsninger

Er Wilier GTR en god cykel? For sin pris er Wilier en let cykel, og det afspejles i den livlige tur. Det accelererer godt og føles som en cykel, der skal køres med en hastesag. Selv i udholdenhedsgeometri føles det hurtigt, men uden at være trættende; og jeg krydsede sammen med en god hastighed på lejligheden.

Bern union hjelm anmeldelse - levedygtige løsninger

Er Bern hjelme gode? Samlet set er hjelmen temmelig darned god. Selvom det er større visuelt end det annoncerede, ligner det ikke et rumskib! ' får en til at tro, det ser stadig ikke klodset ud så langt som de fleste cykelhjelme går. Det er et simpelt, rent udseende.

Brilliant bikes astor review - hvordan man opnår

Er strålende cykler gode? I en nøddeskal er Brilliant Bikes Brilliant Bicycle Co-Train fantastisk. De fleste af dens anmeldelser er positive. En af dens enestående egenskaber er, at den glider lige over glatte eller potholed veje. Alt takket være dens chromoly ramme og gaffel, der holder cyklen stabil og har stor stødabsorbering. 10.03.2021

Smith overhal mips review - brugbare løsninger

Er MIPS-systemet det værd? MIPS-hjelme giver en ekstra grad af sikkerhed for alle cykelryttere. Så hvis du er klar til at udskifte din gamle hjelm, er den ekstra $ 20 eller derover for at opgradere fra en ikke-MIPS til MIPS-udstyret model værd at prisen.

Devinci django anmeldelse - praktiske løsninger

Er devinci et godt brand? På trods af at de er fremstillet i Canada, er Devinci-cykler ikke for dyre. Du får stor værdi for dine penge afspejlet i avancerede F & U-processer såvel som i top-end komponenter fra Shimano, SRAM, Maxxis, RockShox, Fox osv. 18 2021.