Vigtigste > Tour De France > Tour de france holdtidsforsøg - praktiske beslutninger

Tour de france holdtidsforsøg - praktiske beslutninger

Er der en tidsprøve i Tour de France 2020?

Den næstsidste fase afTour de Franceville tage det sidste bjerg i løbet,DetPlanche des Belles Filles, dog i slutningen af ​​en 36,2 kmtidskørselsnarere end en mammut bjergetape.





(høj percussion) - Jeg er her på Tour de France for at se en af ​​de største virksomheder inden for cykling, Shimano, støtte deres sponsorerede tidsforsøgshold. Nu sponsorerer Shimano i øjeblikket syv hold fra verdensrundturen her på Tour de France: Bora, Mitchelton Scott, FDJ, Quick-Step, Jumbo Visma, Sunweb og INEOS. (Chillhop-musik) - Nogle af jer undrer sig måske: 'Hvad med de andre hold, der bruger Shimano?' Ligesom Bahrain Merida eller EF - Education First eller Astana.

(Chillhop-musik) Eksempel på en Shimano-sponsoreret tidsforsøgscykel til Tour de France. Dette er Pina rello bolide fra Geraint Thomas, den regerende Tour de France-mester.

Det bliver ikke køligere end dette. Den åbenlyse ting, der skiller sig ud på denne cykel bortset fra tidsrammen, er hjulene, der kommer fra Shimano-datterselskabet PRO. Vi har et skivehjul bagpå og et meget markant tre-eger hjul foran.



Årsagen til, at skivehjulet er brugt, er fordi det giver mindre træk end et almindeligt talte hjul. Det har ikke alle eger, der kan fange vinden og snyde sig rundt effektivt. Men grunden til, at de ikke også bruger disken foran, er fordi den er for aerodynamisk ustabil.

Den store disk gør dig hurtigere, men det fungerer som et stort sejl, det gør på forhjulet, hvor styretøjets drejepunkt er, det ville effektivt - hvis der er et vindstød - det kunne afbøje styringen og muligvis styrte rytteren eller ham Det tre-egerede hjul fra PRO, som er en meget aerodynamisk cykel, i det mindste selvfølgelig, men der er 'Der er også andre hjul fra Shimano til rådighed. Så vi har Shimano C60 og den fladere Shimano C40. Og det hjul, som rytteren bruger foran, afhænger meget af personlige præferencer og også af forholdene.

Så på meget blæsende dage kan du stole på de ryttere, der bruger et fladere skovlhjul som C40, eller måske, nogle gange lettere kørere, også foretrækker et fladere skovlhjul. Et andet rigtig cool sæt, som Shimano leverer til PRO-teamet, er specialiserede kædesæt. Jeg elsker dem.



Jeg synes, de er virkelig, seje seje. Så se på størrelsen på kædesættet, der er på Geraint Thomas 'time-cykel. Det er en absolut whopper.

Jeg mener, du kunne spise din middag med det, det er sådan en stor tallerken. Det er en 58-46. Nå, de fleste af os dødelige, når vi kører på cykler, har vi omkring et 50-34 kompakt kædesæt eller et 52-36 kædesæt, men kædekæden er enorm.

Så Geraint Thomas er tydeligvis meget, meget stærk, ligesom mange fordele, og så skubber de større kæderinge, men de bruger generelt ikke 58 med det lille bageste tandhjul på 11 tænder. De kører normalt midt i blokken, og fordelen ved en større kædehjul er, at den giver en bedre kædelinje, og større kæderinge forårsager også mindre friktion i drivsystemet. Og årsagen til dette er, at kæden går gennem mindre stramme vinkler.



Og brug af mindre kæderinge vil være mindre effektiv. Dette er mekanisk mindre effektivt, da der er mere friktion i alle de små samlinger i kæden, da den bøjes mere gennem alle de smallere vinkler. Og ved at gemme den lille mængde besparende friktion i drivsystemet kan du spare et par watt, når rytteren træder på pedalerne.

Og det er bare en lille smule præstation. Noget inden for området tre til fem watt, men når tidsforsøgets margener er så små, kan det have betydning. Dette kan betyde forskellen mellem at vinde og tabe.

Den anden seje ting ved disse kædesæt er, at den indvendige kædering og den ydre kædering passer sammen i et sæt. Vi fik 58-46. Og årsagen til dette er, at hvis du har for stort hul mellem kædeledene, vil du ikke være i stand til at blande og matche dem.

For eksempel kan du ikke have en 58 og parre dem med en 34, da afstanden vil være for stor, og du kan potentielt tabe kæden, når du skifter mellem de to. Så du har virkelig, virkelig komplicerede og meget omhyggelige ramper. Formningen af ​​disse tænder er bevidst og matcher formningen på indersiden af ​​kædehjulet, så den forskydes perfekt, når du skifter.

Og mens vi taler om drivlinjen, er vi nødt til at tale om kassetten, da der også er forskellige muligheder. Og nu har Geraint Thomas valgt muligheden for en 11-30 kassette. Det giver nu den største tilgængelige båndbredde.

Shimano tilbyder også 11-28 og 11-25 kassetter. Valget af den rigtige kassette afhænger nu af chaufførens præferencer, men også af den specifikke etappe eller ruteprofil for den tidsforsøg, du skal køre. Nu kan ryttere vælge fladere strækninger r ved 11-25, og det er fordi det er et tættere forhold til kassetten, hvilket betyder, at springene mellem gearene er mindre.

Det betyder, at du har en slags finjustering og bare glattere gear, og du kan virkelig finjustere din kadence og gang. Men ulempen ved en 11-25 er, at hvis der er en bakke på banen, får du ikke de større 28- eller 30-tandhjul skal op ad bakken. (Chillhop-musik) Deltag i Groupama-FDJ-gruppen for at se på deres tidsforsøgsudstyr.

Nå, de er et rigtig godt eksempel, fordi Groupama-FDJ var et hold, der skælvede og havde mareridt ved udsigten til en holdprøve. De mistede ofte meget tid med deres rival, men de vendte det rundt, og de gjorde det ved at se på deres træning, men også deres udstyr. Så lad os tage et kig. (Chillhop-musik) - Fra dit synspunkt som en mekaniker, der arbejder på cykler som denne, der har utrolig stor integration, hvordan er livet anderledes ved hjælp af et elektronisk gruppesæt som DI-2 sammenlignet med de traditionelle kabelgruppesæt fra - du ved mekaniske gruppesæt fra de gamle dage - Jeg synes, vi er lidt forkælet, fordi vi har alt det gode udstyr og især DI-2, fordi vi, som du kan se, vil have det hele.

Med det mekaniske gruppesæt er det sandsynligvis lidt let at have en sådan ren opsætning. For os, for aerodynamik, er DI-2 det, du har brug for - og så ved jeg, længere fremme er det ret interessant, ja, ret usædvanligt. Hvad sker der med gearhåndtagene på tri-bar-forlængelserne på Stephans cykel? - Nå, det startede i begyndelsen af ​​sæsonen, du ved, hvor vi foretog justeringen med Stephan, og han ville virkelig have noget, du ved, som en virkelig specifik opsætning af cyklen, og vi besluttede, at vi ville bruge sprintskifteren, som lyder måske lidt mærkeligt, men du kan bruge sprintskifteren bare ved at tilslutte den til den almindelige bremseskifter - og jeg synes det også er nyttigt, at du kan flytte både i basisbalancen på tri-barerne såvel som på mekanisk gruppesæt --- Præcis, nøjagtigt.

Det er hvad - du skal være i pilpositionen for at skifte gear. Dette er meget vigtigt, men når du kommer ind i en kurve eller kan lide en kort bakke eller noget, skal du reagere med det samme. Du kan gøre det med DI-2. (Chillhop-musik) - Forskellige gearhåndtag bruges til at skifte og bremse en tidskørecykel.

Årsagen til dette er, at skifthåndtagene til tidsforsøg er mindre og mere aerodynamiske, og de er godt ergonomisk forskellige, fordi de er i en anden position. Helt anden orientering end en normal racercykel og gør Shimano så speciel. Så du kan her se, at Dura-Ace tidsforsøgslister, der går ind i basisbjælken, med deres mindre håndtag og også disse knapper på udvidelserne.

Det betyder, at du kan skifte både i basestangen og på forlængerne. Og det seje her ved Groupama FDJ Team Crook er, at vi har eksempler på tre forskellige typer. Rudy Molards cykel har forlængelseskontakter fra den forrige generation.

Så på Stefan Kungs cykel har han faktisk en hat. Det er virkelig sejt. Han har et par sprintskiftere på enden af ​​styrets ender.

Og sådan fungerer de, og det er en af ​​Dura-Aces skønheder, er ledningerne? bare dirigeret ind i samledåsen og fint, det fungerer. Og så her på en af ​​de andre cykelcykler har vi den nyeste model af forlængelsesskifthåndtag i slutningen her med disse enkle knapper. Meget fint.

En af de seje ting, som Shimano DI-2 er elektronisk, er at du faktisk kan programmere den. Og det er faktisk lettere, end du måske tror. Der er en E-Tube-app, som du kan downloade på din telefon eller tablet.

Og med det kan du indstille for at deltage i dem med gruppen, og du kan gøre en række ting, såsom: B. Du kan programmere funktionerne for bestemte taster. Normalt vil du flytte standardindstillingen for denne knap ned og denne knap op.

Men du kan skifte dem, hvis du ville, eller du kunne endda få disse knapper til at styre front de rai, hvis du virkelig ville. Men det er sejt at have den tilpasning til driverne. Du kan også koordinere gangene med systemet.

For eksempel er visse gearkombinationer ikke så effektive som andre. Du kan indstille systemet til automatisk at undgå dette for dig. Så for eksempel er det store kædehjul foran og når det er parret med det store bageste kædehjul, er det en tværkæde, og det er et suboptimalt gear, og det skaber en masse ekstra kørselsfriktion, og det er ikke særlig effektivt, så du kan indstille systemet, der måde, at du aldrig kan gå i gear, hvilket er lidt nyttigt.

Og endelig er en virkelig vigtig del af teknologien, som Shimano tilbyder, den effektmåler, det sponsorerede hold vil bruge, men i tidsforsøget er effektmålere enormt vigtige. Mange kørere kører nu til ydeevne, fordi det giver dem mulighed for at måle deres anstrengelse og accelerere meget effektivt og ikke gå for hårdt før du ev. Jeg håber, du nød at se bag kulisserne, hvordan Shimano tilbyder specialudstyr til at støtte sine hold i tidsforsøget og i så fald bedes du give tommelfingre og dele det med dine venner. Klik her for at se, hvordan Shimano støtter hold på Cobbled Classics med specialiserede dele. Jeg elsker virkelig tidsforsøgsteknikken.

Jeg er lidt af en tidsforsøgsnørd. Og hvis du vil købe en af ​​disse strålende GCN T-shirts med et Frankrig-tema, kan du få dem i GCN-butikken. Du er heldig.

Så klik her nedenfor.

Hvor lang er en cykeltidsprøve?

Mindste afstand for entidskørseler generelt 10 miles, men kortere løb er tilladt. De fleste løb er på faste afstande (10, 25, 50 og 100 miles) eller fastetid(12 og 24 timer).

Som verdensrekordindehaver og europæisk mester i tidskørsel, Victor Campenearts fra Lotto-Soudal, der varmer op til åbningstidsforsøget på Giro d'Italia, troede jeg, jeg ville gå rundt og spørge et par trænere, måske en chauffør og en sportsdirektør, hvad er det? Opvarmningsprotokol er i 2019. Hvor lang tid har du? Hvad laver du? Hvor længe før starten stopper de? Gør du cool-downs? (energisk EDM-musik) Hvad er primært bag videnskaben? Opvarmning? - Du skal aktivere alle de systemer, du har brug for til prøveperioden. Det er faktisk til opvarmning, det er tilfældet.

vintage cykel ridning

Og vi har en hel log for det, inklusive mad, inklusive flasker, barer, så der er en hel tidsplan, når du går af hjulet, at du er klar til at gå til starten og gøre din tidsprøve - og en opvarmning op til en tidsprøve adskiller sig, hvis det var i starten af ​​en Grand Tour versus hvornår det var den sidste dag, eller hvis det var en anden varighed af tidsprøven? - Nej, nej, nej, slet ikke Forskellen er, at du nu står over for en stor Tour, du er allerede to og en halv dag i forvejen, du er her. Du kan allerede se banen uden hegn på gaden. Så du ved allerede, hvad der er i vente for dig, mere end du gør, hvis det er under et bestemt etapeløb eller under en af ​​TT'erne under en større tur - og med hensyn til den opvarmning, som Tom for eksempel i dag til Åbningstidsforsøg vil gøre, hvor lang tid tager det, og hvad? er de bestræbelser, han vil gøre, mens han varmer op? - Det tager ikke længe.

Det tager cirka 20 minutter. Han vil lave et par sprints. Han gør et par indsatsblokke.

Så ja, det er cirka 20 minutter, og så er han færdig. (Hypnotisk musik) - Opvarmning af tidsforsøg, fem miles i dag. Hvad vil din protokol være for at komme i gang? - Temmelig kort, sandsynligvis 20 minutter.

Let start og gør fremskridt, sig 10 minutter, lidt let og gør derefter de sidste fem minutter igen og et par kortere sprintintervaller, og så håber jeg, at min krop er klar til at gå dybt - og protokollen ændres for en kortere en. kontra en længere tidsprøve eller på den første dag versus den sidste dag? - Ja helt sikkert. Det er nødvendigt for den korte, ellers gør det ondt for meget, men sandsynligvis for den lange er det muligt, fordi det er en lettere start, at jeg ikke engang kommer på hjulene. Jeg går bare til startlinjen og - Virkelig? - Ja, ja, det er muligt.

Jeg mener, jeg tænker ikke engang på dig i Paris-Nice uden at varme op på rullerne for at gå til starten - og hvad med forskellen mellem vej og spor? Selvfølgelig verdensmestre på rette spor, du laver flere begivenheder, så opvarmningsøvelserne er meget forskellige for det. - Ikke rigtig. Prologen versus en opvarmning til et pointløb eller hvad som helst, det er ret ens.

Jeg mener, det er også et kort løb. Du skal være klar fra starten for at reagere på angreb fra starten, så opvarmningen er den samme. Det tager cirka 20 minutter, 25 minutter, alt sammen opvarmning.

Du slutter 50 minutter før en Og så går du ind. Men hvis jeg laver omnium, når jeg har en standardopvarmning, vil jeg sandsynligvis ikke varme op til et andet løb, for så vil jeg være i humør og bare fortsætte, og hvis jeg begynder at svede, jeg ' Jeg hører videre. Så at skade én gang, det er nok.

Og endelig afkøling, naturligvis noget, som vi ikke så i pelotonet for 10 år siden. Nu gør de fleste mennesker. Er du fan af cool? Nedture? - Nej ikke rigtigt.

Jeg ser stadig mange mennesker køle af, især efter bjergetaper eller endda sprints, men det sidste år, de sidste to år, var Orica. Du sagde det nu efter målstregen genopretning begynder. (hypnotisk musik) - I dag er det varmt, første ting.

For det andet gjorde de en spejder i eftermiddags, fordi vejen ikke var lukket i morges, så de brugte eftermiddagen til at udføre spejderen igen for et par minutter siden, så der er virkelig ingen grund til at gøre en lang opvarmning Okay, som du kan se ryttere vil varme op i 25 minutter, og så stopper de, og de har fem minutter til at skifte tøj, sætte deres hjelme på og derefter yderligere 15 minutter til at gå til starten, for det er stadig i dag langt. Så 25 minutter på hjulene. Omkring fem eller seks minutter, varmer op på rullerne.

Så gør de nogle fremskridt. Så hviler de lidt og foretager derefter to accelerationer mellem 10, 15 sekunder. Og selvfølgelig var du selv en succesrig professionel karriere? - Jeg tænker meget.

Jeg mener, jeg kan huske, at jeg har kørt scootere i næsten en time tidligere og gjort os vanvittige. Og nu ved du, vi tænker virkelig på chaufførens irritation. Og det gør vi ikke, vi vil virkelig have dem til at miste en masse væsker, så vi bruger ventilatorerne, vi bruger isvesten til at forsøge at holde kropstemperaturen så lav som muligt, men varme musklerne op, det er målet for varm - Jeg tror, ​​jeg skal køle ned.

Jeg er endnu en gang som en trukket briter i udlandet med en brændt pande og brændt nakke, så jeg går, jeg håber du nød denne artikel og lærte noget om, hvordan de varmer op drivere i 2019 til tidsforsøg som i dag. Hvis du kunne lide det, bedes du give en tommelfinger op, lige under denne artikel. Og hvis du vil have endnu mere indhold fra Giro, har vi noget af det nyeste tidsforsøgsteknologi til dig hernede.

Hvad er en GC-ryttere Tour de France 2020?

Den generelle klassifikation(ellerGC)icykelløb erdetkategori, der sporer samlede tider for cyklerryttere iflertrins cykelløb. Hver etape har en etapevinder, mendetsamlet vinderi GCerrytterenhvem hardethurtigste kumulative tid på tværs af alle faser.

Hvem vinder TDF 2020?

Med nogle overraskende resultater i sidste års turné har bookmakerne frigivet deres forudsigelser for hvemvil vindedetTour de France 2020. Der er nogle uventedevælgertil den generelle klassifikation næste år, som Primo? Rogli? har nu overhalet Egan Bernal som bookmakernes favorit til at vinde sejren.08/29/2020

Er 20 km / t på en cykel hurtigt?

Gennemsnitlig hastighed - indikationer

De fleste cyklister kan nå 10-12mphgennemsnit megethurtigtmed begrænset træning. Rimelig oplevelse, medium (for eksempel 40 miles): gennemsnit omkring 16-19mph. Ganske kompetent klubrytter, nogle regelmæssige træning sandsynligvis, mellemlange afstande (siger 50-60 miles):tyve-24mph.

Hvad er et godt tidspunkt for en 10 mils prøveperiode?

Hvad er et godt tidspunkt for en 10 mil TT?En ti mils prøveperiodekan tage alt mellem 17.20 (over 34 mph) og 40 minutter. ENgodtmålet for en fit klubcyklist er at bryde 24 minutter på en standard stille bane. Dette kræver engennemsnithastighed på 25 mph.25. 2016.

Hvor mange amerikanske kørere er der i Tour de France 2020?

Der var kun tre U.S.ryttereiTour de France 2020, men hver gjorde deres indtryk følt på unikke måder.

Hvad betyder GC-rytter i cykling?

Også kendt som maillot jaune, er den gule trøje båret afrytterhvem er den generelle klassifikation (GC) leder, der kører løbet i mindst mulig tid.

Hvem er Tour de France-favoritten?

Tadej Poga? Ar er den storefavoritat vindeTour de Franceefter at han udslettede sine modstandere på scenen fem tidsforsøg og derefter i Alperne på etape otte. Tilsyneladende kan ingen i øjeblikket røre Poga? Ar i bjergene.For 5 dage siden

Er der nogen amerikanske kørere i Tour de France 2020?

Dervar kun tre amerikanskeryttere i Tour de France 2020, men hver lavetderespåvirkning følte på unikke måder.21.09.2020

Hvilken er den hurtigste tidskørsel i Tour de France?

Den hurtigste tidskørsel er Rohan Dennis 'etape 1 i Tour de France 2015 i Utrecht, vandt i gennemsnit 55.446 km / t (34,5 mph). Den hurtigste etapesejr var af 2013 Orica GreenEDGE-holdet i et holdtidsforsøg. Det afsluttede 25 km tidsforsøg ved 57,7 km / t (35,85 mph).

Hvornår startede Team CSC i Tour de France?

Team CSC ved Tour de France 2004, etape 4. Et holdtidsforsøg (TTT) er et vejbaseret cykelløb, hvor cyklister hold kører mod uret (se individuel tidsforsøg for en mere detaljeret beskrivelse af ITT-begivenheder).

Hvem var den sidste person, der vandt Tour de France?

I 1968 sikrede Jan Janssen fra Holland sin sejr i den individuelle tidsforsøg den sidste dag. Touren er blevet vundet fire gange af en racer, der førte den generelle klassifikation på første etape og holdt føringen hele vejen til Paris. Maurice Garin gjorde det under Tourens allerførste udgave,

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Zwift på tv - hvordan man tackler

Hvor meget koster Zwift pr. Måned? 15 euro

Cycleops powersync zwift - svar på problemerne

Kan du bruge en hvilken som helst træner med Zwift? Hvilket udstyr har jeg brug for for at spille Zwift? Men du behøver ikke at sprøjte ud på en dyr smart turbotræner for at kunne bruge Zwift. På det mest basale niveau kan du bruge en hvilken som helst gammel turbo-træner kombineret med en ANT + eller Bluetooth-hastighedsføler (selvom systemet fungerer bedre med en effektmåler).

Zwift Inc. - hvordan man beslutter

Hvilket firma ejer Zwift? Zwift Inc.

Ud og tilbage igen zwift - praktiske løsninger

Hvor lang tid er ude og tilbage igen på Zwift? 42,4 miles

Ultimate zwift setup - varige løsninger

Hvad er den billigste måde at bruge Zwift på? Den billigste mulighed for at køre på Zwift bruger en standard turbotræner parret med en hastigheds- og kadenceføler, der forbinder til Zwift via ANT + eller bluetooth. Når du bruger en standard turbotræner, der ikke transmitterer data med en hastigheds- og kadenssensor, genereres din indsats i spillet af virtuelle watt kaldet zPower.

Alpe du zwift - hvordan man kan slå sig ned

Hvornår Alpe du Zwift? Lørdag 21.11.2020, kl. 7, 23.11.2020