Vigtigste > De Bedste Svar > Colnago c60 geometri - Komplet vejledning

Colnago c60 geometri - Komplet vejledning

Hvad er Colnago høj geometri?

Colnagos HIGH geometrihar et 15 mm højere hovedrør end standard skrånendegeometrimodeller. Ideel til dem, der leder efter et mere udholdenhedsfokus under deres ridning, eller hvis cykeltilpasning kræver en højere frontende.





Italien er kendt for sin lidenskab for cykling, sin utroligt rige arv, der uden tvivl er det åndelige hjem for den sport, vi alle elsker. Nu har Italien sammen med nogle af de mest betagende veje, det fantastiske køkken og de største cykellegender produceret nogle af de bedste cykler nogensinde, og her er et kig på fire af Italiens mest ikoniske cykelmærker. Bianchi er det ældste cykelfirma i verden, der stadig er i drift i dag og blev grundlagt i 1885 af Edoardo Bianchiway.

Ud over sin rige tradition er Bianchi-cykler mere synonyme med en farve end nogen anden cykelfabrikant: Celeste, en lys turkis. Bianchi sponsorerede sin første professionelle rytter, Giavanni Tomasello, i 1899, og 15 år senere producerede virksomheden 45.000 cykler om året samt 1.500 motorcykler og 1.000 biler. Og i 1935 solgte de svimlende 70.000 cykler om året, da Bianchi-cykler var de første til at bruge Campagnolo's nye opfindelse i 1939, et stangdrevet skiftesystem kaldet Cambio Coursa, med en skifter på den bageste stiver, der skiftede kæden til fire tilgængelige baghjul År Giuseppe Olmo satte også en ny timesrekord om bord på en Bianchi.

Succesen fortsatte, da Fausto Coppi blev medlem af Bianchi-holdet i 1940. Og i 1949 blev 'Champion of Champions', som han blev kendt, den første rytter nogensinde til at vinde Giro d'Italia og Tour de France i samme år. , som cementerede sig selv og Bianchi-mærket i cykelhistoriens årbøger ved siden af ​​Coppi Bianchi med andre cykelstørre som Felice Gimondi, Laurent Fignon, Gianni Bugno og Marco Pantani, der red sin specialfremstillede aluminium Mega Pro XL Reparto Corseto for at give hans fulde navn til en berømt Giro d'Italia / Tour de France-dobbelt i 1998, den sidste rytter, der opnåede denne herculeanske bedrift, og den sidste rytter, der vandt Tour de France på en aluminiumsramme. Nu var Pantani besat af cykelens geometri og red 30 forskellige rammer i en sæson, hver lidt anderledes.



Den slående Celeste kan stadig ses i området i dag, drevet af det hollandske World Tour Team Lotto NL-Jumbo, der har tre forskellige vejrammer at vælge imellem i modellerne Oltre, Specialissima og Infinito. Nu undrer du dig måske over, hvor den karakteristiske Bianchi-kam kom fra, Edoardo Bian chi lærte dronning Margherita at cykle, og for sine problemer fik han en kongelig udnævnelse eller forsegling, der gjorde det muligt for ham at have Bianchi-toppen på alle Place-rammer. (glad italiensk musik) Colnago blev grundlagt i 1952 i Cambiago, Italien Colnago og skabte hurtigt et ry som en af ​​de bedste producenter af brugerdefinerede vejrammer i verden.

Luigi Ariento vandt guldmedaljerne i de olympiske lege i 1960 ombord på en Colnago. Ernesto ledte ikke kun virksomheden, men var også chefmekaniker for Molteni-teamet, og Michele Dancellis sejr ved Milanos San Remos 1970 inspirerede det berømte Asso di Fiori eller Ace of Clubs logo. I 1971 sluttede en bestemt Eddie Merckx sig til Molteni-teamet og arbejdede tæt sammen med Ernestoon for at udvikle de motorcykler, han kørte, og kulminerede med, at det super lette stål Colnagoused i 1972 brød verdensrekordet.

cykelbolte

Denne succes førte til, at virksomheden kom ind på produktionscykelmarkedet, der blev drevet af en cykelbom i begyndelsen af ​​1970'erne, mens ch så lanceringen af ​​centermodellerne Super og Mexico til ære for timesekorden. De fortsatte også med at innovere og eksperimentere med måder at øge rammestivhed ved hjælp af ovale og krympede rørrammer med Columbus-rør, hvilket førte til det berømte Master Range, Giuseppi Saronne vandt Pro World Road Race i 1982 med en sådan ramme. I løbet af 80'erne og 90'erne fortsatte Colnago med at udforske konstruktion og rammedesign med introduktionen af ​​deres første kulfiberramme i 1994, C40, bygget af kulstofrør med lette stålkopper.



C40 blev et øjeblikkeligt hit, trods præstationsforventningerne og vandt Paris-Roubaix fem gange fra 1995 til 2000 med Mapei-chauffører Johan Museeuw, Franco Ballerini og Andrea Tafi. Flere versioner af kulstoframmen fulgte, hvor motorcyklerne var meget efterspurgte, idet hver løftede bjælken for fremragende kvalitet. I 2014 arbejdede de med Ferrari på V1R aerobike, anden gang de arbejdede med den luksuriøse sports-bh og efter at have arbejdet med kulfiberteknologi i 1980'erne.

Deres motorcykler vil fortsat blive kørt på højeste niveau, idet UAE Emirates-holdet nu bruger C60 og Concept aero-rammer med lignende Alexander Kristoff, Dan Martin og Fabio Aru (musik) Pinarello blev grundlagt i 1953 af den tidligere professionelle Giovanni Pinarello , der startede med et lille værksted og byggede cykler i Treviso. I 1961 sponsorerede Cicli Pinarello, som det blev kaldt på det tidspunkt, sin første chauffør, Guido de Rosso, der vandt årets Tour de l'Aveniron lavet af en creme og blå Pinarello-stål. I 1975 vandt Pinarello sin første Giro d'Italia med Fausto Bertoglio om bord på en speciel stålmodel med et Columbus-rør.

Og 13 år senere, i 1988, skabte de historie, da spanieren Pedro Delgado fangede den første af 13 Tour de France-sejre, selvom han faktisk kørte i bjergene på en TVT92 med aluminiumsstifter og kulstofrør, som blev opkaldt Treviso har været . I 1980'erne var mærket for det meste for deres Mont-kendte ello SLX-ramme, som med tilladelse fra den amerikanske rytter Alexi Grewal vandt guld ved de olympiske lege i 1984 i Los Angeles. Mens andre populære modeller på det tidspunkt var alle stålmodellerne, udforskede Treviso og Gavia også en verden af ​​tidsforsøgsmaskiner, eksperimenterede med buede rør og innovativt design, og i 1988 lancerede deres første lavprofilmaskine med den karakteristiske Prologo.



Ankomsten af ​​Miguel Indurain på verdensscenen i 1991 tog Pinarello til nye højder, og spanieren vandt fem på hinanden følgende Tour de Franceson en række Custom Pinarellos, hvor 1994 var det sidste år, Touren blev vundet på en stålcykel. I 1995 kørte Indurain en Keral Lite-ramme i aluminium til sin endelige sejr, hvor Bjarne Riis vandt sejren i '96-udgaven på samme ramme, mens Jan Ulrich havde en bemærkelsesværdig række på syv lige sejre for mærket ved at vinde 1997 Tour Færdiggjort Pinarello Paris på et specialfremstillet TIG-svejset aluminium med Columbus-rør TT-rammedesign fortsatte ind i 1990'erne og bar frugt, hjulpet af Indurains ujordiske fysiologi, med afsløringen af ​​virksomhedens første fulde carbon TT-cykel, Espada, i 1994, da Indurain slog verdensrekordet og lod en gadeversion, der udbrød kaos i tidsforsøget. Det nye årtusinde indvarslede den nye generation af hovedsageligt kulfiberrammer med Prince og for nylig Dogma-serien, som Bradley Wiggins vandt Tour de France 2012 med.

Fire Tour de France vinder høflighed af Chris Froome Siden da fulgte den sidste i 2017 på det nye flagskib F10. (Italiensk elektroakustisk musik) Et ægte berømt, men nu næsten glemt italiensk mærke, legenden om Legnano går tilbage til 1902 med Vittorio Rossi & Company, der producerede cykler i Milano under varemærket 'Lignon'. Et par år senere blev virksomheden overtaget af Emilio Bozzi, der grundlagde et af de mest succesrige cykelhold i historien i 1906, Legnano Cycling Team, der løb indtil 1966.

7 minutters ab træning

De højt ansete Legnano-cykler var kendetegnet ved deres umiskendelige farve, kendt som 'Lizard Yellow', og det unikke rammedesign, hvor sædeklemmen lå direkte under den øverste del på forsiden af ​​sæderøret. I 1920 overtog Bozzi figuren af ​​Alberto da Guissano, den ikoniske Lombard-kriger for at symbolisere Legnano-mærket. Hans billede, støbt i messingstempling og nittet til hovedrøret, ville pryde dine cykler i de næste 50 år.

Mærkets skæbne ændrede sig for evigt i 1924, da holdet underskrev en livslang kontrakt med den unge håbefulde stjerne Alfredo Bindato. Det var et forretningsgeni, da Binda opnåede utrolig succes med Palmarès, herunder fem udgaver af Giro d'Italia, tre World Road-titler, fire Tour of Lombardis og to udgaver af Milan-San Remo. Faktisk var Binda så dominerende, at Giro-arrangørerne betalte ham svarende til en samlet sejr i Giro for at undgå løbet fra 1930-udgaven for at genoplive interessen for et næsten enmands show femte gang.

Dette indvarslede en gylden æra for Legnano med Gino Bartali's signeringer i 1936 og Fausto Coppi i 1939, en af ​​de stærkeste brandfarlige duoer i historien, parret splittede i 1942, da Coppi satte sig for at køre for bitter rival Bianchi og splittede en nation i to lejre sejr i Tour de France 1948 om bord på en Legnano Roma med en Campagnolo stangaktiveret bagskifter. Efter Bartolis fratræden i slutningen af ​​1954 forsvandt Legnano formuer gradvist i de følgende år, bortset fra guldmedaljen i det olympiske vejløb i 1956 med Ercole Baldini. Virksomheden kæmpede gennem 1960'erne og 70'erne, før de blev købt af den mangeårige rival Bianchi i 1987.

Og et sidste strålende hurra, da Maurizio Fondries vandt Pro World Road-titlen i Ronse, Belgien. Legnano sti ll-mærket lever i dag i navnet, der ejes af Cycleurope. Der er nogle virkelig interessante historier derude.

Det håber jeg selvfølgelig også. Men jeg vil gerne vide, hvilke ikoniske cykelmærker du gerne vil se i fremtidige artikler. Efterlad dine kommentarer nedenfor, og hvis du ikke allerede har abonneret på GCN, kan du gøre det gratis ved at klikke på kloden hvor som helst på skærmen her.

Hvis du har set denne artikel, forestiller jeg mig, at du er meget interesseret i cykelteknik, så hvad med bare at klikke her nedenfor? til vores nyeste, skinnende nye GCN tech show.

Hvor meget koster Colnago C60?

Og alle disse rammer er billigere endC60(rammesæt: $ 6.199).

Dette er en ekstremt italiensk motorcykel. Det er Colnago C60 fra den italienske sprinter Sacha Modolo, der vandt to etaper i Giro d'Italia. Modolo har været på Lampre-Merida-holdet i et stykke tid nu, men Lampre har nu udviklet sig til De Forenede Arabiske Emirater Abu Dhabi. hvor denne cykel kom fra, mens Merida gik af land og sluttede sig til holdet i Bahrain-Merida.

Og det gav Colnago muligheden for at komme tilbage i topklassen i sporten. Det er et stykke tid siden vi gjorde Colnago på World Tour. Og mange af jer er meget begejstrede for at se hende igen.

retningslinjer for montering af cykler

Det fik en masse opmærksomhed online før løbet, og jeg kan fortælle dig, at her, ved løbet, i Dubai, skubbede mange mennesker rundt og forsøgte at se nærmere på dette. C60 er naturligvis den eneste Colnago, der er lavet helt i Italien. Som næsten alle andre producenter har de nu gjort det meste af deres produktion i Taiwan, men dette er håndlavet.

Det er tappene og derefter rørene, der samles på den originale fa-historie om Colnago i Italien. Nu ser det ud til, at hver eneste driver på UAE Abu Dhabi-teamet her i Dubai bruger C60. Du husker måske, at Colnago lancerede en helt ny aero-cykel på Eurobike sidste år.

Så det bliver interessant at se, om chaufførerne og især sprinterne måske starter lidt senere på sæsonen. Da jeg i begyndelsen sagde, at dette er en ekstremt italiensk cykel, tulede jeg ikke. Det eneste, jeg kan finde på denne cykel, der ikke er italiensk, er Look Carbon Keo-pedalerne, de kommer fra Frankrig og foran Barfly Garmin Mount, som kommer fra Californien, Marin County for at være præcis.

Da jeg helt sikkert lavede en fejl, kan alle andre få øje på noget på denne cykel, der ikke er italiensk, bortset fra disse to dele, så lad os det vide i kommentarerne nedenfor. Så resten af ​​de italienske ting inkluderer styret, Deda Alanera, alt styr og stamme i et stykke, han kører en 130 mm stilk, der, som du kan se, ramte deroppe på hovedrøret. Og styret måler 420 mm fra centrum til centrum eller 440 mm fra kant til kant.

Colango leverer også sadelpinden og ovenpå er en Selle Italia Team Edition sadel. Nedenunder er en gummibit. Jeg prøvede bare at finde ud af, hvad det var.

Jeg ved det ikke, hvis nogen kender svaret på dette, så lad os det vide i kommentarerne nedenfor. Men dette er et ekstremt let sadelsæt fra Campagnolo, det er deres topmodel, Super Record EPS elektronisk, 11 gear selvfølgelig, 11 til 28 på kassetten her, og den har standard 39 ved 53 ringe foran. Du vil bemærke, ah, noget andet, der ikke er italiensk.

Effektmåleren kommer fra power2max, et tysk firma, monteret på italienske Campagnolo-krumtap, 172,5 mm lange. Hjulene er også fra Campagnolo. den er selvfølgelig 50 mm dyb.

Har mulighed for at afværge i løbet af hele sæsonen, men underligt nok kunne jeg ikke finde nogen dybere i teltet her på Dubai-turen. Vittoria Corsa rørformede dæk, 25 mm brede, monteres eller limes på det. Jeg tror, ​​det er tilbage for mig.

Med hensyn til udstyret på denne cykel kan man sige, at Elite, et andet italiensk firma, leverer flaskeburene. Dette er Custom Race Plus-modellen. Med hensyn til dimensioner er det 73,5 cm sadelhøjde og afstanden fra sadelnæsen til omkring midten af ​​styret, det er ret svært at udføre disse integrerede styr og stængelopsætninger, men jeg antager, at det er cirka 58 cm.

Det får mig til at afveje, hvad jeg skal gøre nu. Denne cykel vejer 7,25 kg, men det inkluderer startnummeret, som sandsynligvis ikke vejer så meget, men også transponderen hernede.

Mange af jer stiller faktisk spørgsmål, når vi bygger racercykler som denne, hvad er det? Med transponderen fortæller arrangørerne, hvor rytterne er, og hvor de har krydset grænsen. Hvis du endnu ikke har tilmeldt dig Global Cycling Network, skal du klikke på kloden. I år vil der være en pro-cykel hver uge, og hvis du vil have mere indhold fra os, kommer der nogle. I det øverste hjørne er der selvfølgelig et glimt af Colnago-fabrikken i Italien, og i det nederste hjørne viser vi dig, hvordan en Campagnolo kæde er lavet.

mountainbike sko

Hvor fremstilles Colnago C60?

Italien

Hvornår kom Colnago C60 ud?

Denne ramme er godkendt af International Cycling Union og bruges derfor i alle løb, der er anerkendt af UCI.Colnago C60rammer maleri, håndlaveti Italien en efter en er hver ramme unik! Fortæl os, hvad cyklen er beregnet til, og hvem den er rettet mod.

Hvad skete der med Colnago?

Da Italien langsomt kommer ud af COVID-19-låsen,Colnagohar meddelt, at det fremover vil operere under nyt ejerskab. Virksomhedens fabrikationsfaciliteter og personale vil forblive i Cambiago, men strategisk retning er nu privilegiet for Chimera Investments LLC.05.05.2020

Hvem køber Colnago?

MILAN (BRAIN) Chimera Investments LLC, en investeringsfond med base i Abu Dhabi, De Forenede Arabiske Emirater, har erhvervet et flertal af aktierne iColnago, det italienske cykelmærke. ErnestoColnagogrundlagde virksomheden i 1954.4 2020.

Er Colnago Master lavet i Italien?

På trods af denne benægtelse siden 2007Colnago'scarbon monocoque CLX ramme har væretfremstilleti Taiwan. Toppen af ​​linjenColnagoramme, C64 samtMestre, og den nu ophørte C60, C59, C50, Extreme Power, Extreme C er (eller var)fremstilletog malet indItalien.

Blev Colnago solgt?

CAMBIAGO / MILAN, Italien - Et andet stort italiensk cykelnavn har væretsolgttil en fond. Efter Pinarellos erhvervelse i 2017 af L Catteron (LVMH luksusgruppe) er det nu tiden for et af de største og mest historiske navne i Italiens cykelhistorie:Colnago.7 2020.

cykelhamstring

Hvordan identificerer jeg en Colnago Master?

Generelle træk ved enColnago Master.

Bageste bremsekabel ført over det øverste rør. ''Colnago'bogstaver og køllesymbol på slangen. Loddeskifter monteres. Klub symbol og 'Colnago'bogstaver på skrånende gaffelkron.

Gør Giant Colnago?

kæmpe storer verdens største cykelfabrikant efter omsætning. Dens fabrikker i Taiwan, Kina og Holland udskiftede 6,3 millioner cykler sidste år og genererede en omsætning på 1,8 milliarder dollars. Virksomheden sælger cykler under eget navn oggørdem til større mærker som Trek, Scott ogColnago.

Hvor stor er en C60 colango Colnago ramme?

Geokort over Colango C60-rammer i traditionelle og skrånende størrelser. Colnago C60 fås i skrå og traditionelle geometrier. En 55 traditionel ramme sidder mellem de 50 cm skrå og 52 cm skrå størrelser. Vi opbevarer en række Colnago stel og cykler i vores detailbutik i Pennyburn.

Hvor kan jeg købe en Colnago C60 cykel?

Colnago C60 fås i skrå og traditionelle geometrier. En 55 traditionel ramme sidder mellem de 50 cm skrå og 52 cm skrå størrelser. Vi opbevarer en række Colnago stel og cykler i vores detailbutik i Pennyburn. Yderligere rammer kan bestilles fra vores UK-baserede leverandør inden for 1-2 dage.

Hvilken slags geometri har en Colnago-ramme?

Det er designet til udholdenhed og til at være let på din ryg og nakke. Det er den ideelle løsning til at få den rigtige kørestilling ved at fjerne unødvendige afstandsstykker under stammen. Den “høje” geometri fås i fem størrelser: 48h, 50h, 52h, 54h og 56h http://www.colnago.com/c60/.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Brompton vs tern - hvordan beslutter du dig?

Er Tern-cykler gode? Mens ternet er en fremragende cykel, når det først er udfoldet, er det ikke helt så bærbart som nogle andre mapper, når du først har pakket det væk. For enhver, der ønsker at spare penge på bus- eller undergrundspriser, der bor en upraktisk afstand fra arbejde for at køre hele vejen, er en foldecykel virkelig svaret, og det er godt. 2019.

Fox MTB-chok - hvordan man skal håndtere

Er Fox-suspension pengene værd? Fox er pengene værd er subjektivt. De er uden tvivl store chok, men de er lavet til off-road-ydeevne med meget brat eller hurtig cykling. De udmærker sig på den arena. Hvis det primært vil være et gadekøretøj, kan du tjene bedre ved at bruge noget justerbart.

Reservehjul - levedygtige løsninger

Hvad er reservehjul? Reserve Carbon Wheels Reserve blev grundlagt i 2014 af ingeniører fra Santa Cruz Bicycles. Motivationen var enkel; vi vidste, at vi kunne fremstille de mest holdbare styrke-til-vægt-komposithjul på markedet, og vi var parat til at bakke dette krav op med en levetidsgaranti.

Sådan træner du fokus - innovative løsninger

Kan du træne dig selv i fokus? Hvis du har store problemer med at fokusere lige nu, bør du ikke prøve at arbejde i 60 minutter i træk. Byg dine fokusniveauer gradvist. De første to uger, prøv at fokusere i 20 minutter, tag en pause på 5 minutter, og gå derefter igen. Om to måneder skal du være i stand til at holde fokus i 60 minutter og få mange ting gjort!

1:45 halvmaraton - hvordan man beslutter

Hvilket tempo er 1 45 Half Marathon? Denne træningsplan for halvmaraton 1:45 er målrettet omkring et løbstempo på 08:00 pr. Mil, hvilket er 4: 58,6 minutter pr. Km.