Vigtigste > Cannondale > Cannondale lefty priser - hvordan man tackler

Cannondale lefty priser - hvordan man tackler

Hvor meget er en Cannondale Lefty værd?

Alle F-Si-builds kommer med det nyeLeftyOcho. Der er syv forskellige modeller prissat fra $ 2.200 til $ 9.000.18. 2018.





Velkommen til Ask GMBN Tech. Dette er vores ugentlige Q og A show. Stil os dine spørgsmål i kommentarerne under dette show.

Og selvfølgelig kan du nu e-maile dem til e-mail-adressen nederst på skærmen Brug bare # Spørg GMBNTech, så vi kan finde det blandt alle de andre seje ting, du bliver ved med at sende os tilbage. Okay, denne uge kommer først fra Corentin Vaslin. Jeg vil gerne have, at nogen forklarer mig, hvordan et enkelt ben, som en venstrehåndet person, kan give mere styrke, især på bump og huller, end en traditionel tobenet gaffel.

Jeg mener, stødet kommer fra hjulet og absorberer støddæmperen, men kun på den ene side af hjulet. Cannondale-websteder drager fordel af det faktum, at mange fly har denne konfiguration, en cykel, men den eneste detalje, de savnede, er de flade tvillinghjul på en enbenet gaffel, dette holder kræfterne afbalanceret, og hvis det er stærkt, hvorfor er der ikke nogen ned ad bakke-version? PS, jeg vil opgradere min gaffel, men indtil jeg får svar, får jeg aldrig en venstrehåndet. Alr, så der er en hel del derinde.



Okay, først og fremmest er de ikke nødvendigvis stærkere, men for hvad de er, er de potentielt stivere. Enkeltgaffeldesignet har faktisk fire bensider indvendigt og firs nålelejer, der ruller over det. Så det fordeler belastningen så stift, at den virkelig er som den stiveste ting i verden.

Det er utroligt stift. Hvad angår flyelevatoren, se på biler, se for eksempel på, hvordan hjulene er monteret på biler. Det er teknisk det samme, og hvis du ser på skærmen nu, vil du se, hvad der kaldes en oleo-stiver.

Og dette er et design af flyvogn, som Cannondale talte om. Og dette særlige eksempel, jeg fandt på Google Billeder, ser stort set en mærkelig Cannondalelefty gaffel ud for mig. Så denne teori går ud af vinduet, fordi den fungerer og er bevist under disse omstændigheder.



Vi er dog klar over, at en cykel er anderledes, fordi den skal bygges meget lettere. Derfor, ge, da du spurgte om downhillgaffelen, var der sandsynligvis ingen downhill-specifik gaffel, fordi den skulle være monumentalt bygget over for at være i stand til konstant at blive behandlet med så meget misbrug. Imidlertid kom det originale Lefty-design faktisk fra en teleskopisk nedadgående gaffel, der havde de firesidede ben på indersiden af ​​begge ben på gaflen.

Det hedder Moto 120, og rygtet har det blandt Canndalein-gutterne, at nogle af mekanikerne legede rundt med et af benene, de havde et ben ud af cykelgaffelen, og de pludrede bare på parkeringspladsen, og de var, hvor gode denne ting næsten er stiv nok til at ride som den er, idet de indså, at den skamløse var så stiv, at den ikke rigtig havde brug for et andet ben for at fungere. Med downhill gafler er det selvfølgelig helt anderledes, fordi alle gobbiner skal passe ind i gaflen. Gobbins er selvfølgelig det yderst tekniske navn Forshim-Stapel for t Rebound-dæmpningen af ​​kompressionstrinnet samt spiral- eller luftfjederen, afhængigt af hvad der er indeni.

Og selvfølgelig har vi to ben på en normal gaffel, du kan kompensere for dette, men du har kun en position dedikeret til foråret, og det andet ben er kun dedikeret til dæmpning. Det er lidt sværere med en lefty, fordi du skal passe alt ind i et ben. Og når du tænker på, hvor meget arbejde en downhill gaffel gør, er det sandsynligvis bare ikke så praktisk at bygge en med alle de ting uanset styrke.



Så hvis du overvejer at købe en, har jeg ingen betænkeligheder. Køb en! De er dog dyre. Okay, så det næste spørgsmål er fra Andrew Jackson, Howdy Doddy, der elsker teknologien på showet.

Jeg har for nylig købt et Hope Pro 4 bagnav, fordi jeg elskede lyden, men sammenlignet med min kammerat er det mærkbart meget mere støjsvag end din, i dette tilfælde vil olien på indersiden med det meget lette fedt, at de måske bruger det, er brændt væk eller i det mindste reduceret det beløb, de faktisk sidder på palerne. Der er faktisk paler på indersiden af ​​et Hope-hub, der hopper op og ned, og det er effektivt, hvilken lyd du hører. Nu kan du gøre din cykel højere ved at fjerne frihjulskroppen fra cyklen, du kan rense alt og bruge en super let olie.

Nu fremstiller Mavic og flere andre virksomheder en særlig olie til disse paler, idet de mener, at de skal have den lettest mulige effekt for ikke at forstyrre deres bevægelse. Og det giver virkelig positive klik-klap-klik-klapper, som de placerer på skralde. Selvfølgelig vil du ikke have et fedtfedt derinde.

For hvis de fryser palerne og holder dem på plads, fungerer skralde faktisk ikke. Så du vil stadig dreje frit eller i det mindste temmelig stille, men de kommer ikke rigtig tilbage på tænderne og rent faktisk tager fat. Så du vil ikke, så hvis du vil rydde det ud, vil det være, hvad du leder efter højere.

Men sørg for at være opmærksom på det. Det er lidt af et mysterium. Så dette er fra Steffan Gotzen Hej folkens, jeg håber, du kan hjælpe mig med din viden og erfaring, som min lokale cykelbutik ikke gjorde.

Jeg har et spil i de sidste tre gear, så det største på kassetten med en Shimano SLX M7000 11-speed kassette. Først troede jeg, at låsringen på kassetten ikke var strammet ordentligt, men efter at have spændt, rasler den stadig. Det er virkelig irriterende, især når man klatrer.

Vær god, hvis du kan hjælpe mig her. Det eneste, jeg kan tænke på, er, hvordan du sagde, at det er stramt, at en af ​​disse afstandsstykker muligvis ikke er den originale afstandsstykke. Fordi kassetterne kan tages fra hinanden, og der er et afstandsstykke mellem hvert sæt tandhjul.

Og hvis det bare er lidt tyndere, klemmer det aldrig rigtigt, når det står op mod det, og der vil være meget let bevægelse h, du vil bemærke det i den store ende eller måske endda den lille ende, når det er på sporet bliver lidt ru. Nu er der også en lille tynd skive eller afstandsstykke på nogle kassettelegemer, der går udefra, så den anden side er spidsen af ​​det øverste tandhjul der. Hvis det ikke er der nu, vil det være dit problem.

Og det kan være svært at spore, fordi resten af ​​patronen ser ud til at den stadig er i ét stykke, og alle stykkerne er der. Så kontroller at og når du tager din patron af, skal du kontrollere, om selve kabinettet er løst, for nogle gange synes du måske faktisk, det er en patron, men det er faktisk tilfældet, at patronen er monteret, i denne I dette tilfælde afhængigt af hvilket nav du har, bliver du nødt til at stramme det internt, hvilket normalt betyder at fjerne et akselsystem fra navet og sætte en slagnøgle til det forsænkede greb i slutningen. Det kan ofte være op til 12 i størrelse eller undertiden 14 eller 16 derinde afhængigt af navet.

Så tjek dette ud, og forhåbentlig vil dette være dit problem. Som med alle typer gearproblemer er der et par andre ting, du skal kontrollere for at være sikker. Kontroller jockeyens styreskiver for at sikre, at de er spændt ordentligt.

Tjek bagskifteren, hvordan? Det strammes med selve bøjlen, og kontroller hvordan bøjlen strammes til rammen. Og forhåbentlig finder du dit problem. Okay, næste er et spørgsmål om bagskifteren.

Von Sinstrallbat siger, hvad der er en kobling på en derailleur? Du har det? Så en kobling på en skifter, hvis jeg bare sætter låsen på her uden at knække fingrene. I den rækkefølge er koblingen anbragt i denne del af skifteren og har til opgave at yde yderligere modstand til drivkæden i andre for at tilføje ord for at tilføje kædespænding, så den ikke blafrer for meget rundt. Nu mener jeg, du kan justere det på nogle af surroundkæderne, men i virkeligheden er det en indbygget enhed, der ikke kan justeres.

På Shimano er der et håndtag udvendigt for at tænde og slukke for det. Og grunden til at tænde og slukke for det er, så du nemt kan fjerne dit hjul fra cyklen. Når koblingen er tændt, er du nødt til at gå imod modstanden fra denne Front derailleurs-kamp for at løsne spændingen på kæden og frigøre hjulet.

På SRAM har du dette smarte lille låsesystem. Hvis jeg bare låser den op her, vil du se den springe tilbage den anden vej. Meget stærk pen på dem.

Det er i det væsentlige det. Nu tilbage dagen før klappede kæden vildt. Ofte gik kæden tabt, hvilket resulterede i en hel æra af kædestyringer foran på cyklen for at gå ud af deres måde for at få kæden til at gribe fat i forsiden af ​​kæderingen.

Du kan nu se på skærmen, at der er en Bullet Brothers-kædestrammer. Det er bogstaveligt talt en aluminiumsarm, der plejede at hænge fra din hurtigudløsermøtrik på bagsiden. Det er lige bag på cyklen, og de har en stor, stærk fjeder, der fastgøres til det nederste bur gennem det nedre styreskive her.

Og de gjorde faktisk det samme job. Sæt tilstrækkelig spænding på den nederste del af kæden for at forhindre kæderingen i at løsne sig. Så det er bare en moderne version af det.

Og det bliver mere og mere almindeligt at se det. Jeg tror, ​​der vil være en tid, hvor du kan se det på de fleste cykler. Især med dem, der kører forbi en. Okay, det næste spørgsmål er fra Tom Hicks.

Hvad er de bedste sko til flade pedalryttere? Jeg bor i Storbritannien, så forholdene til tider kan blive mudrede og tørre. Okay, så jeg tror ikke nødvendigvis, at der er den bedste flade pedalsko derude. Det er meget en personlig præference, da de føler sig meget forskellige i brug.

Alle har forskellige egenskaber. Se på skærmen, nu ser du Shimano GI 9. Nu har den en blonderklap, der oprindeligt beskytter mod fugt og andre ting.

Dette er et fantastisk design til britiske chauffører som dig. Overdelen har en let polstring, så den ikke absorberer så meget fugt som vandet, hvilket er fantastisk, for når du kører på de virkelig gennemblødte dage, føles dine sko ikke som store vindblokke på dine fødder, og det betyder også, at de tørre hurtigere. Nu har sålen Michelin-gummi på sig.

cykellys

Det er ikke helt så grippy som Five Ten's stealth gummi. Det er dog fremragende og meget forudsigeligt på pedalerne. Værdien for pengene gør også nogle billigere modeller, jeg glemmer navnet på dem ud af mit hoved, men de har ikke klappen, de drejer sig om samme pasform og beskyttelse og sål.

Så det er bestemt værd at tjekke Shimano-skoene. Næste på skærmen er Five Ten Freerider EPS High. Nu bruger jeg denne sko, det er, at jeg har en freerider-stealth-sål på den, der ikke er lige så aggressiv som nogle af de andre Five Ten sko, men jeg finder den fungerer fantastisk på flade pedaler, især Crank Brothers-pedalerne, vi bruger her på GMBN.

Nu er den øverste isoleret, så også meget god for Storbritannien, og de er lavet af læder r den øverste der også, men der er ingen klap eller noget lignende, så vandet kommer stadig ind efter et stykke tid, men dine fødder forbliver varme. Sålen er, som jeg lige nævnte, Stealth S1, så den er meget grippy, men ikke helt så grippy som de klassiske slag. Dernæst er Freerider-elementet på skærmen.

Så jeg var en stor fan af VX1'erne. De er super lette, selvom sålerne ikke syntes at vare længst. Men elementet er sandsynligvis den næstbedste mulighed, hvilket trods alt er Blakes valg lige nu Specialized 2FO Flat, og det er den nyeste version.

Nu er det ikke den mest grippy sko i verden på pedalen, men jeg synes, Blake virkelig kan lide, hvor kompakt den er. Det er meget ligesom at have en skøjtesko på din fod, og jeg tror også, hvad Blake også virkelig kan lide, fordi han er lidt af en freerider fyr, han kan lide at svinge cyklen rundt, og når han laver enbenborde, og at han er cyklen kan lide at lægge sidelæns, hvilket faktisk inkluderer at skulle flytte sin fodposition på pedalen. Og selvfølgelig, når du bruger ting som Five Tenit, er det undertiden næsten umuligt, fordi nogle af sålerne er så grippy, at du næppe kan bevæge din fod.

Så dette er en faktor for dig. Og kun en sidste til at tjekke ud. Nu er dette Giro Riddance.

Så en trekvart sko, har lidt mere ankelbeskyttelse på indersiden, har en snørebåndsbesparende rem øverst, hvilket også fastgør anklen lidt. Den har den nyeste version af Virbram-gummisålen, og mens den forrige var grippy, er denne tilsyneladende meget mere grippy. Personligt synes jeg bare, det er som en rigtig god sko.

Jeg kan altid lide denne indre ankelbeskytter, især på en flad pedalsko, fordi du er mere tilbøjelig til at bevæge dine fødder, gå rundt og ramme anklen på dine krumtap eller ramme. Okay, den næste er fra Benji til en lille smule Aniche mountainbiking. Så det hedder Doddy, hvorfor taler du ikke mere om prøvecykler? Jeg har en street-prøve cykel fra Yaabaa på bagsiden. Jeg har et frihjul monteret på et fast nav, frihjulet er fra 2007, og jeg er ikke sikker på, om det stadig er sikkert.

Jeg kan godt lide det, fordi navet er rigtig bredt, så løberen er rigtig stærk. Skal jeg købe et Hope-testnav eller få et nyt frihjul? Okay Benji, godt første forsøg er ret en niche. Det plejede at være mere eller mindre forsøg på en mountainbike, hvilket selvfølgelig Martyn Ashton gjorde hele tiden med Martin Hawyes.

De var to rigtig store navne i sporten ved siden af ​​Hans Rey meget berømt for at klare sig uden forsøg på mountainbikes. Og den seje ting var, at for almindelige mennesker, der ikke var i prøvelser, kunne du pludselig forstå, hvor svært og svært det var at udføre disse slags færdigheder på en konventionel cykel, som det var på en speciel 20-tommers pind-prøveproces var cykel, som du brugte i overvågede forsøg. Nu elsker vi prøvecykler, men fordi det er sådan en niche nu, er dedikerede prøvecykler så langt væk, at du ikke kan gøre andet end forsøg.

Vi kan godt lide at prøve at være så bred som vi kan med mountainbiking. Og selvfølgelig vil vi prøve at udføre flere forsøg. Jeg er en stor fan.

Jeg lavede en smule gadeprøver, kopierede Martyn Ashton, da jeg var yngre. Faktisk havde jeg en Cannondale, og jeg havde en bash-vagt og alt det der. Og jeg gik til HS 33 racing linjer, elskede det.

Men igen gik jeg lidt af og gik tilbage til off-road ting. Så vi vælger det valg, men jeg talte med Martyn, fordi han kendte den nøjagtige cykel, så jeg måtte spørge ham om det. Så Martyn siger, når vi taler om den rigtige model, at frihjulet er i krumtapene, det bageste kædehjul er fastgjort til navet, og grunden til dette er dybest set at holde gearforholdet så lavt som muligt og frihøjden i jorden så høj som muligt at holde fast, så du kan komme over tingene.

Hvad nogle mennesker naturligvis vil vide. Men for at ombygge, at du har brug for et nyt nav eller hjul, nye krumtap og en kædehjul og sandsynligvis en kæde, der er virkelig dyr. Nu ville Hope-hub'en betyde en hurtigere afhentning og pot.

Selvom det er mere pålideligt, koster det en enorm pris, så det er helt op til dig. Så der er præstationsfordele, men du skal bruge lidt penge på at få dem. Så og Martyn sagde også, tjek TartyBikes.

Co. UK. Han siger, dette er stort set den kilde, han går til nu for test ting, så tjek det ud, det er på skærmen.

Så her går vi, der er en anden GMBN Tech Clinic i posen. Hvis du har spørgsmål, når du har alt, hvad du vil have til næste show, skal du slippe dem i kommentarerne nedenfor, og vi henter det med dig. Og selvfølgelig kan du e-maile dem til deres almindelige e-mail-adresse ved hjælp af AskGMBN Tech hashtag.

For et par mere seje artikler, klik her. Hvis du vil vinde en af ​​fem Poc-hjelme, er de de nye med spin-teknologien i dem, og hvis du vil have helt nøjagtige skift, klik der. Klik som altid rundt om kloden for at abonnere på kanalen.

Og hvis du kan lide at stille spørgsmål om tekniske ting, så giv os tommelfingre.

Bruger Cannondale stadig lefty?

Cannondalesynes glad for at beholdeLeftyi den korte rejse rige, henvender sig til Fox og RockShox gafler for sin længere rejse trail og enduro cykler.

Hvad er formålet med Cannondale Lefty?

Verdens første og eneste enkeltkrone, ensidig ophængningsgaffel.LeftyOcho er glattere og stivere end nogen anden ultralette XC-racegaffel på markedet. Hvilket betyder mere kontrol, mere præcis nøjagtighed og merepunktog skyde, lægge-af-bremserne selvtillid, for mere hastighed, flere steder, mere af tiden.

Er Lefty gafler sikre?

Detleftyer ikke sjovt at ride uden dine hænder på stængerne, begynder at blive lidt vild. Jeg har kørt på min Scalpel i omkring et år nu og har ikke haft nogen problemer med, at den ikke er stiv eller skubber til højre. Den eneste forskel, du finder, er, hvis du ser ned på dingaffelmens du kører på det.

Kan du sætte en Lefty gaffel på en hvilken som helst cykel?

Nu har Cannondale introduceret deresLeftytil alt program, der bruger reduceringsanordninger og adaptere til at ladedukøre enVenstre gaffel på enhverlige 1.125? eller tilspidset 1,125 a-til 1,5? hovedrør.

Kan du lægge normale gafler på en Cannondale Lefty?

Nu,Cannondalehar introduceret deresLeftytil alt program, der bruger reduceringsanordninger og adaptere til at ladedukøre enVenstre gaffelpå enhver lige 1.125? eller tilspidset 1,125 a-til 1,5? hovedrør. Sættet inkluderer afstandsstykker, adaptere og passende styrerør til $ 80. For $ 10 mere,dufå det fulde sæt med lejer.

Hvor meget koster en Cannondale Topstone Lefty?

To builds vil være tilgængelige for hver, prissat mellem £ 3.999,99 og £ 7.999,99. Cannondale Topstone Lefty 1 med SRAM AXS-komponenter og en Lefty Oliver-gaffel i kulstof vejer 10 kg til en stor størrelse. Topstone er udstyret med en komplet pakke med monteringer, herunder mudderbeskyttere / fendere med en aftagelig bro til bagsædet.

Hvad hedder Lefty fork fra Cannondale?

Cannondale Lefty SuperMax 1.0 Bicycle Fork 2Spring Upgrade # CK5027U00OS NYHED! . Kun 10 tilbage på lager - bestil snart. .

Er Cannondale Topstone en cykel med fuld affjedring?

Cannondale har reimagined 2021 Topstone som en fuld-suspension gruscykel med en helt ny Lefty Oliver gaffel med 30 mm rejse og 650b hjul. Og der er også en ebike-version.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Zwift på tv - hvordan man tackler

Hvor meget koster Zwift pr. Måned? 15 euro

Cycleops powersync zwift - svar på problemerne

Kan du bruge en hvilken som helst træner med Zwift? Hvilket udstyr har jeg brug for for at spille Zwift? Men du behøver ikke at sprøjte ud på en dyr smart turbotræner for at kunne bruge Zwift. På det mest basale niveau kan du bruge en hvilken som helst gammel turbo-træner kombineret med en ANT + eller Bluetooth-hastighedsføler (selvom systemet fungerer bedre med en effektmåler).

Zwift Inc. - hvordan man beslutter

Hvilket firma ejer Zwift? Zwift Inc.

Ud og tilbage igen zwift - praktiske løsninger

Hvor lang tid er ude og tilbage igen på Zwift? 42,4 miles

Ultimate zwift setup - varige løsninger

Hvad er den billigste måde at bruge Zwift på? Den billigste mulighed for at køre på Zwift bruger en standard turbotræner parret med en hastigheds- og kadenceføler, der forbinder til Zwift via ANT + eller bluetooth. Når du bruger en standard turbotræner, der ikke transmitterer data med en hastigheds- og kadenssensor, genereres din indsats i spillet af virtuelle watt kaldet zPower.

Alpe du zwift - hvordan man kan slå sig ned

Hvornår Alpe du Zwift? Lørdag 21.11.2020, kl. 7, 23.11.2020